Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@11:33:51 GMT

قربانیان رانش زمین به ۶۰ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۵۴۲۵

قربانیان رانش زمین به ۶۰ نفر رسید

روزنامه استار کنیا روز دوشنبه گزارش داد که آمار قربانیان رانش زمین ناشی از باران های سیل آسا در این کشور به ۶۰ نفر رسید و همچنان ۷ نفر مفقود هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ "فِرُِد ماتیانگئی" دبیر هماهنگی های ملی دولت مستقر در وزارت کشور کنیا هم در این ارتباط اعلام کرد که باران های شدید شب شنبه در منطقه "پوکوت" در مجاورت مرز اوگاندا و سودان جنوبی این کشور تاکنون ۶۰ تن را به کام مرگ برده و هنوز از سرنوشت حداقل ۷ تن اطلاعی در دست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه تحقیقات جمعیتی برای تعیین دقیق آمار تلفات آغاز شده است، افزود،  نیروهای ارتش و پلیس در مناطق آسیب دیده مستقر هستند تا علاوه بر تامین امنیت مالی شهروندان منطقه اقدامات لازم را برای خارج کردن قربانیان و مجروحان از زیر گل و لای انجام دهند.

بر اساس این گزارش رانش زمین در کنیا همچنین باعث شکسته شدن پل ها و تخریب جاده ها شده و راه های دسترسی به روستاها را مسدود کرده است.

ماتیانگئی، ۱۵ نفر از این قربانیان را کودک اعلام کرد و گفت که نهادهای محلی و بین المللی بشردوستانه همچنان در حال کمک رسانی به آسیب دیدگان این حادثه و بازماندگان آنان هستند و در عین حال برای بازسازی ساختمان ها، پل ها و جاده های تخریب شده مردم نیز وارد عمل شدند.

یک خانم از مقامات محلی پوکوت غربی هم که خواست نامش فاش نشود به روزنامه استار کنیا گفت که در واقع تعداد اصلی قربانیان ۵۳ نفر هستند که ۷ نفر دیگر سرنشینان خودرویی بودند که آب آنان را به داخل رودخانه مواج هدایت کرد و همگی جان باخته اند.

بر اثر بارش های شدید یک هفته اخیر، دو روستا در کنیا آسیب های بسیار جدی دیده و چندین روستای دیگر نیز از ۲۰ تا ۶۰ درصد خسارت متحمل شده و در پی این بارش های شدید و رانش زمین متعاقب آن راه های ارتباطی زیادی قطع شده و همچنین خسارت قابل توجهی به زیرساخت های مناطق شمالی کنیا وارد آمده است.

بر اساس اعلام صلیب سرخ کنیا، نیروهای امدادی با همکاری ارتش،  تلاش خود را برای باز کردن راه های ارتباطی و کمک رسانی به سیل زدگان آغاز کرده اند.

اوهارو کنیاتا، رئیس جمهوری کنیا نیز ضمن تسلیت این حادثه اسف بار به مردم به آسیب دیدگان از این حادثه به ویژه خانواده مفقود شدگان قول داد هرگونه کمک لازم را از مجاری بودجه در اختیار آنها قرار دهد.

در همین حال سازمان هواشناسی کنیا از احتمال بروز حوادث مشابه در برخی مناطق دیگر این منطقه خبر داد و از مردم خواست تدابیر پیشگیرانه برای نجات جان خود انجام دهند.

در آوریل سال ۲۰۱۸، نیز زمین لرزه ای در کنیا باعث مرگ ۱۰۰ نفر و آواره شدن هزاران نفر دیگر در این کشور شده بود.

بیشتر بخوانید: 500 واحد مسکونی تا 15 مهر به مردم سیلزده تحویل داده خواهد شد ضرورت تعریض مسیرهای دسترسی به پایانه چذابه/زمین های آلوده به مین مانع انسداد مرزها شده است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جاده دولت زمین سازمان هواشناسی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن سد در کنیا دستکم ۴۲ قربانی گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

بعد از ترکیدن سدی در روستای کاموچیری در غرب کنیا، آب خانه‌ها را با خود برد و راه‌ها را قطع کرده است. 

فرماندار شهرستان ناکورو به خبرگزاری فرانسه گفت «چهل و دو کشته، تخمین محافظه‌کارانه است، زیرا هنوز تعداد زیادی در گل و لای هستند».

بیش از ۱۰۰ نفر در سیلی که ماه گذشته بخش‌هایی از کنیا را ویران کرد، جان خود را از دست دادند.

مقام‌ها، سیستم هواشناسی ال نینو را دلیل فوران رودخانه‌ها می‌دانند که در سرتاسر منطقه ویرانی به بار آورده و ۱۵۵ کشته در تانزانیا برجای گذاشته است. 

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، تیم‌های امداد و نجات مشغول جستجو در بین گل و لای برای یافتن بازماندگان هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • (ویدئو) اولین تصاویر از شکسته شدن سد در کنیا؛ کشف ۴۲ جسد
  • کشف ۴۰ جسد با شکسته شدن سد در کنیا
  • عکس/ کنیا پس از سیل
  • ببینید | اولین تصاویر از شکسته شدن سد در کنیا؛ کشف ۴۲ جسد
  • فیلم/ ۴۲ کشته بر اثر شکسته شدن سد در کنیا
  • شکسته شدن سد در کنیا دستکم ۴۲ قربانی گرفت
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا