Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:53:42 GMT

اولین گوشی تلفن همراه دنیا ۲۵ساله شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۵۴۵۰

اولین گوشی تلفن همراه دنیا ۲۵ساله شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز او ایندیا، گوشی هوشمند مذکور نخستین بار در نمایشگاه COMDEX لاس وگاس در معرض دید عموم قرار گرفت. گوشی سیمون که از نظر ابعاد به اندازه یک پاره آجر بود، دارای یک نمایشگر لمسی نیز بود.

در فاصله آگوست سال ۱۹۹۴ تا فوریه ۱۹۹۵ نزدیک به ۵۰ هزار واحد از این گوشی در آمریکا به فروش رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله امکانات سیمون می توان به ۳۲ کیلوبایت حافظه داخلی اشاره کرد که البته این رقم تا ۶ مگابایت قابل افزایش بود.

برای سیمون تقویم، دفترچه تلفن، ماشین حساب، ساعت، دفترچه یادداشت الکترونیک و قابلیت دریافت و ارسال فاکس و ایمیل هم در نظر گرفته شده بود.

البته عمر باتری سیمون تنها یک ساعت بود و لذا باید همیشه در نزدیکی شارژر خود قرار داده می شد.

وزن این گوشی ۵۱۰ گرم و ابعاد آن هم ۲۰ در ۶.۴ در ۳.۸ سانتیمتر بود. نمایشگر ۱۶۰ در ۲۹۳ پیکسلی سیمون هم با استفاده از یک قلم هوشمند قابل کنترل بود.  

کد خبر 4780166

منبع: مهر

کلیدواژه: گوشی هوشمند تلفن همراه صفحه نمایشگر نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فناوری نانو موبایل اینترنت شبکه ملی اطلاعات تولید شرکت هواوی فناوری فضایی خودروی برقی امنیت اطلاعات ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • همراه پرخرج
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد