Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:40:55 GMT

حوادث اخیر آسیب چندانی به فضای سبز کرج نزده است

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۸۹۵۳۴

حوادث اخیر آسیب چندانی به فضای سبز کرج نزده است

ایسنا/البرز رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت:  نخل تنها گونه‌ فضای سبز کرج است که نسبت به سرما حساس است به همین دلیل تمامی آنها با نایلون پوشیده شده تا سرمای پاییز و زمستان به آنها آسیبی وارد نکند.

پیمان بضاعتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سرمای زمستان و پاییز به فضای سبز شهری آسیب وارد نمی‌کند، اظهار کرد: اغلب گل‌ها و گونه‌های گیاهی کاشته شده در معابر، پارک‌ها و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کرج مقاوم به سرما هستند، به عنوان مثال گل‌های بنفشه‌ای که برای رویش در فصل بهار در حال کاشت است، گونه‌های سردسیری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای این سازمان در حال کاشت گل‌های بهاره هستند، ادامه داد: برای داشتن شهری زیبا و سرسبز در بهار آینده، تا پایان سال دو نوبت گلکاری انجام می‌شود که نوبت اول آن (۷۰ درصد گلکاری) در حال انجام است و نوبت دوم آن نیز اسفندماه به پایان می‌رسد.

وی افزود: نخل تنها گونه‌ای است که نسبت به سرما حساس است که تمامی آنها با نایلون پوشیده شده تا سرمای پاییز و زمستان به آنها آسیبی وارد نکند.

این مسئول با اشاره به اینکه حوادث و اغتشاشات اخیر آسیب چندانی به درختان و فضای سبز شهری وارد نکرده تاکید کرد: اغتشاشگران در هفته گذشته کمتر از ۱۰ درخت را در منطقه ۶ و ۴ به آتش کشیدند که جایگزینی آنها به زودی انجام می‌شود.

بضاعتی پور توضیح داد: درختان آسیب دیده از بین نرفته و برای بازپروری به نهالستان کرج انتقال داده می‌شوند و پس از بهبودشان دوباره به سطح شهر باز گردانده می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری کرج فضاي سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۸۹۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ تهران گفت: عملیات خاکریزی، تسطیح و بستر سازی فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تا پل شهید صنیع خانی در منطقه ۱۹ تهران آغاز شد.

علی نایبی افزود: این عملیات به مساحت هزار متر مربع به منظور ایجاد چشم انداز زیبا در سیمای شهر، با خاکریزی ۴۵ کامیون به حجم ۹۰۰ تن خاک مناسب کاشت در بزرگراه آزادگان تا پل شهید صنیع خانی آغاز شد.

معاون شهردار منطقه ۱۹ گفت: در مرحله بعدی خاک تخلیه شده با لودر تسطیح و برای بستر سازی و کاشت درخت و درختچه آماده می‌شود.

علی نایبی افزود: با هدف توسعه و افزایش سرانه فضای سبز شهری و ایجاد فضایی دلپذیر و با طراوت برای شهروندان، ۳۰۰ اصله درخت و هزار و ۷۰۰ عدد درختچه در این محدوده برای توسعه فضای سبز شهری کاشته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • ۴۱۵ حادثه‌دیده در بارش‌های اخیر چهارمحال و بختیاری
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد
  • هیچ گونه مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • حوادث ناشی از بی‌توجهی به هشدارها در کهگیلویه