Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمانی دشتکی بابیان اینکه برگزاری جلسات با حضور عموم مدیران دستگاه‌های اجرایی به بعدازظهرها موکول شود، گفت: نماز راهگشا و راهنمای زندگی انسان است و در صورت ترویج و توسعه نماز، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام صبح امروز (4 آذر) در پنجمین اجلاس استانی نماز با عنوان «نماز و مدرسه» در سالن امور تربیتی اداره کل آموزش‌وپرورش این استان با اشاره به حضور تعدادی کثیری از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در این مراسم، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی سعی کنند که جلساتی که با حضور عموم مدیران برگزار می‌شود را به بعدازظهرها موکول کنند تا کار مردم و ارباب‌رجوع در ادارات بر زمین نماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«قاسم سلیمانی دشتکی» بابیان اینکه یکی از جلوه‌های نماز، تلاش برای خدمت به مردم و خلق خداست، یادآور شد: سعی شود بیشتر جلسات که عموم مدیران دستگاه‌های اجرایی در آن حضور دارند در بعدازظهرها تشکیل شود که مدیران در وقت اداری در دستگاه اداری مربوطه خود حضورداشته باشند.

 

وی تصریح کرد: رفتارهای عمومی و انسان‌ساز و آموزه‌های دینی و الهی باید در خانواده جاری و ساری باشد و کودکان در خانواده‌ها از همان دوران طفولیت و کودکی، بافرهنگ غنی دینی و آموزه‌های الهی و دینی آشنا شوند تا تبدیل به یک رفتار در آینده آنان شود.

 

استاندار ایلام با اشاره به نقش مدارس در تقویت آموزه‌های دینی در بین دانش آموزان، ابراز کرد: مدرسه باید این آموزه‌های دینی را تقویت کند و البته باید معلم و مدیر مدرسه هم باید عامل به آموزه‌های دینی و نماز باشند و در این صورت است که ارزش‌های دینی در بین دانش آموزان تقویت می‌شود.

 

وی بابیان اینکه الگوی بعدی نسل جوان و نوجوان ما مدیران، بزرگان، رهبران سیاسی و اجتماعی جامعه هستند، گفت: خود ارکان نماز از اذان تا پایان هرکدام فلسفه‌های مرتبط با خود را دارد، نماز اوج عبودیت انسان در برابر خداوند متعال است، نماز برای از بین بردن رفتارهای ناشایست بوده بازدارنده از حرکت به‌سوی معاصی و آسیب‌های اجتماعی است.

 

استاندار ایلام بابیان اینکه نماز جماعت دعوت به اجماع، وحدت و همدلی است، افزود: همه ابعاد نماز یک امر فطری اجتماعی و غیر تظاهری است، در نماز به صفات الهی آراسته می‌شویم و خدمت به خدا و مردم را رأس کار خود را قرار می‌دهیم.

 

سلیمانی دشتکی بابیان اینکه کسی که نماز می‌خواند، متصل به خدا و خداشناسی می‌شود، خاطرنشان کرد: نماز راهگشا و راهنمای زندگی انسان است و در صورت ترویج و توسعه نماز، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه مرتفع خواهد شد.

 

 وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش یکی از پایه‌های ترویج و اقامه نماز است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی در ترویج نماز تلاش کنند، اقامه نماز در وقت خودش، به امر خدمت به مردم و پیشبرد اهداف نظام اسلامی کمک می‌کند که کارمند و مدیر ما بانشاط روحی مناسب بعد از اقامه نماز به امورات مردم بپردازد.

 

گفتنی است در این مراسم از دستگاه‌های برتر در حوزه نماز با حضور مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش کشور، استاندار ایلام و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد بسیج نماز جمعه هفته بسیج کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی استان بوشهر دستگاه های اجرایی اجلاس ایلام نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب

دریافت 29 MB کد خبر 6089560

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد