Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@07:50:12 GMT

سردار معروفی: ملت ایران ناموس سپاه و بسیج است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۵۲۶۸

سردار معروفی: ملت ایران ناموس سپاه و بسیج است

فرمانده سپاه نینوای گلستان با بیان اینکه ملت ایران ناموس سپاه و بسیج است، گفت: زنان همواره در تاریخ اسلام به ویژه تشیع نقش ویژه‌ای ایفا کرده‌اند و از سردمداران ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری بودند. ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سردار حسین معروفی شامگاه یکشنبه در همایش بالندگی، عزت و چهار دهه کرامت که با حضور جمعی از مادران و همسران شهدا برگزار شد، با بیان اینکه ملت ایران ناموس سپاه و بسیج است، اظهارداشت: نگاه اسلام به زن نه نگاهی ابزاری بلکه نگاهی دقیق و براساس ظرافت‌های بشری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنان همواره در تاریخ اسلام به ویژه تشیع نقش ویژه‌ای ایفا کرده‌اند و از سردمداران ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری بودند.

وی افزود: اهمیت خانواده به ویژه نقش مادران در این کانون مورد تأکید اسلام است زیرا این مادران هستند که می‌توانند انسجام درون یک خانواده را ایجاد کنند.

فرمانده سپاه نینوای استان بیان داشت: جایگاه زنان در جامعه اسلامی باید تبیین شود. زنان در اسلام کانون اصلی تربیت جامعه هستند. عقبه ما هم در سپاه و بسیج، پادگان نیست بلکه خانواده‌های ما هستند. ما اعتقاد داریم استمرار انقلاب اسلامی و بسترسازی برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی با وجود خانواده اسلامی پیش می‌رود.

یزد | سپاه و بسیج در راستای تحقق تمدن اسلامی در جامعه حرکت می‌کنندوزیر ارشاد در یزد: ‌راهی جز توسعه کتابخانه‌ها برای گسترش تمدن اسلامی نداریم ‌امام جمعه قزوین: پیاده‌روی عظیم اربعین از شاخص‌های تحقق تمدن اسلامی است

وی با اشاره به اثرگذاری برخی زنان نمونه در تاریخ اسلام و تشیع اظهارداشت: نقش حضرت خدیجه (س)، نقش حضرت آمنه (س) و نقش حضرت فاطمه زهرا(س) در تاریخ اثبات شده است. حضرت زینب (س) آنهمه حماسه‌آفرینی در کربلا، کوفه و مسیر شام و کاخ یزید را به عشق امام حسین (ع) که حجت خدا و امام زمان خود بود انجام داد اما در کاخ یزید به اذن حضرت سجاد (ع) خطبه خواند که این درس ولایتمداری است و هیچ شکی نیست که اگر حضرت زینب (س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند و به فراموشی سپرده می‌شد.

سردار معروفی با تأکید بر عفت و پاکدامنی زنان در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: نگرانی ما این است که نباید به زنان و دختران ما نگاه ابزاری و هوسرانی باشد و عزت و شرف بانوان ما مورد اهانت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما ناموس‌پرستی را از مکتب سیدالشهدا (ع) آموخته‌ایم، گفت: به کسانی که در عرف معمول به آنان بدحجاب گفته می‌شود، سلامم را برسانید. به آنان می‌گوییم اگر کسی بخواهد امنیت شما را به خطر بیندازد و دامان شما را لکه‌دار کند، جان خود را برای دفاع از شما می‌دهیم.

انتهای پیام/582/ش

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان نباید از تحصیل محروم شوند

شورای فقه اسلامی اتحادیه جهان اسلام روز جمعه، ۷ ثور با نشر بیانیه‌ای بر اهمیت آموزش زنان در دین اسلام‌ تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است: «این شورا توصیه می‌کند که کشورها و مسلمانان در سراسر جهان به زنان اجازه دهند تا دانش مفید در زمینه‌های مختلف را فرا گیرند و آنان را از این امر محروم نکنند.»

شورای فقه اسلامی نقش زنان در خدمت به جوامع را قابل‌توجه خوانده و افزوده است که زنان و مردان جز در موارد استثنا براساس فطرت‌شان برابرند.

بیست‌وسومین اجلاس شورای فقه اسلامی وابسته به اتحادیه مسلمانان جهان امروز در شهر مکه برگزار شد و در آن بر توانمندسازی زنان برای کسب دانش مفید در زمینه‌های مختلف تاکید صورت گرفت.

این در حالی است که طالبان از حدود سه سال به این‌سو دختران و‌ زنان را از آموزش، تحصیل و کار در افغانستان منع کرده‌اند.

این گروه تا کنون برخلاف خواست بیش‌تر کشورهای اسلامی، مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران بازگشایی نکرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران