Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بینش سیاسی، علمی و فرهنگی در سایه ایمان و اعتقاد قوی منجر به ایجاد بصیرت می‌شود.

دکتر محمدرضا نیکبخت در همایش بزرگداشت روز بسیج دانشجویی، اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) که شاخصه بسیجیان را استعمارستیزی تا زمان ظهور ولی‌عصر(عج) قلمداد کردند، لازمه استعمارستیزی بصیرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان ابعاد مختلف کسب بصیرت که لازمه استعمارستیزی است، تصریح کرد: بینش سیاسی یکی از ملزوماتی است که جوانان دانشجوی ما باید داشته باشند.

رئیس دانشگاه با اشاره به حوادث رخ داده اخیر در کشور که منجر به خسارات فراوان به اموال عمومی و مردم شد، ادامه داد: شرارت با اعتراض در اساس متفاوت بوده و حساب این دو گروه از هم جدا است.

نیکبخت اضافه کرد: دانشجوی بسیجی باید جلوی این شرارت‌ها بایستد و برای آگاهی از این موضوع بینش سیاسی می‌خواهد.

وی ادامه داد: لازمه کسب بینش سیاسی مطالعه در حوزه‌های مختلف جغرافیای سیاسی و بینش‌های سیاسی نقاط مختلف دنیا است.

رئیس دانشگاه افزود: ما باید بدانیم دشمنان انقلاب برای چه موضوعی با ما دشمن هستند و چرا برای رشد و اعتلای ملت ما مانع‌تراشی می‌کنند.

نیکبخت عنوان کرد: برای دست یافتن به بینش سیاسی باید به عمق قضایا توجه کنیم.

وی با قلمداد کردن بینش علمی به‌عنوان یکی دیگر از موارد لازم برای کسب بصیرت، افزود: توجه و حمایت از تولید داخلی یک موضوع مهم در این راه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر نقش حمایت از تولید داخلی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی، تصریح کرد: یکی از علوم لازم برای نجات ما در شرایط تحریم علوم پزشکی و تولیدات این شاخه است.

نیکبخت عنوان کرد: خیلی از دشمنان انقلاب تلاش می‌کنند تا کمبود یک دارو و یا به‌عنوان مثال واکسن خاصی را در بوق و کرنا کنند.

وی ادامه داد: انتظار این است دانشجویان بسیجی در حوزه بینش علمی به‌ویژه در شاخه علوم پزشکی فعال‌تر از سایر حوزه‌ها عمل کنند چراکه به نجات از وابستگی منتج می‌شود.

رئیس دانشگاه بینش فرهنگی را سومین لازمه کسب بصیرت دانست و گفت: بینش فرهنگی ابعاد مختلفی دارد که زندگی فردی و اجتماعی ما را در برمی‌گیرد.

نیکبخت افزود: ساده زیستی و قناعت یک موضوع مهم است که زمینه‌ساز موفقیت فردی و اجتماعی ما خواهد بود.

وی اظهار کرد: الگوبرداری از روش زندگی ائمه اطهار باید سرلوحه تمامی امورات قرار گیرد که قطعاً بینش فرهنگی را شکل می‌دهد.

رئیس دانشگاه شناخت اقتصاد کشور، منطقه و سایر نقاط جهان را در شرایط کنونی برای جوانان و دانشجویان بسیجی یک ضرورت عنوان کرد و ادامه داد: تفکر اقتصادی جوانان ما به‌ویژه دانشجویان بسیجی ما باید به‌گونه‌ای باشد که هیچ‌گاه چشم به وابستگی بیگانه نداشته باشند.

نیکبخت بیان کرد: عدالت در هزینه و پرداخت باید وجود داشته باشد چراکه منابع عمومی به تمامی آحاد مردم تعلق دارند.

وی تصریح کرد: دانشجوی بسیجی در کنار کسب بصیرت باید باسواد باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: دانشجویان بسیجی باید باسوادترین دانشجویان ما باشند چراکه آینده کشور در دست آن‌ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بسيج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق(ع) تشکیلات فرهنگی عظیم را با شاگردپروری ایجاد کرد

حجت الاسلام سعید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت امام جعفر صادق (ع) با بیان اینکه، امام جعفر صادق احیاءگر اسلام ناب محمدی است، به نقش این امام همام در تبیین و تبلیغ مسأله‌ی امامت و تبلیغ و بیان احکام دین به شیوه‌ی فقه شیعی و نیز تفسیر قرآن به روال بینش شیعی و ایجاد تشکیلات پنهانی ایدئولوژیک سیاسی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) انقلاب فرهنگی ایجاد شده از سوی امام باقر (ع) را با شاگرد پروری به یک تشکیلات عظیم مبدل ساخت، افزود: موضوع تشکیلات پنهان در صحنه زندگی سیاسی امام صادق (ع) و نیز دیگر ائمه علیهم‌السلام، از جمله مهم‌ترین و شورانگیزترین و در عین حال مجهول‌ترین و ابهام‌آمیزترین فصول زندگی ایشان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به مبارزه این امام عزیز با جریانات انحرافی و الحادی اظهار داشت: امام صادق (ع) انقلاب فرهنگی ایجاد شده از سوی امام باقر (ع) را توسعه داد و از کرسی‌های علمی برای ترویج معارف اهل بیت (ع) بهره برداری کرد.

احمدی با اشاره به نقش مناظرات علمی امام صادق (ع) در کاهش جریان‌های التقاطی در دوران بنی امیه و بنی عباس، اظهار کرد: در دوران امام صادق (ع) نزاع بین بنی امیه و بنی عباس فرصت مناسبی برای گسترش اسلام ناب به وجود آورد. و همین امر باعث رشد حداکثری معارف اهل بیت علیهم السلام شد.

وی، تربیت عالمان و دانشمندان دین در رشته‌های مختلف را از دیگر دستاوردهای انقلاب فرهنگی امام صادق (ع) خواند و گفت: تاریخ نشان می‌دهد که در مکتب امام صادق (ع) فقط چهار هزار دانشمند پرورش یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: امام جعفر صادق (ع) یک نهضت علمی شیعی را، در جهان اسلام پایه ریزی کرد و به گفته مورخان این امام همام بیش از ۴ هزار شاگرد در رشته های علوم مختلف را در زمان خویش تربیت کرد که می‌توان از جمله جابر حیان؛ پدر علم کیمیا را نام برد که در نوع خود بی نظیر یا کم نظیر است..

احمدی دین اسلام را دین تفکر و تعقل خواند و افزود: دین اسلام فراگرفتن علم را برتر از عبادت می‌داند و بنا بر گواهی تاریخ، عالمان و دانشمندان اسلامی در علوم کیمیا، ریاضی و فزیک و علوم جدید سرآمد زمان خود بودند و سرآغاز فراگیری علم و دانش در دوران امام جعفر صادق (ع) پایه ریزی شد.

این استاد حوزه و دانشگاه به مخالفت‌ها و تهدیدهای زمان امام صادق (ع) از سوی حکمرانان ظالم بنی امیه و بنی عباس اشاره کرد و عنوان داشت: بنی امیه و بنی عباس همیشه سعی می‌کردند با اعمال تهدید و فشار بر امام و شاگردان ایشان، مانع نهضت علمی ایشان شوند؛ ولی نتوانستند مانع ترویج علم و دانش ناب محمدی گردند.

وی گفت: امام صادق (ع) بنیان گذار حوزه‌های علمیه در مدینه و کوفه و بغداد بودند لذا امروز همه علما و فضلا و طلاب را شاگردان امام صادق (ع) قلمداد می‌کنند.

کد خبر 6096070

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) تشکیلات عظیم فرهنگی را با شاگردپروری ایجاد کرد
  • امام صادق(ع) تشکیلات فرهنگی عظیم را با شاگردپروری ایجاد کرد
  • توضیح دانشگاه تهران درباره پست جدید همسر ابراهیم رئیسی
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • خانواده اساس هویت و تربیت انسان‌ها را شکل می‌دهد