Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با هفته بسیج نمایشگاه «اقتصاد مقاومتی» در شهرستان صومعه‌سرا افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه سرا، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بسیج داوطلب است که در اقتصاد مقاومتی حضور پیدا کند و نقش‌آفرینی کند که در این راستا همزمان با هفته بسیج با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه و جمعی از بسیجیان صومعه‌سرا نمایشگاه «اقتصاد مقاومتی» توسط حوزه مقاومت بسیج آیت‌الله احسانبخش شیخ‌محله در روستای شیخ‌محله شهرستان صومعه‌سرا افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نمایشگاه محصولات و تولیدات بومی ملی و سنتی همچون شیرینی و نان محلی، انواع ترشی‌، پوشاک، عروسک‌سازی و صنایع دستی، گل و گیاه و سبزیجات محلی عرضه می‌شود.

 

در حاشیه این آیین «سیدحسن حسینی» با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی تسهیلاتی در اختیار متقاضیان مشاغل خانگی قرار می‌دهد.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه یک واقعیت است افزود: نمایش و فروش محصولات خانگی، ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

 

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه محصولات بدون واسطه از تولید کننده به دست خریدار می‌رسد، گفت: این نمایشگاه در راستای عرضه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی به مدت یک هفته برپا است.

 

حسینی تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اگر از الگوی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی که همان اقتصاد مقاومتی است، پیروی شود نه تنها بر همه‌ مشکلات اقتصادی فائق خواهیم آمد بلکه دشمن را به شکست و عقب نشینی وا می داریم.

 

 

* نبود بازارچه دائمی برای عرضه تولیدات خانگی دغدغه بزرگی است

یکی از بانوان غرفه‌دار با بیان اینکه این نمایشگاه بزرگ‌ترین ظرفیت برای معرفی توانمندی‌های محصولات روستایی این شهرستان است، خاطرنشان کرد: با ایجاد چنین نمایشگاه‌هایی فروش محصولات ما به سرعت انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه باید دست هم را بگیریم، اظهار کرد: یکی از کارهای زیبای بسیج همین برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی است.

 

این بانوی غرفه‌دار محصولات محلی با بیان اینکه نبود بازارچه دائمی برای عرضه تولیدات خانگی یک دغدغه برای تولیدکنندگان مشاغل خانگی است، افزود: باید مسئولان نسبت به ایجاد بازارچه اقدام کنند زیرا برای بسیاری از بانوان و جوانان، ایجاد اشتغال دائمی و پرفروش می‌کند.

 

*مسئولان دولتی به اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانند

یکی دیگر از بانوان غرفه‌دار با بیان اینکه چند سالیست مقام معظم رهبری در راستای رونق اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کنند، گفت: ما با تولیدات محلی و فروش آن اقتصاد مقاومتی را در حد توان اجرایی کرده‌ایم.

 

 

وی با بیان اینکه اکنون نوبت مسئولان است تا با حمایت افرادی همچون ما که مشاغل خانگی دارند به اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانند، تصریح کرد: برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها بسیار خوب و مفید است اما باید این نمایشگاه‌ها تبدیل به بازارچه دائمی محصولات اقتصاد مقاومتی شود.

 

این بانوی بسیجی با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی خود را از سپاه دریافت کرده‌ام، خاطرنشان کرد: تنها ارگانی که به فکر اجرا کردن اقتصاد مقاومتی است همین سپاه است، در صورتی که مسئولان دولتی دستشان بازتر است و باید بیشتر حمایت کنند.

 

حمایت از تولیدکنندگان داخلی و معرفی تلاش‌های بسیج در راستای اقتصاد مقاومتی، آشنایی افراد جامعه با فعالیت‌های  کارآفرینان در راستایی محقق نمودن فرامین رهبر معظم انقلاب را می‌توان از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه بر شمرد.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد بسیج مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد راهپیمایی هفته بسیج نماز جمعه هفته بسیج اردبیل مساجد تحقق اقتصاد مقاومتی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به ظرفیت دستگاه قضا در حمایت از تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی، چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و ... قابل شناسایی است و برنامه‌ریزی برای رفع آن امکان پذیر است.
حجت الاسلام اسداله جعفری از رسیدگی مساله محور به مشکلات تولید و اقتصاد در این ستاد خبر داد و افزود: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی بود، اما مصوبه جدید اعضای ستاد به این نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به شکل ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چند واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

دیگر خبرها

  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری