Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@23:09:28 GMT

◄ اهمیت توزیع منابع در پروژه‌های ریلی

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۴۸۰۷

◄ اهمیت توزیع منابع در پروژه‌های ریلی

تین نیوز

منابع بکر و دست نخورده در بخش ریلی، بسیار بوده و هر یک از آنها می‌توانند به‌طور مستقیم و غیرمستقیم، سرمایه‌های بسیاری را جذب نمایند، اما نکته مهم نحوه چینش و توزیع این منابع است.

به گزارش تین نیوز، مطلب بالا بخشی از دیدگاه‌های احمد خشنودی کارشناس حمل و نقل است که در بخش نظرهای کاربران تین نیوز، در مورد مطلب «دغدغه بخش‌خصوصی در صنعت ریلی» مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد خشنودی با تاکید بر این‌که هیچ دولتی در دنیا، عهده‌دار تامین همه سرمایه‌های عمرانی یا سرمایه‌گذاری‌ها در زیر بخش‌های خود نیست و این مسئولیت را نمی‌پذیرد، گفت: دولت‌ها سیاست‌های جذب سرمایه را با ایجاد مشوق‌های کارساز و موثر در بخش‌های مختلف پدید می‌آوردند.

این کارشناس با تاکید بر این‌که «محدودیت ایده‌ها» مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این بدان معنی است که ایده‌ها می‌توانند با همین منابع محدود، کارهای بزرگ انجام دهند.

وی ادامه داد: تصور کنید از ما سوال شود 20 واگن را به چند طریق می‌توانیم کنار هم قرار دهیم؟ پاسخ این سوال از مرتبه  10 به توان 18 است!( بیست فاکتوریل) 10 به‌توان 18 یعنی یک میلیارد پکیج که در هر بسته یک میلیارد قرار داد! اگر هر چیدمان فقط یک ثانیه طول بکشد، از ابتدای عمر کره زمین تا به امروز فقط بیست درصد آن گذشته است!!

خشنودی تاکید کرد: منظور از این مثال آن است که چینش منابع و توزیع آن، آن قدر مهم بوده و اهمیت دارد که قابل توصیف نیست و این یعنی مدیریت همان منابع محدود در بخش ریلی.

به گفته وی این چینش منابع است که می‌تواند تکلیف پروژه‌ها و طرح‌های روی زمین مانده را مشخص کند و این بدان معناست که «نحوه استفاده از منابع محدود، می‌تواند نزدیک به نامحدود باشد».

این کارشناس افزود: در مثالی که از چینش واگن‌ها مطرح شد، مسلماً همه روش‌های چینش آنها، مقصد و هدف نیست، بلکه ما به‌عنوان کسی که قدرت تعقل، تفکر و مدیریت دارد، به‌دنبال کاراترین، راحت‌ترین، قابل مدیریت‌ترین و پرسودترین چینش آنها هستیم.

خشنودی تاکید کرد: منابع بکر و دست نخورده ما، در راه‌آهن، بسیار هستند و هر یک از آنها می‌توانند به‌طور مستقیم و غیر مستقیم، سرمایه‌های بسیاری را جذب کنند، مسئله آینده، نحوه چینش و توزیع این منابع خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل ریلی مدیریت منابع مالی منابع محدود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود

 کمالی در بازدید از پروژه‌های گازرسانی شهرستان هشترود و اطلاع از آخرین روند پیشرفت پروژه‌ها گفت: با توجه به اهمیت ایستگاه CGS هشترود که علاوه بر تامین گاز این شهرستان، توزیع گاز در شهرستان‌های همجوار نظیر چاراویماق و برخی از روستا‌های بستان آباد و مراغه را بر عهده دارد ارتقای ظرفیت این ایستگاه از ۵۰ هزار به ۱۰۰ هزار در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با ارتقای ظرفیت ایستگاه CGS علاوه بر توزیع پایدار گاز برای مشترکین خانگی ظرفیت سازی لازم برای بهره مندی  بخش‌های صنعتی و تولیدی و شهرک‌های صنعتی فراهم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • مشارکت بین‌نهادی، پیش‌نیاز مشارکت مردمی
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • ثبت نام دوره مربیگری درجه C آسیا در یزد تکمیل شد
  • اهمیت وجود پیش‌بینی مالی برای استارت‌آپ‌های کوچک چیست؟
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید