Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، از تصویب چندین پروژه جدید همکاری فنی میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان اجلاس هفته گذشته شورای حکام آژانس خبر داد.

کاظم غریب آبادی در این خصوص گفت: با تلاش‌های انجام شده و مذاکرات فنی میان سازمان انرژی اتمی کشورمان و آژانس، علاوه بر تداوم اجرای دو پروژه همکاری فنی در حوزه نیروگاهی و درمان سرطان برای سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی، چهار پروژه جدید همکاری فنی نیز برای همین دوره زمانی به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این پروژه‌ها که ارزش مالی اجرای آن‌ها بیش از یک میلیون یورو - تامین از سوی آژانس - خواهد بود، در حوزه‌های مختلف از جمله ارتقای ایمنی و بهره برداری از راکتور‌های تحقیقاتی هسته ای، ارتقای ظرفیت انسانی در حوزه سوخت هسته‌ای، ارتقای ظرفیت تولیدکنندگان در زمینه غلات اصلی و همچنین مدیریت پسماند‌ها است.

غریب‌آبادی خاطرنشان کرد:برنامه همکاری‌های فنی، یکی از مهمترین حوزه‌های همکاری آژانس با کشور‌های عضو، به ویژه کشور‌های درحال توسعه است که هدف از آن، ارتقاء و بهبود وضعیت و استاندارد‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت، درمان، تغذیه، کشاورزی، ایمنی و امنیت، صنعت و ... است.

 نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع، موضوعات تحت پروژه‌های همکاری فنی توسط آژانس، ۳۰ حوزه را در بر می‌گیرد که بهداشت، تغذیه و کشاورزی، و ایمنی و امنیت به ترتیب بالاترین اولویت‌های همکاری میان آژانس و کشور‌های عضو را تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی سازمان انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویدیو/ ارتقای اقتصاد مکمل میان ایران و کشورهای آفریقایی
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • جشن دستاوردهای آژانس پلاتین در سال 1402
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد