Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش «پارسینه»، اسنادی که برای نخستین بار افشا شده است گویای جزئیاتی است که نشان می‌دهد چین در اردوگاه‌هایی که صد‌ها هزار مسلمان اویغور را نگهداری می‌کند، «شستشوی مغزی» اویغور‌ها را در دستور کار خود دارند.

این اردوگاه‌ها که شبیه زندان هستند، تحت تدابیر شدید امنیتی کنترل می‌شوند، اما مقامات چینی گفته‌اند که در این اردوگاه‌ها آموزش‌های داوطلبانی ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یورونیوز گزارش داد اسناد تازه منتشر شده نشان می‌دهد که دستورالعمل اجرایی این اردوگاهها، شبیه زندان‌هایی با امنیت بالاست و با نظم و انضباط سختگیرانه، مجازات و عدم امکان فرار از این اردوگاه‌ها همراه است.

بر اساس این اسناد، این دستورالعمل‌های سختگیرانه شامل «هنجار‌های رفتاری و الزامات نظم و انضباط درباره برخاستن از خواب، تماس تلفنی، رفتن به توالت، خانه‌داری، غذا خوردن، تحصیل، خواب، بستن در» و موارد مشابه می‌باشد.

دیگر اسناد افشا شده از تعداد فوق‌العاده زیاد بازداشت‌ها خبر می‌دهند. بعنوان نمونه یکی از اسناد افشا می‌کند که ۱۵ هزار نفر از مردم جنوب سین کیانگ تنها در طی یک هفته در سال ۲۰۱۷ دستگیر به به اردوگاه‌ها اعزام شده‌آند.

یافته‌ها دیگر از این اسناد نشان می‌دهد که زندانیان تنها زمانی آزاد می‌شوند که بتوانند نشان دهند رفتار، عقاید و زبان خود را تغییر داده‌اند. همچنین مقامات چینی در این اردوگاه‌ها «اظهار ندامت و اعتراف کردن دانش‌اموزان را ترویج می‌کنند تا آن‌ها عمیقا از رفتار‌های غیرقانونی، جنایتکارانه و خطرناک گذشته‌شان آگاه شوند.»

همچنین در این اسناد توصیه شده است که برای کسانی که نگرشی منفی دارند و یا در برابر آموزش‌ها مقاومت می‌کنند، نوعی آموزش برای تغییرشان به کار گرفته شود.

در این اسناد آمده است که به زندانیان به دلیل «تحول ایدئولوژیک، مطالعه و رعایت نظم و انضباط» امتیاز داده می‌شود و سیستم مجازات و تنبیه در تعیین اینکه زندانیان مجاز به تماس با خانواده باشند یا خیر و چه زمانی آزاد شوند، تاثیر دارد.

سفیر چین در بریتانیا در واکنش به انتشار این اسناد گفته است که این ادعا‌ها خبر‌های جعلی هستند و صحت آن‌ها را رد کرده است.

فعالان سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند دست کم یک میلیون مسلمان اویغور در اردوگاه‌های منطقه سین کیانگ در بازداشت هستند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: چین مسلمانان اویغورها سین کیانگ شستشوی مغزی اردوگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتکاب جنایت جدید رژیم صهیونیستی در النصیرات غزه+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ادامه دارد.

منابع فلسطینی از ارتکاب کشتار جدید در اردوگاه آوارگان در النصیرات غزه به دست ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

این منابع همچنین به بمباران حومه فرودگاه غزه در شرق شهر رفح در جنوب غزه اشاره کردند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز اردوگاه البریج در غزه را هدف قرار داد که بر اثر آن دو نفر شهید شدند.

منطقه الزیتون در جنوب شرق شهر غزه نیز از سوی توپخانه رژیم صهیونیستی گلوله باران شد.

کد خبر 6098226

دیگر خبرها

  • ارتکاب جنایت جدید رژیم صهیونیستی در النصیرات غزه+فیلم
  • (ویدیو) کارخانه مشهور چگونه صدها تن «ژامبون» تولید می‌کند؟
  • آوارگی صدها خانواده براثر سیلاب در غور
  • چرا بعد از دستشویی، شستشو با آب بهتر از پاک کردن با دستمال است؟
  • بیش از ۱۱ کیلومتر از خط انتقال آب آشامیدنی شهر کرمان شستشوشد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • وظیفه قالیشویی چیست؟
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد