Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد در راستای حضور حداکثری و هوشمندانه مردم در راهپیمایی حمایت از امنیت و اقتدار نظام و مطالبه صحیح از مسئولان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جهت حضور حداکثری و هوشمندانه مردم در راهپیمایی حمایت از امنیت و اقتدار نظام و مطالبه صحیح از مسئولین، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ادفع بالتی هی احسن السیئه (آیه ۹ سوره مومنون)
بدی را به بهترین راه و روش دفع کن. (با بهترین روش جلوی اشتباهات را بگیرید.)

بار دیگر شاهد نقش موثر امام جامعه در رفع آشوب‌ها و اشتباهات بودیم. بار دیگر فتنه‌ای در نطفه خاموش شد و چهره حق بر باطل نمایان گشت.

نظام جمهوری اسلامی ایران، برپایه مردم سالاری دینی شکل گرفته و بر این منش اداره می‌شود. این نظام مردمانی دارد که همیشه و در همه حال، با جان و مال و ناموس خود پای این نظام، انقلاب و ارزش‌های آن ایستاده اند. لکن امروز این مردم از نحوه اداره کشور و برخی تصمیمات دستگاه‌های اجرایی به ویژه دولت گله‌مند هستند. در پی افزایش ناگهانی و جهشی قیمت بنزین، مردم با مطالبات قانونی و بدون هرگونه خشونت خواستند صدای خود را به گوش مسئولین برسانند؛ اما اشرار و افراد خائن با آتش زدن، تخریب اموال عمومی و دستگاه‌های دولتی، تخریب اداره‌ها و معطل کردن کشور باعث فراموشی صدای مردم که، ولی نعمتان نظام اسلامی اند؛ شدند. آشوبی که باعث شد خانواده‌هایی داغ دار و خون‌هایی مقدس برپرچم این کشور نقش زنند.

از آنجا که بسیج از دل مردم برآمده و برای مردم است، خود را موظف می‌دانیم تا صدای مردم را به گوش مسئولان برسانیم وچند نکته‌ای را به دولتمردان و مسئولان گوشزد نماییم.

۱-ازآنجایی که تحقق عدالت یکی ازاصلی‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و هست، لذا هرگونه تحول و طرح اقتصادی و اجتماعی باید به نحوی باشد که به شکاف طبقاتی موجود در جامعه دامن نزند و بر قشر متوسط و ضعیف جامعه فشار وارد نسازد، لذا طرح افزایش قیمیت بنزین می‌توانست به صورت پلکانی و تدریجی اجراشود تا بصورت ناگهانی مردم درشرایط سخت اقتصادی قرارنگیرند.

۲-اکنون علاوه بر گرانی خود بنزین، مردم نگران این می‌باشند که دیگراقلام نیز گران شود، پس لازم است تا دستگاه‌های نظارتی وظایف خود را دقیق‌تر و محکم‌تر از قبل انجام دهند، تا گرانی مجدداً به سفره‌های مردم بازنگردد.

۳-همچنین دولت باید به طور شفاف میزان و موارد هزینه کرد خود، از درآمد افزایش قیمت بنزین را به مردم گزارش دهد و یارانه‌های پرداختی به مردم را افزایش داده و کل مبلغ حاصل از درآمد افزایش قیمت بنزین را به مردم بازگرداند، چرا که مبالغ ابلاغی مطابق واقع نبوده و به هیچ وجه جبران گرانی بنزین را نمی‌کند.

۴-این نکته نیز قابل ذکر است که دولت مردان باید در رویکرد ضد جمعیتی یارانه بنزین، تجدید نظر نمایند و برای خانوار‌های بالای ۵ نفر نیز یارانه جداگانه و افزایشی اختصاص دهند، چراکه این نگرش علاوه بر بار منفی فرهنگی، هم نوعی منع فرزند آوری و هم نوعی جریمه مالی برای خانواده‌های پرجمعیت است.

۵-این روز‌ها که مجلس در راس امور نیست، ما از نمایندگان در خواست می‌کنیم تا در زمان باقی مانده از دوره خود، مجلس را به جایگاه اصلی خود بازگردانند و نظرات کارشناسانه خود را در مورد این طرح بیان کنند و در صورت وجود اشکالی در این طرح سریعاً به تصحیح آن بپردازند. دراین زمینه بسیج دانشجویی نیز آمادگی کامل خود در ارائه طرح کارشناسی جهت واقعی سازی قیمت بنزین به مجلس شورای اسلامی را اعلام می‌دارد.

۶-همچنین از دستگاه‌های امنیتی و قضایی مجدانه درخواست می‌نماییم تا عوامل شکل گیری آشوب ها، سو مدیریت‌ها و همچنین عوامل به شهادت رساندن عزیزان مدافع وطن را سریعا شناسایی و به اشد مجازات برساند و درامر نظارت بر بازار به دولت کمک رسانی نماید و پیگیر حقوق عمومی مردم باشد.

در پایان ما دانشجویان بسیجی برای حمایت از منویات مقام معظم رهبری، پیگیری مطالبات مردم و محکومیت رفتار اشرار و آشوب گران در روز دوشنبه ۴آذر در تجمع مردم انقلابی یزد حضور خواهیم داشت؛ تا دوست و دشمن بدانند که دانشجو بیدار است و هرگز صحنه‌ی دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی را خالی نمی‌کند؛ و السلام علیکم و الرحمه الله و برکاته
شــورای تبــیین مــواضـع
بسیــج دانشــجویی استــان یــزد

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین سهمیه بندی سوخت اغتشاشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که در پادگان «دژ» شهر خرمشهر برگزار شد، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیئت معارف جنگ، اظهار داشت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

امیر سرتیپ دادرس افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

جانشین فرمانده کل ارتش با تأکید بر همزمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، عنوان کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، یک اصل است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانست و گفت: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، هم رده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

این مراسم با حضور جمعی از فرماندهان نیرو‌های چهارگانه ارتش، مسئولان لشکری و کشوری استان خوزستان، اساتید مدعو و پیشکسوتان هیئت معارف جنگ، روحانیون عقیدتی سیاسی‌های ارتش و دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در پادگان دژ خرمشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است