Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای امنیتی توانستند کنترل اوضاع پل الرینغ در بیروت را در پی کاهش حضور تظاهرکنندگان به دست بگیرند در حالیکه هنوز تعدادی تظاهرکننده در این محدوده حضور دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، در پی عقب‌نشینی معترضان حامیان حزب‌الله لبنان و جنبش امل و حامیان جریان المستقبل وابسته به سعد حریری آرامش به پل الرینغ بیروت بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم دفاع مدنی در تلاش برای خاموش کردن حریق رخ داده است در حالی که نیروهای امنیتی و ارتش نیز به طور گسترده در این منطقه حضور دارند.

پل فواد شهاب یا پل الرینغ پلی حیاتی است که بیروت را به تعدادی از محله‌ها از طریق یک اتوبان بین‌المللی منتهی می‌کند. تحصن کنندگان نیز در دو میدان الشهدا و ریاض الصلح در مرکز بیروت چادر بر پا کرده‌اند.

جوانان خشمگین طرفدار حزب‌الله لبنان و هم‌پیمانش جنبش امل با تظاهرکنندگانی که مسیر اصلی منتهی به مرکز بیروت را شب گذشته بند آورده بودند، درگیر شدند و نیروهای امنیتی و ارتش برای ممانعت از درگیری وارد عمل شدند. درگیری‌ها در حالی بین دو طرف ادامه داشت که ارتش و نیروهای ضد شورش تلاش کردند دو طرف را از هم جدا کرده و آنها را متفرق کنند.

ده‌ها جوان لبنانی پای پیاده و سوار بر موتور سیکلت به پل الرینغ رسیدند که برخی تظاهرکنندگان دیگر راه را به روی آنها بستند.

این تظاهرکنندگان شعارهایی در حمایت از سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان سر می‌دادند. تظاهرکنندگان طرف مقابل نیز که از حامیان سعد حریری بودند سرود ملی کشورشان را می‌خواندند و شعارهایی نظیر "انقلاب" "انقلاب" و "انقلابیون آزادند" سر دادند.

نیروهای امنیتی نیز با ساز و برگ نظامی به محل درگیری گسیل شده و پس از درگیری‌های چند ساعته بین معترضان که با اقدامات خرابکارانه و سنگ اندازی دو طرفه و خسارت زدن به برخی خودروها همراه بود نیروهای امنیتی از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات در لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا

پلیس آمریکا تحصن دانشجویان در دانشگاه اوهایو را سرکوب و ده ها دانشجوی حامی فلسطین را دستگیر کرد.

دریافت 9 MB

دیگر خبرها

  • نعیم قاسم: جنگ ممکن است برای همیشه بازگشت شهرک‌نشینان را پایان دهد
  • (ویدئو) جدال با میراث شوم جنگ؛ زنی که رهبر مین‌زدایی در لبنان است
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ویدئویی از قمه‌کشی ودعوای شدید شبانه در ارومیه را ببینید
  • (ویدیو) در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس‌های شبانه
  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا
  • در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان