Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرروستا می گوید برانکو جانشین مناسبی برای ویلموتس است.

طرفداری- بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است نباید فدراسیون فوتبال مانند کشور‌های عربی با دو باخت به فکر تغییر مربی باشد, مگر اینکه خود ویلموتس قصد جدایی داشته باشد.

علی‌اصغر مدیرروستا، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره احتمال فسخ قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال و سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت:

اگر ویلموتس تمایلی برای جدایی ندارد و برای او مشکل درست می‌‌کنند تا از ایران برود, این کار حرفه‌ای نیست، ولی اگر او به خواست خودش قصد دارد از تیم ملی جدا شود, بهترین گزینه برای جانشینی‌اش می‌تواند برانکو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:

برانکو سال‌ها در ایران بوده، در تیم ملی و پرسپولیس کار کرده و از محبوبیت بالایی برخوردار است. برانکو شناخت کافی از فوتبال ایران دارد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدایت تیم ملی ایران به حساب می‌آید. البته همان‌طور که گفتم این در صورتی است که ویلموتس خودش نخواهد دیگر در تیم ملی باشد، اما اگر قرار باشد به تعهدات‌مان در قبال ویلموتس عمل نکنیم این خارج از حرفه‌ای‌گری و اخلاق است.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه «باید به مربیان خارجی وقت داده شود»، ابراز داشت:

نباید این‌طور باشد که اگر تیم در دو بازی نتیجه نگرفت ما هم برویم کار کشور‌های عربی را تکرار کنیم و مربی را تغییر دهیم. اگر طاهری (مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس) پای برانکو نمی‌ایستاد و فدراسیون فوتبال از کی‌روش حمایت نمی‌کرد, این افتخارات در پرسپولیس و تیم ملی هیچ وقت به دست نمی‌آمد. ما نباید در قبال تغییر مربی مثل کشور‌های حوزه خلیج فارس عمل کنیم و باید حوصله بیشتری داشته باشیم. علاوه بر این کشور‌های عربی پول این کار را دارند، ولی ما مشکلات مالی زیادی داریم.

مدیرروستا در خاتمه تأکید کرد:

در صورتی که ویلموتس دیگر قصدی برای هدایت تیم ملی نداشت, بهترین گزینه برانکوست, چون از نفرات و حاشیه‌های فوتبال ایران شناخت دارد. اگر مربی خارجی دیگری را قرار باشد به تیم ملی بیاوریم, او نیز به زمان نیاز دارد تا به شناخت برسد. اگر قرار باشد ما یک مربی خارجی به غیر از برانکو را جانشین ویلموتس کنیم، ضرر کرده‌ایم.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۷۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال

نشست کمیته فنی فدراسیون بسکتبال برای معرفی گزینه‌های احتمالی برای سرمربیگری تیم ملی ایران با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون برگزار شد و در کنار دو گزینه داخلی، دو مربی خارجی نیز مورد تأیید نهایی قرار گرفتند.

فدراسیون بسکتبال از اعلام نام مربیان ایرانی به دلیل حساسیت هفته‌های باقیمانده از لیگ برتر، خودداری کرد ولی مارکو راموندینیو 43 ساله از ایتالیا و رادووان تریفونوویچ 54 ساله از اسلوانی دو گزینه خارجی هستند.

رادووان تریفونوویچ ملقب به «رادو» در سال 1973 در شهر لیوبلیانا کشور اسلوونی که در آن زمان قسمتی از یوگسلاوی سابق بود به دنیا آمد. او از سال 1993 تا 2007 (20 تا 34 سالگی) به عنوان بازیکن فعال بود و از 35 سالگی وارد دنیای مربیگری شد. رادو از سال 2015 تا 2017 مربی تیم ملی اسلوونی و دستیار «ایگور کوکوشکوف» بود.

پس از اینکه اسلوونی در سال 2017 به مدال طلای یوروبسکت رسید به مدت 3 سال تا 2020 سرمربی تیم ملی کشورش شد و بعد از آن به کشور ترکیه رفت تا دستیار سرمربی لیتوانیایی تیم فنرباغچه شود. فنرباغچه در سال 2022 قهرمان ترکیه شد.

گزینه دوم هدایت تیم ملی در نوع خود، مورد جالبی است. مارکو راموندینیو متولد سال 1982 در ایتالیا و مربیگری را از سن 18 سالگی آغاز کرده و در واقع به صورت حرفه‌ای بسکتبال بازی نکرده است. او پس از چندین سال فعالیت در کادر فنی تیم‌های باشگاهی به تیم‌های زیر 16 و زیر 18 سال ایتالیا راه پیدا کرد و در نهایت سرمربی تیم بسکتبال زیر 16 سال ایتالیا در المپیک تابستانی نوجوانان (سال 2015) شد. او همچنین سابقه هدایت تیم جوانان (تیم ملی B) ایتالیا را نیز در کارنامه خود دارد. او در فصل 23-2022 با تیم تورتونا که آن را از لیگ دسته 3 ایتالیا به سری A رساند به عنوان مربی سال سری A انتخاب شد.

دیگر خبرها

  • داور بازی استقلال- تراکتور استعفا داد
  • گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • سرجی روبرتو: تا پای مرگ در کنار ژاوی هستیم؛ می‌دانستیم او بهترین گزینه برای بارسلوناست
  • کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی
  • علی اصغر حسن زاده: تفکر ما سورپرایز کردن تیم ها در جام جهانی است!
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • شاید لورکوزن به لطف داور بی‌شکست ماند!
  • نیکبخت کاندیدای خوش پوش ترین مربی ایران (عکس)