Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح حمایتی سهمیه‌بندی سوخت از روز گذشته در سطح کشور اجرایی شده اما با توجه به گزارش میدانی خبرنگار ما در استان قزوین هنوز عده‌ای این یارانه را دریافت نکرده و برای آن‌ها واریز نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ بامداد (جمعه) ۲۴ آبان ماه بود که مردم با شوک افزایش قیمت بنزین مواجه شدند؛ اقدامی که بدون پیش مقدمه‌ای از سوی دولت صورت گرفت و تبعاتی را هم به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور در همان روزها در جلسه هیئت دولت گفت که این افزایش قیمت بنزین در راستای کمک به معیشت قشر ضعیف جامعه اتفاق افتاده است.

با توجه به این افزایش قیمت و شرایط سخت اقتصادی که دست به گریبان بیشتر مردم شده است نیز دولت اعلام کرد که ماهیانه یارانه‌های جدید از محل طرح مدیریت مصرف سوخت و اصلاح قیمت بنزین بین خانوارها توزیع خواهد شد.

طرح حمایتی سهمیه‌بندی سوخت از روز گذشته در سطح کشور اجرایی شده اما با توجه به گزارش میدانی خبرنگار ما در استان قزوین هنوز عده‌ای این یارانه را دریافت نکرده و برای آن‌ها واریز نشده است.

برای اطلاعات بیشتر به سطح شهر رفتیم تا این سوال را از مردم قزوین بپرسیم که آیا بسته حمایتی دریافت کرده‌اند یا خیر؟

آقای جوانی که کارگر شرکت است، می‌گوید: هنوز یارانه حمایت معیشتی برای او واریز نشده و این درحالی است که حتی بیمه هم نیست و تعداد اعضای خانواده آن‌ها دو نفر است.

وی با بیان اینکه از علت اینکه چرا هنوز این یارانه برای آن‌ها واریز نشده بی خبر است، ابراز می‌کند: حقوق کارگری با وجود اینکه یک خانواده کوچک دو نفره هستیم نیز کفاف زندگی را نمی‌دهد.

یک خانم میانسال هم که تنها زندگی می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار صبح قزوین، اظهار می‌کند که مبلغ یارانه حمایتی برای او واریز نشده و از افزایش قیمت بسیاری از اقلام ضروری که ناگهان در بازار چند برابر شده ابراز نارضایتی می‌کند.

تاثیرات افزایش قیمت بنزین در بازار مشهود است

آقای جوانی که مهندس است، می‌گوید: ما خانواده چهار نفره هستیم که یارانه کمک معیشتی برای ما واریز نشده؛ این درحالی است که برای برخی دیگر از اقوام و آشنایان واریز شده و این جای سوال دارد.

این شهروند قزوینی خاطرنشان می‌کند: شغل دولتی ندارم و با یک مغازه مخارج زندگی را تامین می‌کنم؛ امیدوارم دولت چالش‌های اقزایش قیمت بنزین را به نحوی مدیریت کند که زندگی اقشار کم درآمد و ضعیف که شاید بتوان گفت اکنون دیگر شامل حال بسیاری از مردم است نیز دچار مشکل و سختی نشود.

یک شهروند دیگر که در یک فروشگاه کار می‌کند با بیان اینکه یک خانواده سه نفره است، عنوان می‌کند: یارانه کمک معیشتی برایمان واریز نشده است، اما انتقاد جدی که داریم این است که با توجه به افزایش قیمت بنزین ناخودآگاه همه زوایای اقتصادی تحت تاثیر قرار می‌گیرد به طوری که در این بازه زمانی تقریبا ۱۰روزه قیمت میوه و تره بار در بازار قزوین تا دو برابر شده است.

وی می‌افزاید: علی رغم اینکه مسئولین زیربط نسبت به بازرسی‌های جدی در بازار اطلاع رسانی کردند اما چرا باید شاهد این افزایش قیمت باشیم؟ آیا مسئولین این تغییر قیمت‌ها را مشاهده نمی‌کنند؟! چطور بازرسی صورت می‌گیرد درحالی که قیمت‌ها چند برابر شده است.

آقای میانسالی با بیان اینکه در نیروگاه کار می‌کند، می‌گوید: بسته حمایتی برای ما واریز نشده درحالی که یک خانواده چهار نفره هستیم و انتظار داریم که دولت به وعده‌های خود در حمایت از اقشار ضعیف اقدام جدی کند.

دختر جوانی که شاغل است، بیان می‌کند: پدرم بازنشسته است اما بسته حمایتی برای ما واریز نشده، این مسئله را به طور پراکنده در میان دوستان و آشنایان مشاهده می‌کند که این بسته حمایتی را دریافت نکردند.

وی تصریح می‌کند: باتوجه به اینکه ما یک خانواده پرجمعیت هستیم حقوق بازنشستگی پدرم که آن هم نامرتب واریز می‌شود پاسخگوی هزینه‌هایمان نیست و این در حالی است که خودم هم شاغل هستم.

۸۰ درصد قزوینی‌ها از طرح حمایتی سهمیه‌بندی سوخت بهره‌مند می‌شوند

 این مشکلات در حالی است که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قزوین در روزهای اخیر اعلام کرد که ۳۱۷ هزار خانوار در استان از یارانه جدید سهمیه‌بندی سوخت بهره‌مند می‌شوند.

ابوالفضل یاری گفت: از ۳۹۷ هزار خانوار ۳۱۷ هزار خانوار مشمول بسته حمایتی می‌شوند که ۸۰ درصد جمعیت استان است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود ماهیانه ۴۳ میلیارد تومان یارانه جدید از محل طرح مدیریت مصرف سوخت و اصلاح قیمت بنزین بین خانوارهای استان توزیع شود.

یاری عواید افزایش قیمت بنزین در استان را ماهانه ۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بخشی از این درآمد به حساب سرپرستان خانوارهای مددجویان و بازنشستگان واریز می‌شود.

به گفته وی، اکنون ۲۹ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد، ۲۸ هزار خانوار مددجوی بهزیستی، ۷۱ هزار خانوار بازنشسته و ۳۴ هزار خانوار تحت پوشش صندوق‌های مختلف شناسایی شده‌اند و روند شناسایی گروه‌های هدف ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قزوین بیان کرد: بر اساس این طرح که معاون رییس جمهور اعلام کرد، یارانه جدید برای خانوار یک نفری، ۵۵ هزار تومان، خانوار ۲ نفری ۱۰۳ هزار تومان، خانوار ۳ نفری ۱۳۸ هزار تومان، خانوار ۴ نفری ۱۷۲ هزار تومان و خانوار ۵ نفری ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود که به یارانه قبلی افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۵۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از فارس؛ با ناکامی دولت مصر در پایان دادن به گرانی و بالا رفتن بی رویه قیمت‌ها مردم در این کشور به پویش‌های بزرگ تحریم ملحق شدند.

قیمت دلار در بانک‌‎های مصر و بازار سیاه موازی پس از دو ماه ثبات در این کشور از هفته گذشته بار دیگر روند صعودی گرفته است.. این موضوع نگرانی‌هایی را برای مردم این کشور در زمینه تشدید درد و رنج اقتصادی آن ها به دنبال داشت.

کارشناسان بدهی بالای مصر، تنش‌های ژئوپلتیکی در خاورمیانه، کاهش درآمدهای قاهره از کانال سوئز، افزایش تورم و گرانی و افت سرمایه‌گذاری‌های خارجی از دلایل تشدید بحران اقتصادی مصر خواندند.هفته گذشته پویش تحریم خرید ماهی در سراسر مصر با استقبال خوب شهروندان این کشور روبه رو شده بود و این هفته موج تحریم به گوشت، تخم مرغ و دیگر کالاهای اساسی رسیده است.

بر اساس داده‌های آژانس مرکزی آمار مصر در ماه مارس، تورم سالانه قیمت مصرف کننده در شهرهای مصر به 35.7 درصد رسید، پس از آن که ژانویه گذشته 29.8 درصد بود.پس از اینکه موج گسترده تحریم انواع ماهی های خودراکی در مصر طی روزهای گذشته بالا گرفت حالا مردم مصر در اماکن عمومی و سایت های رسانه‌های اجتماعی مشغول مبارزه با قیمت‌های بالای گوشت هستند که قیمت آن به بیش از 400 پوند مصر (یک دلار = حدود 48 پوند) رسیده است.

کساد بازار در بازار معروف ماهی فروشی شهر اسکندریه مصر فروشنده‌ها انواع ماهی‌ها را به شکل‌های جذاب در یخچال‌های شیشه‌ای چیده‌اند اما مردم به آن نگاه هم نمی‌اندازند محمد یکی از فروشندگان می گوید که استقبال مردم از پویش «بگذار بگندد تا قیمتش کم شود» غافلگیر کننده بوده است.این کمپین‌ها به سرعت محبوبیت و استقبال زیادی را در بین شهروندان مصری پیدا کرده و شرکت‌کنندگان در آن از رسانه‌های اجتماعی برای هماهنگی و تبادل نظر و برنامه ریزی استفاده می‌کنند که باعث افزایش قدرت جنبش و گسترش دامنه نفوذ آن شده است.   در همین حال، کمپین‌های مشابهی در قاهره، سوئز، کفر الشیخ، اسماعیلیه و دیگر شهرهای بزرگ مصر برای تحریم بیشتر کالاهای اساسی که قیمت شاهد تورم گسترده بوده، آغاز شده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی همچنین کمپین جدیدی را با همین نام «بگذارید بگندد» برای تحریم خرید مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز راه اندازی کردند تا تجار را مجبور به کاهش قیمت کنند.اگرچه برخی از مردم مصر نسبت به تاثیرگذاری این پویش‌های تحریم تردید داشتند، اما فعالان و تعداد زیادی از شهروندان پس از اینکه توانست عده‌ای را برای شرکت در آن جذب کند از کاهش نسبی قیمت‌ها و زیان‌های قابل توجه به برخی از بازرگانان، اشتیاق زیادی نشان دادند.   فؤاد عبدالفتاح، هماهنگ‌کننده کمپین «بگذارید بگندد» در استان اسکندریه، گفت: مصر شاهد وضعیت افزایش قیمت‌ها برای اکثر کالاهای اساسی است و از جمله محصولاتی که اخیراً شاهد افزایش قیمت محسوس بوده است، ماهی است که به قیمت بی سابقه‌ای رسیده است که برای افراد کم درآمد مناسب نیست. عبدالفتاح در مصاحبه خود با العربی الجدید افزود: تحریم ماهی پیام روشن ما به بازرگانان و صاحبان مغازه‌ها است، زیرا می‌خواهیم این پیام قوی را ارسال کنیم که این بی عدالتی اقتصادی را در سکوت نخواهیم پذیرفت.   یک شهروند دیگر می‌گوید: ما خواستار قیمت‌های مقرون به صرفه و منصفانه برای ماهی هستیم تا در دسترس اکثر مردم باشد و همه بتوانند در شرایط سخت با هم کنار بیایند. ما در یک شهر ساحلی زندگی می‌کنیم و ماهی‌ها جزء ضروری فرهنگ و میراث دریایی ما به حساب می‌آیند، اما به دلیل سوء استفاده برخی، تصمیم گرفته ایم که در برابر گرانی سرسام آور سکوت نکنیم.علا حامد، کارشناس اقتصادی گفت که کمپین تحریم انواع گوشت‌ها در مصر نشان دهنده به ستوه آمدن شهروندان از مشکل گرانی و تمایل آنها برای یافتن راه حل هایی برای شرایط دشوار اقتصادی است آنها خواستار بررسی مسائل فوری اقتصادی و اتخاذ تدابیر موثر برای بهبود زندگی شهروندان توسط دولت السیسی هستند.  

دیگر خبرها

  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری