Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کتاب ایسکانیوز، رمان «سه خواهر، سه ملکه» اثر فیلیپا گریگوری با ترجمه علی‌اکبر عبدالرشیدی از سوی نشر گویا راهی کتابفروشی‌ها شده است.

فیلیپا گریگوری از نویسندگان زن متولد 1954 در نایروبی کنیا است. زمانی که این اثر از او منتشر شد وی در سن 64 سالگی به‌سر می‌برد. گریگوری تاریخ‌دانی قصه‌نویس یا قصه‌نویسی است که قصه‌هایش رنگ و بوی تاریخ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع او تاریخ را با پردازش جزئیاتش در قالب رمان به خوانندگانش عرضه می‌کند.

گریگوری برای رمان‌های تاریخی‌اش جوایزی دریافت کرده و به اعتقاد منتقدان رمان «سه خواهر، سه ملکه» بهترین اثر نویسنده محسوب می‌شود. این رمان در سال اول انتشارش پرفروش‌ترین کتاب در انگلستان شد که سبب شد گریگوری به یکی از بهترین و برجسته‌ترین رمان‌نویسان انگلستان در روزگار فعلی تبدیل شود.

رمان «سه خواهر، سه ملکه» ترکیبی است دوگانه از نشانه‌ها و اسناد تاریخی و بیان درونمایه رخدادها و آدم‌ها. دنیای درون، بیان‌کننده دنیای بیرون است. برخی از صحنه‌ها در این اثر داستانی عین تاریخ است که نویسنده با زبان داستانی آنها را برای مخاطبش بیان کرده است.

این اثر درباره جوانی و سرنوشت سه خواهر است که در قرن شانزدهم، به‌ترتیب در اسکاتلند، فرانسه و انگلستان ملکه شدند. این‌سه، از بستگان هِنری هشتم، شاه مشهور و جنجالی انگلستان بودند. روایت محوری این ‌رمان درباره زندگی مارگارت تودور خواهر هنری هشتم، یکی از ناشناخته‌ترین و در عین‌حال موثرترین شخصیت‌های تاریخ انگلستان، اسکاتلند و اروپاست. مارگارت تودور، متولد سال ۱۴۸۹ و دومین فرزند حاصل ازدواج رسمی هنری تودور و الیزابت یورک از خانواده سلطنتی بود. مارگارت و برادرش، هر دو خودبزرگ‌بین و فوق‌العاده شکاک بودند. فیلیپا گریگوری داستان زندگی مارگارت را در قالب یک داستان تخیلی از منظر راوی اول شخص روایت کرده است. او در تلاش بوده توضیحات روانشناسی از درون و شخصیت مارگارت ارایه کند و تجربه‌های درونی او از سه ازدواجش را تشریح کند.

چاپ اول رمان «سه خواهر، سه ملکه» که علی‌اکبر عبدالرشیدی آن را به فارسی برگردانده در 744 صفحه با قیمت 110 هزار تومان از سوی نشر گویا روانه کتابفروشی‌ها شده است.

انتهای پیام/

347 / 347 سه خواهر، سه ملکه رمان تاریخی فیلیپا گریگوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رمان تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدعلی علومی درگذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی علومی رمان‌نویس، پژوهشگر، اسطوره‌شناس و طنزنویس روز گذشته یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در بم شهر زادگاهش دار فانی را وداع گفت.

از آثار او می‌توان به رمان‌های معروف سوگ مغان، آذرستان، ظلمات و... اشاره کرد.

علومی متولد ۱۳۴۰ بود و فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود.رمان «آذرستان» او در سال ۷۷ کتاب برگزیدهٔ سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برندهٔ سی سال رمان طنز ایران شد.

از محمدعلی علومی آثار پژوهشی متعددی در حوزه‌های مختلف ادبیات باقی مانده است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903304

دیگر خبرها

  • پرونده مرگ مدیر شهرداری پیچیده شد؛ 3 کارمند در بازداشتند
  • تقلب و تقلای پادشاهان عریان لیبرال دموکراسی
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • آیا خواهر و برادر ناتنی ارث می‌برند؟
  • محمدعلی علومی درگذشت
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ
  • نمدمالی، هنری با روایت تاریخ