Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه لبنانی با اشاره به عدم دیدار مسئولان عراقی با معاون رئیس جمهور آمریکا نوشت که دلیل این مساله سرد شدن روابط آمریکا و عراق و متمایل شدن بغداد به سمت تهران است.

به گزارش ایسنا روزنامه الاخبار نوشت: مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا اخیرا در "سفری گذری" وارد عراق شد که زمان این سفر می تواند دلالت های زیادی داشته باشد؛ سفری که به دنبال آن سوال های زیادی به وجود آمد به خصوص اینکه این مقام آمریکایی با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق و یا دیگر مقامات بغداد دیدار نکرد و راهی اقلیم کردستان شد و با نچیروان بارزانی، رئیس این اقلیم دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه با اشاره به بیانیه عادل عبدالمهدی در رابطه با این سفر نوشت: برخی منابع می گویند سفر پنس به پایگاه "عین الاسد" با هماهنگی بغداد بود اما برهم صالح، رئیس جمهور عراق می گوید از این سفر اطلاعی نداشته است.
در بخشی از گزارش این روزنامه آمده است: صرف‌نظر از اظهارات علنی به نظر می رسد که سردی روابط واشنگتن و بغداد در عدم دیدار پنس با مسئولان عراقی بی‌تاثیر نیست زیرا واشنگتن می بیند که بغداد تمایل بیشتری به تهران دارد. در این راستا برخی مسئولان آمریکایی می‌گویند مایک پنس عادل عبدالمهدی را به فاصله گرفتن از ایران تشویق کرده؛ امری که در آن موفق نبوده است.

در این گزارش آمده است: یک مسئول برجسته عراقی در گفت وگو با فرانس پرس اعلام کرده که هیچگاه فاصله میان بغداد و واشنگتن به این اندازه نرسیده بود و این فاصله هر روز درحال افزایش است و چه بسا خشم و ناراحتی آمریکایی از این است که احزاب سیاسی عراق توانسته‌اند توافقی امضا کنند که رضایت مرجعیت عالی دینی عراق را جلب کند.
این روزنامه لبنانی می نویسد: بنابراین آمریکایی ها به دنبال استفاده از گزینه های دیگر در واکنش به این رخدادها هستند و تلاش می کنند با ایجاد برخی فشارها "معامله قرن" را تداوم دهند و یا راه رسیدن ایران به مدیترانه را قطع کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مایک پنس روابط ایران و عراق ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ظهر امروز میزبان آقای نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در محل وزارت امور خارجه بودم.

‏وی افزود: توسعه مناسبات در زمینه تجاری، اقتصادی، عمرانی، علمی و فرهنگی ایران و عراق و اقلیم کردستان مورد گفت‌وگو و رایزنی قرار گرفت.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: به اهمیت امنیت منطقه، به ویژه امنیت کشور دوست و برادر عراق، نزد دولت جمهوری اسلامی ایران اشاره کردم و بر ضرورت استمرار و تعمیق همکاری‌های مشترک تاکید شد.

کد خبر 6098763 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد