Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان صبح امروز  در نشست خبری با اصحاب رسانه، با گرامی داشت هفته بسیج و روز مجلس، اظهار داشت: هم دولت و هم وزارت امور خارجه همیشه تعامل خوب و سازنده‌ای با مجلس داشته است و کمتر وزیر امور خارجه‌ای بوده است که چون ظریف به مجلس پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در صحن‌ها و کمیسیون‌ها حضور داشته و به سوالات نمایندگان پاسخ داده است.  


وی با اشاره به اتفاقات ناخوشایند در کشور، اظهار داشت: ناخوشایندتر از این مساله مداخلات کشورهای بیگانه بود که آن را محکوم کردیم؛  زیرا ایران اعتراض را حق مردم می‌داند و در قانون اساسی به این مساله تصریح شده است. ما اعتراضات مسالمت‌آمیز را به رسمیت می‌شناسیم. در سال‌های گذشته اتفاقات مشابهی رخ داد که مردم اعتراض داشتند و آن را بیان کردند.  

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با بیان اینکه حساب اغتشاشگران و سواستفاده‌کنندگان از بستر اعتراضات جدا است، تصریح کرد: حساب گروه‌هایی که مسلحانه وارد این عرصه شدند، جدا است. بیشتر کشورها دانسته وارد شده که باید مسئولیت این مساله را بپذیرند. گروه‌های تروریستی در جریان این اغتشاشات اقداماتی انجام دادند که نهادهای قضایی و امنیتی در حال بررسی آن هستند.  

موسوی ادامه داد: تعجب می‌کنم برخی از کشورها که سطح سیاست خارجی‌شان مانند وزیر و سخنگویشان اینقدر نازل شده است که بخواهند از اغتشاش و آتش‌سوزی برایشان فیلم و عکس بفرستند. توصیه می‌کنیم راهپیمایی این روزها به ویژه امروز را نگاه کنند.

وی با اشاره به تحرکات دیپلماتیک خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر شاهد تحرکات دیپلماتیک و سفر مقامات خارجی بودیم از جمله نماینده ویژه رئیس‌جمهور مالزی و ژنرال باجوآ فرمانده ارتش پاکستان. همچنین عراقچی به هلند رفت و دبیرکل وزارت امور خارجه بلژیک به تهران آمد و نماینده ویژه کره جنوبی امروز به تهران می‌آیند.  

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مداخلات مقامات آمریکایی از ناآرامی‌های اخیر ابراز داشت: حمایت‌های آنها را دخالت در امور ایران و در چارچوب سیاست فشار حداکثری علیه ایران ارزیابی می‌کنیم. ارزیابی‌های آنها نسبت به حقوق بشر و آزادی بیان و اینترنت و... نشان می‌دهد با واقعیات متفاوت است. این اظهارات و مداخلات را از باب دوستی و خیرخواهی با ملت ایران نمی‌دانیم بلکه به دنبال افزایش تنش‌ها در داخل ایران می‌دانیم.  

موسوی افزود: راهبرد آنها افزایش تنش و فشار به مردم است تا مردم به دولت فشار وارد کنند. اقداماتی اندیشیده شده است. اقداماتی برای مقابله با آنها در دست بررسی است؛ هم از نظر پیگیری حقوقی و مستندسازی و هم اقداماتی از سوی دستگاه‌های داخلی برای مقابله با این گونه شرارت‌ها انجام دهند.  

وی درباره اعتراض اتحادیه عرب از پذیرفته شدن سفیر جدید یمن توسط ایران بیان کرد: این انتقاد را رد و قبول نمی‌کنیم. دولت مستقر در صنعا، دولت قانونی است که مورد گفت‌وگوی کشورهای مختلف از جمله اروپایی‌ها و سازمان ملل است. طبیعی است به کشورهایی که مایل باشند، سفیر اعزام می‌کند و ایران هم سفیر آنها را پذیرفته و با آنها مانند کشور دوست رفتار می‌کند.

ادامه دارد...

310311 کد خبر 1324446

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه وزارت خارجه سیاست خارجی دیپلماسی سهمیه بندی بنزین تیم ملی فوتبال ایران برانکو ایوانکوویچ باشگاه پرسپولیس سینمای ایران ایالات متحده آمریکا مارک ویلموتس بنزین حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۷۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره