Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا گودرزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی ایرنا درباره تصمیم دادگاه نسبت به ابهامات مطروحه نسبت به نظر کارشناسی اظهار داشت: ابهاماتی که نسبت به نظر کارشناسی مطرح کردیم تا کنون مورد قبول واقع نشده این در حالیست که طبق قانون، نظر کارشناسان ظرف یک هفته به طرفین ابلاغ می‌شود تا هر نظری دارند اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ضمن اینکه قاعده و عرف قضایی این است که دادگاه، نظر طرفین را در خصوص کارشناسی، به کارشناسان ابلاغ می‌کند تا آنها نظر خود را بررسی و در صورت صحت ابهامات، اعلام کنند. البته پاسخ کارشناسان به ابهامات مطروحه، در اختیار وکلا نیز قرار می‌گیرد تا مطالعه و بر اساس آنها بتوانند در جلسه دادگاه دفاع کنند.

گودرزی اضافه کرد: متاسفانه دادگاه ابهامات اعلام شده از سوی ما را به کارشناسان ابلاغ نکرده و فقط در قبال این موضوع وقت رسیدگی تعیین کرده است. ابهاماتی که داریم به طور طبیعی در جلسه دادرسی مطرح می‌شود و در این مرحله کارشناس هم یک فرد واحد نیست بلکه تیم کارشناسان است و باید مشاوره کنند و نظر بدهند و علی‌الاصول جلسه دادگاه محل مشاوره نیست. پاسخی هم که کارشناسان به ابهامات مطروحه در جلسه دادگاه می‌دهند، ممکن است با مسئله دفاع وکیل همخوانی نداشته باشد زیرا وکیل باید فرصتی برای دفاع داشته باشد و امکان دارد دادرسی از روند معمول خود خارج شود.  

وی گفت: سوالاتی که در ارتباط با ابهامات موجود در نظر کارشناسی مطرح کردیم، سوالات علمی است و راه را برای کشف حقیقت باز می‌کند و هدف از تشکیل جلسات کارشناسی نیز رفع ابهام است؛ آن هم ابهاماتی که در تصمیم ماهوی دادگاه تاثیر دارد.

وکیل مدافع نجفی افزود: ممکن هست دادگاه به طور کلی ابهامات مطرح شده از سوی ما را رد کند که در این صورت از حق مسلم خود محروم می‌شویم و در دفاع ماهوی نیز اگر به ابهاماتی که مطرح کردیم، پاسخ داده نشود، دفاع ما مشکل پیدا می‌کند. سوالاتی که مطرح کردیم، سوالات علمی است و شخصی نیست و جز کارشناس نیز شخص دیگری صالح به جوابگویی نخواهد بود.

گودرزی اضافه کرد: سؤالی که دیوان عالی کشور به صراحت پرسیده این است که «باید تصویر روشنی از علت اینکه اعلام شده گلوله به دست و سپس به قفسه سینه اصابت کرده برای ما روشن شود و چه دلیلی دارید که چنین استدلالی می‌کنید؟» دیوان عالی صراحتاً پاسخ به این موضوع را خواسته و قاضی کشکولی نیز دقیقاً از کارشناسان خواسته در همین مورد نظر بدهند اما کارشناسان در این ارتباط نظر ندادند. چند مورد وجود دارد که بسیار اساسی هستند و اگر پاسخ داده شود، ابهامات زیادی برطرف می‌شود. هدف اصلی کارشناسی در همه پرونده‌ها، رفع ابهام است زیرا مواردی وجود دارد که از تخصص قضات و وکلا خارج است و کارشناسان نظر می‌دهند و در این پرونده نیز کارشناسان محل وقوع قتل را دیده‌اند.

وکیل مدافع محمدعلی نجفی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کالیبر اسلحه سازمانی نجفی ۷.۶۵ میلی بوده اما اسلحه‌ای که با آن شلیک شده، کالیبر ۹ میلی دارد گفت: در ارتباط با این موضوع در جلسات قبلی دادگاه، موضوع روشن شد. هر چند کالیبر اسلحه در مجوز ۷.۶۵ میلی بوده و اسلحه‌ای که با آن شلیک شده ۹ میلی است اما روی اسلحه شماره‌ای حک می‌شود و آن شماره با شماره مجوز مطابقت دارد و به نوعی رفع ابهام شده است.

وی همچنین از احضار اولیا دم مرحوم میترا استاد به جلسه محاکمه خبر داد و افزود: دادگاه برای جلسه محاکمه روز ششم آذر، اولیا دم را هم احضار کرده است. البته با توجه به اینکه اولیا دم رضایت دادند اعتقاد داریم جزو طرفین دعوا تلقی نمی‌شوند و شاید دادگاه بخواهد به عنوان مطلع سوالاتی از آنها بپرسد.

محمدعلی نجفی که به قتل عمد میترا استاد همسر دومش متهم است، پیشتر از سوی شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شد اما دیوان عالی کشور به تحقیقات پرونده نقص گرفت و پرونده را برای رفع نواقص و برگزاری دوباره محاکمه، به دادگاه بازگرداند.

اولیا دم میترا استاد پیش از این در این پرونده از حق قصاص خود گذشت کرده‌اند.

برچسب‌ها قتل قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قتل قوه قضاییه قتل قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۹۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وکیل بابک زنجانی از احتمال آزادی او

وکیل بابک زنجانی گفت: با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از مدت گذراندن مدت حبس می‌گذرد مطابق قوانین و مقررات موکل امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را داراست.

رسول کوه‌پایه‌زاده در گفتگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: خوشبختانه مطابق دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور که صراحتاً اعلام نموده است چنانچه موکل آقای بابک زنجانی بتواند بدهی خود را پرداخت نماید مستحق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی می‌باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه اموال مربوطه به کشور مسترد گردیده و بدهی کاملاً تسویه شده است با درخواست دادگستری کل استان استان تهران و تایید ریاست محترم قوه قضاییه رهبر معظم انقلاب با درخواست عفو موکل موافقت فرمودند و مجازات اعدام به ۲۰ سال حبس تقلیل یافت.

وکیل بابک زنجانی بیان کرد: اینک با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از مدت گذراندن مدت حبس می‌گذرد مطابق قوانین و مقررات موکل امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را داراست و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است.

دیگر خبرها

  • بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب که بود؟
  • آقای همایون شجریان، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • جرم معلم بلاگرها چیست؟ + فیلم
  • واکنش وکیل زنجانی به نقض حکم اعدام موکلش
  • توضیحات وکیل بابک زنجانی از احتمال آزادی او
  • آقای همایون شجریان بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی
  • بابک زنجانی آزاد هم می‌شود؟/ توضیحات وکیل