Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز دوشنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران به آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داد.

وی در ابتدا هفته بسیج را تبریک گفت و یاد و خاطره شهدا و امام بسیجی را گرامی داشت.

موسوی روز مجلس را هم گرامی داشت و بر نقش و جایگاه مجلس تاکید و عنوان کرد: هم دولت و هم وزارت خارجه همیشه تعامل گسترده و سازنده و خوبی با نمایندگان مجلس داشته و ظریف کمتر وزیر خارجه‌ای بوده که اینقدر به مجلس پاسخگو بود و همواره در صحن و نشست‌های کمیسیون‌ها حضور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه همچمنین گفت: اتفاقاتی در کشور رخ داد و ناخوشایند بود و از آن ناخوشایندتر دخالت‌های دیگران بود، چون ایران اعتراضات مردم را حق آن‌ها میداند، تجمعات مسالمت آمیز را حق مردم می‌دانیم، ولی حساب اغتشاشگران همیشه جدا بوده حساب گروه‌هایی که خط گرفتند و مسلحانه در جا‌هایی وارد این عرصه شدند جدا بوده کشور‌هایی که دانسته و نادانسته از این اغتشاشگران حمایت کردند باید مسوولیت آن را بپذیرند.

وی افزود: گروهک‌های تروریستی اقداماتی انجام دادند که نهاد‌های امنیتی در حال بررسی این مسائل هستند.

موسوی گفت: مایه تاسف است که برخی وزرای خارجه در دیگر کشور‌ها از مردم بخواهند از بانک سوزی‌ها و ... فیلم تهیه و برای آن‌ها بفرستند. حق قانونی و اعتراض مردم ایران به رسمیت شناخته شده و در چارچوب قانون می‌توانند حرفشان را بزنند و اغتشاش ممنوع است.

موسوی به سفر‌های اخیر مقامات خارجی به تهران از جمله فرستاده ویژه نخست وزیر مالزی و فرمانده ارتش پاکستان اشاره کرد و گفت: امروز سفر فرستاده ویژه کره جنوبی به ایران انجام می‌شود و مقامات ارشد ما هم به کشور‌های خارجی سفر می‌کنند که پس از نهایی شدن اطلاع رسانی می‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی درباره افزایش موج جدیدی از درخواست از سوی مقام‌های آمریکایی و متحدان منطقه‌ای برای تشدید فشار به ایران در پی اعتراضات و اغتشاشات اخیر در ایران بیان کرد: حمایت‌هایی که کردند به نو‌عی دخالت در امور داخلی ایران در راستای سیاست‌های خصمانه و فشار حداکثری مقامات آمریکایی است که پیگیر آن هستند. این اظهارات و مداخلات را از باب خیرخواهی و دوستی با ملت ایران نمی‌دانیم. آن‌ها به دنبال زنده کردن تنش‌ها و افزایش تنش‌ها هستند.

موسوی ادامه داد: در سطح دستگاه دیپلماسی برای مقابله با این فشار‌ها و تهدیدات هم از نوع بررسی‌های حقوقی و قانونی و هم مستندسازی‌های خاص که بتوانیم به مراجع بین المللی ارائه دهیم اقداماتی در حال انجام است و هم یکسری اقدامات را دستگاه‌های داخلی انجام خواهند داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ادعا‌های اخیر عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان علیه ایران با بیان اینکه به لفاظی‌های ایشان دیروز پاسخ دادم، گفت: ایران همسایگان خودش را اولویت اصلی سیاست خارجی خود می‌داند.

موسوی درباره صدور حکمی در دادگاه آمریکایی برای پرداخت غرامت ۱۸۰ میلیون دلاری به جیسون رضاییان خبرنگار واشنگتن پست عنوان کرد: جیسون رضاییان براساس شواهد متهم امنیتی بوده و ایران همان زمان که جرمش سنگین بوده به او تخفیف داد و این حکم به حبس تغییر کرد، بعد از مدتی براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی مورد عفو قرار گرفت و با اینکه پرونده بازی داشت آزاد شد. ایران می‌توانست ایشان را نگهدارد و مجازات‌های سنگین اعمال کند، اینکه ایشان از این موارد سواستفاده می‌کند از عجایب روزگار است.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: فردا

کلیدواژه: مداخلات خارجی موسوی دادگاه آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!

مجری الجزیره خطاب به «مایکل مولروی» مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا گفت: هر روز برای دنیا از اصول، اخلاق، قانون اساسی و آزادی بیان سخنرانی می‌کنید، ورود پلیس به دانشگاه، مایه ننگ شماست. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، مجری الجزیره خطاب به «مایکل مولروی» مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا گفت: درباره برخورد خشن با دانشجویان صحبت می‌کنم؛ هر روز برای دنیا از اصول، اخلاق، قانون اساسی و آزادی بیان سخنرانی می‌کنید، ورود پلیس به دانشگاه، مایه ننگ شماست.

این مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت دانشجویان می‌توانند نظراتشان را در ملک خصوصی یا فضای مجازی بیان کنند که مجری در واکنش به این اظهار نظر گفت: استدلال و بهانه شما را حتی در کشورهایی که غیردموکراتیک و استبدادی می‌خوانید هم نشنیده‌ایم.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سپاهان وقت تلف کرد؟ رضاییان: مخالف این داستانم
  • واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • ویدئو/ واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • کورت انگل برای بازگشت به WWE اعلام آمادگی کرد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • واکنش جمشیدی به مقابله با دانشجویان آمریکایی