Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان این‌که «ذخایر راهبردی کالاهای اساسی در کشور تامین شده»، گفت که نظارت و کنترل ۱۰۰ قلم کالای اساسی آرامش را به سایر کالاها نیز تسری خواهد داد.

به گزارش ایسنا، حسین مدرس خیابانی در جلسه علنی صبح امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تاثیر افزایش قیمت بنزین بر سایر کالاها و خدمات، اظهار کرد: ما متعاقب اصلاح نرخ بنزین اقداماتی را در بخش‌های مختلف داشتیم که بخش عمده اقدامات مربوط به قبل از اجرای طرح بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه فراوانی کالاهای اساسی و استراتژیک پشتوانه مهمی است که با تامین به موقع می‌شود اثرات این طرح را کاهش داد. برای ما اصل فراوانی، مقدم بر قیمت است و از اردیبشهت‌ماه و خردادماه سال جاری با همکاری بانک مرکزی، سازمان بنادر و گمرک اقدامات ویژه برای تامین کالاهای اساسی داشته‌ایم که در حد مطلوب و بی‌سابقه است و به اضافه مصرف جاری ذخائر راهبردی کالاهای اساسی و استراتژیک ما تامین شده است.

مدرس خیابانی با بیان این‌که «تامین کالا می‌تواند بخشی از آثار افزایش قیمت را مدیریت کند»، ادامه داد: در حال حاضر سطح قابل قبولی از موجودی کالا را در کشور داریم و تمام شاخص‌ها افزایشی است همچنین هیچ کدام از تخفیف و حراج فروشگاه‌ها متوقف نشده و ما می‌توانیم احتمال افزایش گرانی را مدیریت کنیم که در این راستا کنترل و تشدید بازرسی‌ها تکمیل‌کننده این حلقه است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به کنترل ۴۳۰۰ بازرس با روزانه ۳۰ هزار بازرسی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اظهار کرد: بحث افزایش نرخ بنزین یک رقم ناچیز اثر واقعی روی کالاها می‌گذارد و ما تلاش می‌کنیم کسی از این شرایط سوء‌استفاده نکند و موج انتظار تورمی هم روی کالاها اثر نگذارد. از طرفی تلاش می‌کنیم سهمیه‌های تخصیصی به اقشار هدف به سمت تولید برود که اگر به موقع واریز شود اثر آن در بخش خدمات هم کم خواهد شد. همچنین تلاش می‌کنیم با اختصاص سهمیه ویژه به وانت‌بارها و کامیونت‌های شرکت‌های پخش نیز تا حدی جلوی افزایش قیمت را بگیریم.

وی در پایان اظهار کرد: نظارت و کنترل قیمت ۱۰۰ قلم کالای اساسی که دراین وزارتخانه صورت می‌گیرد می‌تواند آرامش را به سایر کالاها نیز تسری دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۵۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی

امتداد - کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، اقبال شاکری؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا اظهار کرد: بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ عملکرد خوب خوبی از خود به نمایش گذاشت که یک نمونه آن آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان در سایه دیپلماسی فعال ارزی در کشور‌های مختلف بود.

وی افزود: اگرچه ما در سال ۱۴۰۲ افزایش قیمت ارز را داشتیم، اما این افزایش قیمت در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه نبود و به بیان بهتر ما حداقل افزایش قیمت ارز را در سال ۱۴۰۲ داشتیم که ناشی از بحران های سیاسی در منطقه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن طور که گفتم یکی از اقدامات بانک مرکزی آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشورمان نزد کشور‌های مختلف بود که این اقدام باعث افزایش ذخایر ارزی کشور و در نتیجه آن تعادل هرچه بیشتر و بهتر عرضه و تقاضا در بازار بود.

شاکری تصریح کرد: کنار کنترل افزایش قیمت ارز ما شاهد تامین ارز مورد نیاز برای بخش‌های مختلف اعم از ارز مسافری، ارز دانشجویی و … و همینطور تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان توسط بانک مرکزی بودیم که تامین ارز مورد نیاز این بخش‌ها نشان دهنده بهبود وضعیت منابع ارزی و همچنین مدیریت قوی بانک مرکزی بر بازار ارز است.

وی افزود: این عملکرد مثبت بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ نوید دهنده آینده روشن همراه با ثبات اقتصادی بیشتر در سال جاری خواهد بود. البته نمی‌توان از بحران های سیاسی-امنیتی در منطقه چشم پوشید و ممکن است تاثیرات خود را بر بازار بگذارد که البته هیجانی و موقت خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم در سایه این قبیل اقدامات مثبت بانک مرکزی و آمارهای مثبت متغیرهای پولی اعم از رشد نقدینگی و رشد پایه پولی و تورم، ما شاهد ثبات هرچه بیشتر اقتصادی و بازار‌های مختلف باشیم و مردم نتیجه آن را بیش از گذشته در زندگی روزمره خود حس کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود