Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- امروز تعدادی از ایستگاه های مترو بسیار شلوغ بود و مسئولان این شلوغی را به خاطر افزایش قیمت بنزین عنوان می کنند و راه چاره آن توسعه حمل و نقل عمومی است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آریا، روزانه بیش از دو و نیم میلیون سفر از طریق مترو انجام می‌گیرد که با افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی جدید انتظار می رفت این تعداد افزایش یابد اما این تعداد به اندازه ای شد که امروز مسافران از فرط جمعیت در ایستگاههای مترو به زحمت افتادند و همه در یک موضوع اتفاق نظر داشتند که با افزایش قیمت بنزین و افزایش مسافران مترو آیا حمل و نقل عمومی نیز افزایش می یابد یا اینکه باید این وضع همچنان ادامه داشته باشد؟

علت شلوغی برخی از ایستگاه‌های مترو
محسن محمدیان مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران در گفت‌وگویی درباره علت شلوغی برخی از ایستگاه‌های مترو اظهار داشت:افزایش نرخ بنزین تعداد مسافران مترو را نسبت به قبل بیشتر کرده و امروز ازدحام و شلوغی مترو در ایستگاه‌های 2 و 4 مشهودتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از دو و نیم میلیون سفر از طریق مترو انجام می‌گیرد گفت:‌سرفاصله حرکت قطارها نسبت به گذشته کاهش یافته تا بتوانیم مسافران بیشتری را از طریق خطوط مترو جابه‌جا کنیم.
مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفته که ‌سرفاصله حرکت قطارها در خط یک، 2 و 4 به سه و نیم دقیقه کاهش یافته و این کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط سه نیز به هفت و نیم دقیقه رسیده است.همچنین سرفاصله حرکت قطارها در خط 7، 10 دقیقه و در خط 6 به 15 دقیقه رسیده است.
وی علت شلوغی بیش از حد ایستگاه شادمان و شهدا طی صبح امروز را افزایش تعداد مسافران عنوان کرده و گفته که نقص فنی و اتفاق خاصی به وقوع نپیوسته است.

زخم به جا مانده بر پیکره پایتخت
موضوع حمل و نقل عمومی و سهم دولت در توسعه آن از سالهای دور وجود داشته و همچنان این زخم بر پیکره کلانشهری همچون تهران وجود دارد و گویا امیدی به مداوای آن نیست .از دولت های نهم و دهم تا دولت دوازدهم همواره شاهد این بودیم که شهرداری تهران از دولت مطالبه داشته که سهم خود در توسعه حمل و نقل عمومی را بپردازد که موفق نشده و هم اکنون نیز که از لحاظ سیاسی هم دولت و شهرداری باهم همراهی بیشتری دارند این امر محقق نشده  است به نحوی که رئیس شورای شهر تهران می گوید: متاسفانه با وجود مصوبات مثبت، حتی یک دستگاه اتوبوس هم طی 6 سال گذشته از سوی دولت تحویل شهرداری نشده است.

دولت حتی یک اتوبوس هم در این 6 سال به شهرداری نداده است
محسن هاشمی روز گذشته در جلسه شورای شهر تهران با بیان این که هفته گذشته کشور دچار التهابات ناشی از تصمیمات جدید در سهمیه بندی بنزین بود، گفت:علاوه بر خسارات قابل توجهی که به اموال عمومی وارد شد، ایجاد اختلال در خدمت رسانی دستگاهها و کسب و کارهای مربوط به فضای مجازی نیز سبب شد که بخشی از هموطنانمان نیز آسیب ببینند که امیدواریم هر چه سریعتر مشکلات در خدمات عمومی سریعا رفع شود.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین پیامدهای سهمیه بندی بنزین افزایش تقاضا برای استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی در شهر است، ادامه داد: متاسفانه طی دهه اخیر با  وجود مصوبات مثبت شورای اقتصاد و هیات وزیران درباره افزایش حمل و نقل عمومی؛ اما به دلیل گره‌های بروکراتیک و عدم هماهنگی دستگاههای مسئول، همچون وزارتخانه‌های نفت و کشور، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی و غیره این مصوبات بر زمین ماند و حتی یک دستگاه اتوبوس هم طی 6 سال گذشته از سوی دولت تحویل شرکت واحد نشده است.



رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید فکر اساسی به حال مترو کرد؛ چرا که در حال حاضر بیش از هزار واگن در مترو فعال است  که حدود 30 درصدشان نیز باید اورهال شوند، گفت:ما اجباراً باید از این قطارها استفاده کنیم که ممکن است در حین سرویس دهی دچار حادثه یا خرابی شوند و دقت داشته باشید که اگر یک واگن یا یک قطار مترو نتواند به درستی کار کند، کل سرویس دهی خط  و حتی شبکه مترو را دچار اختلال می‌کند.
هاشمی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود ناوگان در سیستم مترو و اتوبوس گفته است:مدیریت شهری در حالی با افزایش حدوده 15 تا 20 درصدی مسافران در پی سهمیه بندی بنزین روبرو است که ناوگان فرسوده ‌اش توان لازم را ندارد و به همین دلیل از دولت خواستیم که به شهرداری تهران نگاه ویژه ای داشته باشد و آنها نیز قول بررسی دادند چراکه بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها باید بخشی از درآمدهای بنزین صرف توسعه حمل و نقل عمومی شود.

در اوج کمبود اتوبوس اغتشاشگران اتوبوس آتش زدند
از سوی دیگر میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آشوب های اخیر و  کمبود اتوبوس در تهران گفت: عده ای آمدند و به نام مردم اتوبوس ها را به آتش کشیدند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: ما امروز در سطح شهر تهران و در کل کشور مشکل اتوبوس داریم و کمبودهایی در این حوزه داریم آن وقت یک عده ای به نام مردم و با نفوذ در صف مردم می آیند و اتوبوس ها را به آتش می کشند.
وی  گفته که مردم بدانند امروز مدیریت شهری همه تلاش خود را برای رفع نیازهای شهری به کار بسته و نباید اجازه دهند عده ای به نام مطالبات مردمی خسارتی به امکانات شهر وارد کنند.

نگاه شهرداری به دولت برای رفع مشکل حمل و نقل عمومی
اما آیا این بار دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی بویژه مترو اقدام قابل توجهی انجام خواهد داد تا در کوتاه ترین مدت مشکل شلوغی مترو حل شود یا مثل سابق خواهد بود.رئیس شورای شهر تهران با بیان این که انتظار مردم و رهبری از مسئولان و دستگاههای مختلف این است که حداکثر مساعدت برای کاهش مشکلات مردم و افزایش اشتغال و تولید صورت گیرد، گفت:حوادث هفته گذشته نشان داد که آستانه صبر عمومی کاهش یافته و در حوزه‌ی مدیریت شهری نیز انتظار جدی ما از شهرداری تهران افزایش توان اجرایی و عمل گرایی برای به نتیجه رساندن اقدامات در جهت ارتقاء خدمات به شهروندان است .
هاشمی با اشاره به کاهش ترافیک پایتخت با افزایش نرخ بنزین در تهران  در مورد افزایش نرخ بنزین و ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی گفت:‌حمل و نقل عمومی جزو اولویت‌های یک شهرداری تهران است و تاکنون پیگیری‌های زیادی انجام گرفته و خوشبختانه دو مصوبه در سال 97و 96 از دولت اخذ کردیم و در و شورای اقتصاد تصویب شده است.‌بر اساس مصوبه‌ای که در سال 96 از دولت گرفتیم هزار واگن قطار مترو باید برای پایتخت خریداری شود که البته به دلیل مشکلات تحریمی و فاینانسی این موضوع صورت نگرفته است.بر اساس مصوبه سال 97 نیز شورای اقتصاد باید برای تامین 19 هزار اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها اقدام کند که 5 هزار مورد آن مربوط به تهران است و شهرداری به شدت پیگیر آن هستیم.
هاشمی با تاکید بر اینکه بیش از 20 هزار میلیارد تومان از دولت جهت توسعه حمل و نقل عمومی درخواست کرده‌ایم گفت: متاسفانه به دلیل ناهماهنگی‌ها در وزارت صمت،‌کشور، راه، بانک مرکزی، سازمان برنامه بودجه و صندوق ذخیره ارزی، برنامه‌ها اجرایی نشده است.
به هر حال فشار بر روی دوش مردم بیشتر از گذشته شده است و نیاز است دولت در کوتاه ترین زمان برای رفع مشکل حمل و نقل عمومی تدبیر کند و این مردم که همواره پای آرمان های نظام و انقلاب ایستاده اند را دچار رنج و ناراحتی نشوند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مترو شورا دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر

ایستگاه میرزای شیرازی یکی از ایستگاه‌های خط ۳ مترو شهر تهران است که در خیابان شهید بهشتی و تقاطع میرزای شیرازی واقع شده است. روزانه مسافران بسیاری از طریق این ایستگاه به نقاط دیگر شهر سفر می‌کنند، اما به گفته شهروندخبرنگار ما این خط مترو با توجه به ازدحام جمعیت فقط یک خروجی دارد.

وی با ارسال تصاویر این مشکل را به تصویر کشید.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

تصویری از ازدحام جمعیت در ایستگاه تاکسی میدان صنعت

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر