Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری با بیان اینکه معلولان تحت پوشش بهزیستی بر اساس سطح و نوع معلولیت مستمری دریافت می‌کنند، گفت: اورژانس اجتماعی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان فعال است.

«رضا جعفری نیکو » در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: معلولان تحت پوشش بهزیستی بر اساس سطح و نوع معلولیت مستمری دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کبودرآهنگ افزود:  برای ارائه مستمری ماهیانه به معلولان، سطح معلولیت در نظر گرفته می‌شود و از بین سطوح معلولیت، مستمری فقط به معلولان شدید تعلق می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: معلولان خفیف و متوسط شامل مستمری نمی‌شوند، مگردر صورت تایید مددکار اما خدماتی نظیر هزینه دانشگاه، زمین و هزینه آب، برق و گاز مصرفی را دریافت می‌کنند.

 

رئیس اداره بهزیستی کبودراهنگ بیان کرد: خانواده تمام معلولان انتظار دارند که بهزیستی به آن‌ها مستمری ماهیانه ارائه کند این در حالی است که با توجه قوانین موجود و تعداد معلولان تحت پوشش این تقاضا میسر نیست.

 

جعفری نیکو با اشاره به نحوه فعالیت واحد توان‌بخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در ارائه خدمات به معلولان گفت: با حضور تسهیلگران دیگر نیازی نیست که حتماً معلولان برای دریافت خدمات به اداره بهزیستی رجوع کنند درواقع تسهیلگران به‌عنوان رابط بین معلولان و بهزیستی، افرادی معتمد هستند که امور مربوط به معلولان را به عهده ‌دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: معلولان تحت پوشش بهزیستی شامل معلولان ذهنی، حرکتی، بینایی، شنوایی و بیماران اعصاب و روان هستند و طبقه‌بندی آن‌ها به سه گروه خفیف متوسط و شدید در نظر گرفته‌شده که برحسب آن خدمات‌رسانی نیز متفاوت است.

 

رئیس اداره بهزیستی کبوراهنگ بیان کرد: طبقه‌بندی معلولان برحسب شاخص بین‌المللی عملکرد (ICF) و با حضور کارشناس، ریاست اداره بهزیستی، پزشک معتمد سازمان در کمیسون پزشکی و فرد معلول مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

 وی با اشاره به نحوه فعالیت اورژانس اجتماعی  کبودراهنگ و وضعیت رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی گفت: این مرکز که از سال ۹1 در شهرستان کبودراهنگ راه‌اندازی شده و با حضور تعدادی از کارشناسان ارشد خانواده و مشاوران به ساماندهی زنان آسیب‌دیده، کودکان، خشونت‌های خانگی، معلول آزاری و سالمند آزاری و... می‌پردازد.

 

رضا جعفری نیکو اظهار داشت: دراین مرکز با خط تلفن ۱۲۳ و حضور دو تیم سیار و متمرکز متشکل از مددکار، کارشناس و روانشناس به آسیب‌های اجتماعی پرداخته می‌شود.

 

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد بسیج کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته بسیج نماز جمعه مساجد مسجد اردبیل خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی خدمات معلولان شهرستان کبودراهنگ سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۷۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها

علیرضا انجلاسی گفت: براساس جزء ۲ بند الف تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مبنی بر پرداخت مستقیم به ذی نفع نهایی مقرر شده از فروردین‌مستمری مددجویان تحت پوشش از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صورت مستقیم به حساب مددجویان واریز شود.

وی با بیان اینکه پیش از این مستمری مددجویان توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شد، درباره مستمری مددجویان گفت: مستمری امسال مددجویان سازمان بهزیستی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با افزایش ۳۰ درصدی مستمری خانوارهای یک نفره ماهیانه (۹۹۳۷۲۰)، ۲ نفره (۱۴۱۹۶۰۰)، ۳ نفره (۱۹۷۸۴۴۰)، چهار نفره (۲۵۵۵۲۸۰) و خانواده پنج نفره و بالاتر (۳۱۲۳۱۲۰) تومان دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست