Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان‏، شرایط زندان‌ها به ویژه زندان‌های خصوصی در آمریکا همواره از موضوعات بحث برانگیز در این کشور بوده، اما این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که با نگاهی به آمار درمی‎یابیم که آمریکا رکورددار تعداد زنان زندانی در جهان است.

علاوه بر بالا بودن آمار زنان زندانی در آمریکا، شرایط غیربهداشتی و غیرانسانی زندان‌های زنان در این کشور نیز در ماه‌های اخیر سبب شکایت‌های گسترده‌ای علیه مقام‌های زندان‌ها به‌ویژه در ایالت‌های میشیگان و فیلادلفیا به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین زندان‌های زنان در آمریکا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیان عمده‌ترین مسائل زندان‌های زنان در آمریکا که موج گسترده‌ای از انتقادات را به دنبال داشته است‏، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

۱. شرایط غیربهداشتی زندان‌ها که ابتلای زندانیان به بیماری‌های عفونی و تنفسی را در پی داشته است.

۲. جلوگیری از ملاقات زنان زندانی با فرزندان خود. دوسوم مادران زندانی قادر به ملاقات فرزندان خود در دوران حبس نیستند. ضمن اینکه کمتر از یک‌سوم زنان زندانی در آمریکا موفق به داشتن ملاقات‌های ماهانه منظم می‌شوند.

۳. سلیقه‌ای بودن قوانین زندان‎ها. این امر سبب می‌شود که حقوق زندانیان در موارد مختلفی دستخوش سلیقه مقام‎های زندان‌ها شود.

۴. زندانی کردن زنان در زندان‌هایی دور از محل سکونت فرزندان. بیش از ۶۰ درصد زنان زندانی آمریکا بیش از ۱۰۰ مایل (۱۶۰ کیلومتر) از فرزندان خود فاصله دارند. طی چنین مسیری برای خانواده زندانیان در کنار هزینه تماس تلفنی به معنای صرف یک‌سوم درآمد ماهانه است. از این رو خانواده‌های زنان زندانی بین دو گزینه هزینه نگهداری از فرزند فرد زندانی و هزینه دیدار وی، اولی را انتخاب می‌کنند.

همچنین به گزارش تسنیم، تعداد زنان زندانی در آمریکا از مجموع زنان زندانی در کشورهای پرجمعیت روسیه، چین و هند بیشتر است. طبق آخرین آمار، در کشور هند، ۱۸ هزار و ۶۱۹ زن، در روسیه ۴۳ هزار و ۵۰۴ زن و در چین ۱۰۷ هزار و ۲۳۷ زن زندانی هستند و این در حالی است که در آمریکا و بدون احتساب زنانی که در ندامتگاه‌ها هستند، ۲۱۹ هزار زن در زندان‌ها به سر می‌برند.

کد خبر 465405 برچسب‌ها حقوق شهروندی زندان آمریکا زنان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حقوق شهروندی زندان آمریکا زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از امپراتوران روم گرفته تا جان دی. راکفلر که به اولین میلیاردر جهان تبدیل شد، دنیا شاهد زندگی ثروتمندان بسیاری بوده است. اما ثروتمندترین افراد حال حاضر جهان کجا زندگی می کنند؟ اینفوگرافیک زیر، کشورهایی را که بیشترین تعداد میلیاردرها را در سال ۲۰۲۴ در خود جای داده اند را نشان می دهد.

کشورهای دارای بیشترین میلیاردرها در سال ۲۰۲۴

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از روزیاتو، طبق فهرست ثروتمندان جهان Hurun در سال ۲۰۲۴، چین ۸۱۴ میلیاردر دارد که بیشترین تعداد میلیاردرها در جهان است. چین علیرغم حفظ رتبه اول، طی یک سال ۱۵۵ میلیاردر را از دست داد، در حالی که ایالات متحده ۱۰۹ میلیاردر به دست آورد. شکاف بین دو کشور اکنون به ۱۴ میلیاردر کاهش یافته است.

ایالات متحده و چین با هم نزدیک به نیمی از ۳,۲۷۹ میلیاردر جهان را در خود جای داده اند. پس از آنها هند با ۲۷۱ میلیاردر و بریتانیا با ۱۴۶ میلیاردر قرار دارند.

با این حال، در مجموع، کشورهای اروپایی شش کشور از ۱۰ کشور برتر و هشت کشور از ۲۰ کشور برتر با بیشترین تعداد میلیاردرها هستند.

به طور طبیعی، بزرگترین اقتصادهای جهان در تعداد میلیاردرها بیش از حد حضور دارند، زیرا فرصت های بیشتری برای تولید ثروت فراهم می کنند.

سوئیس، سنگاپور و سوئد از این نظر با دیگر کشورها فرق می کنند و تنها یکی از آنها در بین ۲۰ اقتصاد برتر از نظر تولید ناخالص داخلی قرار دارند. تصور می‌شود که هر سه کشور دارای نرخ‌های مالیاتی بالایی هستند که معمولاً برای ثروت اندوزی مفید نیستند. اما برداشت ها می تواند گمراه کننده باشد. به عنوان مثال، سوئد مالیات بر ارث، نرخ ثابت بر عایدی سرمایه و نرخ مالیات شرکتی ۲۱ درصدی ندارد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902620

دیگر خبرها

  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک
  • (اینفوگرافیک) کدام کشور‌ها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان را دارند؟
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • امام جمعه اهواز: والدین باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • بایدن در دو نسخه؛ سرکوب زنان آمریکایی و حمایت از زنان ایرانی
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی