Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاه بازیگری خلاق توسط آنت لدی به همت موسسه کنش پاریس در مدرسه هیلاج برگزار می‌شود. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی پروژه، کارگاه آموزشی بازیگری خلاق با عنوان «نگاهی کاربردی به تئاتر کاتاکالی در تکنیک‌های بازیگری» توسط آنت لدی بازیگر، کارگردان، طراح حرکت و مدیر کمپانی کلی فرانسه در تهران با همکاری مدرسه بین المللی آرتا پاریس و کمپانی کنش در مدرسه فیلمسازی و بازیگری هیلاج برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کاتاکالی یک سنت بازیگری در ایالت کرالا در جنوب هند است. یک زبان ژستول پیچیده که از طریق فرم‌های دست، صورت و چشم و با کمک گریم‌های سنگین و لباس‌های منحصر به فرد بیان می‌شود و این هنر را به هنری کامل تبدیل می‌کند. بسیاری از کارگردانان بزرگ جهان از جمله پیتر بروک، آرین منوشکین و اوژنیو باربا از این هنر در کار خود الهام بسیار گرفته اند.

تجربه عملی این سنت تئاتری از جنبه‌های مختلف، به کارگیری این تجربه در خلق صحنه‌های معاصر، کنکاش در موضوع کارگاه با ایجاد کارگروه‌های خلاق از اهداف آموزشی این دوره است.

ضمنا بررسی رابطه بین متن، موسیقی و زبان بدنی، آشنایی با ساخت کاراکتر در تئاتر سنتی کاتاکالی، تمرینات رزمی بدن، تمرینات پایه‌ای برای بیان چهره، ژست‌های بیانی دست، تمرینات پاها، چرخش بدن، تمرینات چشم، آشنایی با ریتم، آشنایی با گریم کاتاکالی، شیوه استفاده از فضا، سلسله مراتب شخصیت‌ها از جمله محتوای برگزاری این کارگاه است.

کمپانی کنش که توسط ستاره امینیان و امید هاشمی به منظور تبادل فرهنگی میان ایران و فرانسه در پاریس تاسیس شده، قرار است طی همکاری مشترک با مدرسه فیلمسازی و بازیگری سینمایی هیلاج به مدیریت امیرشهاب رضویان و مدرسه بازیگری آرتا به مدیریت ژان فرانسوا دوسین این کارگاه آموزشی را در تهران برگزار کنند.

مدرسه بازیگری آرتا و تئاتر خورشید به مدیریت و کارگردانی آرین منوشکین واقع در شرق پاریس سال‌هاست که به شکل حرفه‌ای مشغول تولید تئاتر و آموزش سنت‌های بازیگری هستند و این دوره آموزشی با حضور آنت لدی از ۲۴ دی تا ۴ بهمن ۹۸ در تهران برگزار می‌شود. مدیر آموزش این دوره شادی جوادی است و در پایان دوره گواهینامه‌ای از سوی مدرسه آرتا در پاریس، کمپانی کنش و مدرسه هیلاج به هنرجویان اعطا می‌شود.

همچنین اولین کارگاه از سلسله دوره‌های کارگاه خلاق بازیگری با حضور ژان فرانسوا دوسین (مدیر مدرسه بازیگری آرتا فرانسه) برگزار شد. علاقه‌مندان پس از گذارندن ۴ دوره از این کارگاه‌ها در یک پروژه مشترک بین ایران و فرانسه روی صحنه خواهند رفت.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانند با شماره‌های مدرسه فیلمسازی و بازیگری هیلاج ۸۸۵۱۸۵۱۵ و ۸۸۳۲۷۹۰۰ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کارگاه بازیگری بازیگر تئاتر مدرسه بازیگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود

فرماندار قائم‌شهر با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک از آمادگی کامل این شهرستان بر اجرای مرحله دوم انتخابات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جواد مولایی‌قرا، ظهر امروز_پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در بازدید از ستاد مرکزی انتخابات این شهرستان با اعلام آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این مرحله از انتخابات در شهرستان قائم‌شهر به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی افزود: برای پیشگیری از خطاها و اشتباهات سیستمی و فنی احتمالی، همچنین آماده‌سازی هر چه بهتر فرآیند اجرایی تمام الکترونیک مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، مانور انتخابات با حضور فرمانداران شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی، رئیس هیئت نظارت، دبیر ستاد و مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات بر انتخابات، اجرا شد.

فرماندار قائم‌شهر تصریح کرد: مطابق با مرحله اول انتخابات که به مردم قول دادیم، با تمام توان از آرای آنان که امانت الهی است، صیانت می‌کنیم.

مولایی‌قرا با تاکید بر اینکه در مرحله اول برگزاری انتخابات توانستیم با مشارکت خوب مردم و هماهنگی همه ارکان شهرستان و عوامل انتخابات، یک انتخابات سالم را برگزار کنیم و شرمنده مردم نباشیم، اظهار داشت: در این مرحله تمام تلاش می‌شود تا از آرای ملت صیانت شود.

کد خبر 750047

دیگر خبرها

  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • از معلم‌بلاگری تا عجیب‌ترین هدیه‌ برای روز معلم!
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد