Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مجازات‌های جایگزین حبس برای محکومیت‌ها‌ی مالی جرائم غیرعمد اجرا می‌شود. ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ناصر عتباتی صبح امروز در  پنجمین جلسه کمیته ساماندهی امور زندانیان دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: استفاده از مجازات های جایگزین حبس در محکومیت‌های مالی جرایم غیرعمد حائز اهمیت بوده و باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی انجام یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان نیز گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای کاهش جمعیت کیفری زندان استان به ویژه محکومان مالی جرائم غیرعمد بهره گرفت.

مجازات جایگزین حبس برای جرایم سبک در اردبیل تعریف شودقدردانی معاون حقوق بشر ‌وزارت دادگستری از ‌رئیس قوه قضائیه بابت ابلاغ مجازات جایگزینرئیس سازمان زندان‌ها: فرهنگ قضات مانع اصلی تحقق مجازات جایگزین حبس است

عتباتی افزود: کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان به ویژه محکومین جرایم مالی غیرعمد از تاکیدات مقام معظم رهبری و از سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه است که در همین راستا دستگاه قضایی استان برنامه‌های متعددی در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس تشکیلات قضایی استان اردبیل استفاده از ظرفیت‌های تاسیسات جدید حقوقی به منظور تعیین مجازات‌های جایگزین حبس، بازدید قضات از زندان های استان و بازدید از شعبات اجرای احکام را از جمله برنامه‌هایی ذکر کرد که در دادگستری استان به همین منظور به‌کار گرفته می‌شود.

ارائه گزارش عملکرد مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان از میزان آمار جمعیت کیفری زندان‌های استان وضعیت کارگاه‌های تولید و اشتغال، بازدید قضات از زندان‌های استان، فعالیت‌های فرهنگی و غیره از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.

انتهای پیام/131/ح

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ایرانشهر به سه پرونده، قاچاق سوخت به میزان ۶۴ هزار لیتر و ارزش ۲ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال رسیدگی کرد.
انصاری افزود: این شعبه پرونده خرید و فروش و حمل ۲ هزار و ۴۰۰ هزار لیتر گازوئیل به ارزش ۸۹۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به مدارک موجود و نوع کشف سوخت در خودرو، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت‌ها متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۷۹۷ میلیون جزای نقدی محکوم کرد.
وی درباره پرونده قاچاق ۲ هزار و ۳۴۰ لیتر سوخت به ارزش یک میلیارد و ۲۶ میلیون ریال، ادامه داد: شعبه رسیدگی کننده ضمن ضبط سوخت کشف شده متهم را به پرداخت ۲ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: همچنین شعبه پرونده قاچاق یک هزار و ۶۶۰ لیتر گازوئیل به ارزش ۷۳۸ میلیون ریال را بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۶ میلیون جریمه نقدی محکوم کرد.

 

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد