Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین گشایش مرکز کارآفرینی رشد، باشگاه بدنسازی و مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی دولت‌آباد با حضوران مسئولان مربوطه در حالی برگزار شد که این مسئولان تاکید بسیاری به لزوم پیوند صنعت و دانشگاه داشتند.‌ ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیین افتتاحیه مرکز رشد واحدهای فناوری و کارآفرینی، باشگاه‌ بدنسازی و مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی دولت‌آباد با حضور مدیران و مسئولان دانشگاهی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد باقری، رئیس دانشگاه آزاد دولت‌آباد در ابتدای مراسم از رسالت دانشگاه‌ آزاد دولت‌آباد گفت و اظهار داشت: در دانشگاه آزاد دولت‌آباد پس از گذراندن نسل اول که نسل آموزشی و نسل دوم که نسل پژوهشی دانشگاه‌ها بود، وارد نسل سوم دانشگاهی که نسل کارآفرین است، شده‌ایم. با افتتاح مراکز کارآفرینی دانشگاه و رویکردی که برای آن در نظر گرفته شده، گام‌های بزرگی را به سمت تبدیل شدن به یکی از دانشگاه‌های برتر کشور در زمینه کارآفرینی برداشته‌ایم.

وی افزود: با افتتاح مرکز رشد واحدهای فناوری و کارآفرینی، زمینه‌های اقدامات پژوهشی و تبدیل پژوهش به علم و صنعت در راستای سیاست‌های کلان مدیریت دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان فراهم شده است.

باقری با بیان اینکه دغدغه رهبر انقلاب در خصوص جوانان در مورد تحصیل، تهذیب و ورزش آنان است، گفت: دانشگاه آزاد دولت‌آباد علاوه بر توجه به زمینه‌های تحصیلی و علمی، به زمینه‌های ورزشی و تربیت بدنی دانشجویان نیز توجه خاصی داشته و به همین منظور با توجه به زیرساخت‌های دانشگاه و نیازی که در این زمینه احساس شد، باشگاه بدنسازی دانشگاه نیز به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه از دغدغه مسئولان دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور در خصوص توسعه آموزش‌های مهارتی در سنین پایه گفت و اظهار داشت: با همکاری ویژه نماینده مجلس، فرماندار و امام جمعه برخوار، 7 مدرسه سما افتتاح شده که 4 مورد آن امسال به بهره‌برداری رسیده که امروز علاوه بر مرکز رشد و باشگاه بدنسازی دانشگاه، آیین گشایش آنها نیز انجام می‌شود. با توجه به ظرفیت‌های شهرستان برخوار به ویژه در حوزه صنایع دستی، دو مجتمع مهارتی به سمع و نظر ریاست دانشگاه‌های آزاد استان رسیده که در اواخر امسال یا در اوایل سال آینده این دو مجتمع در جهت آموزش مهارت‌های کاربردی به مردم شهرستان برخوار به بهره‌برداری خواهند رسید.

 حجت‌الاسلام سید حسین محمودآبادی امام جمعه برخوار ضمن قدردانی از دانشگاه آزاد دولت‌آباد در خصوص توسعه بار علمی و صنعتی شهرستان گفت: شاهد عرصه خدمتی دیگر از سوی دانشگاه آزاد اسلامی دولت‌آباد هستیم که به خوبی با مسئولان شهرستان در راستای توسعه و بهبود عملکرد شهرستان برخوار همکاری و تعامل داشته است.

14 هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزادحمایت 6700 استاد دانشگاه آزاد از برخورد قوه قضائیه با مفسدان اقتصادیرئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه بازدید کرد

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در راستای بهبود عملکردهای اقتصادی گفت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم تاکید بسیاری بر استفاده از ظرفیت‌های کشور برای داشتن اقتصادی درون‌زا داشته‌اند. این تاکید‌ها نشان از آن دارد که رهبر انقلاب به این ظرفیت‌ها باور عمیق دارد که نمونه آنها را در زمینه‌های هسته‌ای، موشکی و نظامی دیده‌ایم. تنها مشکل ما برای داشتن اقتصادی پویا این است که فقط اهل شعار دادنیم و باوری به این شعارها نداریم. در همین شهرستان برخوار ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که اگر تعاملی با دانشگاه و پیوند علم با صنعت صورت نگیرد، نمی‌توان از هیچکدام از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و شهرستان روز به روز به عقب برخواهد گشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: در هر اداره، نهاد یا مدیریتی که روحیه و تفکر بسیجی در آنجا حاکم بوده آثار و برکات خیر و مبارکی داشته است.

وی افزود: در مجموعه دانشگاه‌های آزاد اسلامی شاهد یک نهضت علمی و فناوری عظیم هستیم. در رتبه بندی دانشگاه‌ها دنیا، یکی از چهارصد دانشگاه برتر جهان دانشگاه آزاد اسلامی است که این خود نشانه‌ای بر این حرکت علمی بزرگ است.

حجت‌الاسلام حیدری با بیان اینکه امروزه هیچ زبانی گویاتر از زبان علم نیست ادامه داد: قدرت‌های جهانی معتقدند که در اوج علم و فناوری قرار دارند اما ما معتقدیم که به این علم و فناوری قید الهی و ربانی زده‌ایم وگرنه هر علمی قطعا کارگشا نیست. در جنگ جهانی دوم هم همین علم و تخصص بدون تعهد بود که افراد بسیاری را درگیر جنگ ساخت. با عبرت از این موارد امروزه ما سردمدار علم همراه با عمل هستیم و این همان چیزی است که کشور ما را به جلو می‌راند.

عبدالله بنهری، فرماندار شهرستان برخوار با تبریک هفته بسیج گفت: در 5 آذر سال 58 امام خمینی(ره) با دستور تشکیل ارتش 20 میلیون نفری، یک افق بلند مدتی برای کشور متصور شده‌اند که برکات آن را در جنگ تحمیلی 8 ساله دیدیم. اگر تا به امروز نظام جمهوری اسلامی سرپاست به دلیل وجود بسیج در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. البته رسالت بسیج در جنگ و پدافندها خلاصه نمی‌شوند بلکه در بسیاری از جهات، بسیج سازندگی خدمتگزار مردم است و اجازه نمی‌دهد دشمن از هیچ طریقی به کشور آسیب برساند.

وی با بیان اینکه جنگ امروز کشور با دشمنان جنگ اقتصادی است، افزود: برای گذار از این تحریم‌ها و جنگ‌های اقتصادی باید در جهت ارتقای سطح علم، معرفت و معلومات تلاش کنیم و این رسالت بر عهده آموزش و پرورش و آموزش عالی و دانشگاهی است. همه اساتید و اعضای دانشگاه‌های کشور به این خودباوری رسیده‌اند که می‌توانند بدون نیاز به کمک‌های خارجی، در راستای بهبود اوضاع اقتصادی و صنعتی کشور تلاش کنند. بنابراین این خودباوری باید در عمل هم نمایان شود و امیدواریم پیوند صنعت با دانشگاه در همه زمینه‌ها رقم بخورد تا شاهد رونق اقتصاد و پیشرفت کشور باشیم.

انتهای پیام/174/ز

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، مهرداد محمدی ادوار حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با ایسکانیوز، با اشاره به نقش فعالیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی در دانشگاه‌ها، گفت: این تشکل‌ها بستر بسیار خوب و مناسبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری دانشگاه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است و می‌تواند دانشجو را از انفعال در فعالیت دانشجویی و فرهنگی خارج سازد و آن را مهیای حرکت در جهت پیشرفت کشور نماید.

وی در ادامه به موضوع لزوم رقابت بین سایر تشکل‌ها و جریانات فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و تصریح کرد: وجود رقابت کاری در کنار حفظ دوستی‌ها و همکاری های مشترک باعث افزایش بهره‌وری و سطح کیفی برنامه‌های اجرایی خواهد شد چراکه همه این مجموعه‌ها دارای هدفی واحد و آن‌هم رشد و پیشرفت نظام آموزش عالی و به طبع آن کشور هستند و این امر بایستی مورد توجه این دست‌اندرکاران قرار گیرد که این رقابتِ درست منجر به پیشرفت در این حوزه‌ها خواهد شد.

مسئول اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه دانشجو نباید نسبت به اتفاقات اطراف خود منفعل و بی‌تفاوت باشد، گفت: تشکل‌های دانشجویی در مسیر فعالیت خود نباید تحت تاثیر جریان‌ها و فعالیت‌های سیاسی قرار گیرند و از گرفتار امر سیاسی‌کاری شدن پرهیز کنند که این موضوع آفتی بزرگ و تاثیرگذار بر فعالیت‌های دانشجویی است.

ادوار بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: در نظام اسلامی، دانشگاه تنها محل ارائه و کسب آموزش‌های علمی نیست، بلکه محلی برای هویت‌سازی و آماده‌سازی فرد برای مراحل بعدی زندگی و دوران پسا تحصیل وی هست و این موضوع می‌طلبد که مسئولین نیز اهمیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی را بیش‌از پیش درک کنند.

مهرداد محمدی با بیان اینکه دشمن همواره دانشگاه‌ها و قشر دانشجو را مورد هدف قرار داده و برای دست‌یابی به اهداف شوم خود همواره برای سوءاستفاده از محیط دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی کرده است، بیان کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند رشد علمی و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی را متوقف کنند اما حضور جوانان مومن، معتقد و انقلابی در این مسیر، بیش از پیش دشمنان را مأیوس کرده است و این موضوع در جامعه و محیط اطراف نیز اثرات مطلوبی را برجای خواهد گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به انتقاد مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی امسال خود با دانشجویان مبنی بر کمرنگ بودن پیشرفت‌های کشور در ذهن و مواضع دانشجویان، گفت: همانطور که معظم له بارها تاکید نمودند بایستی در کنار نگاه انتقادی منصفانه و همراه با راهکار به مسائل و مشکلات کشور، نگاه مفتخرانه به دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیر و پرشمار کشور در حوزه‌های مختلف را نیز داشت و علاوه بر این نگاه به تبیین آن‌ها نیز برای سایر قشر دانشجو در چارچوب تشکیلات و مجموعه‌های موجود پرداخت.

مسئول اسبق حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در ارتباط با محدودیت‌ها و چالش‌های تجربه شده در دوران مسئولیت در این دانشگاه ضمن قدردانی از همراهی مسئولین به نکاتی از جمله اجازه ندادن متولیان، وجود برخی ملاحظات خاص و محدودیت‌زا مبنی بر انجام فعالیت‌ها و صرف بودجه‌ها صرفا در محدوده دانشگاه اشاره کرد و افزود: وجود این دست از قوانین علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از ارتباط بیشتر محیط دانشگاه‌ با محیط برون دانشگاهی می‌شود در نهایت مانعی نیز بر انجام برخی فعالیت‌های بیشتر بوده و ایجاد محدودیت کرده است.

محمدی در پایان در خصوص فعالیت‌های حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در زمان مسئولیت خودت با بیان اینکه در شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا و همراه با محدودیت‌هایی مواجه بوده‌اند از فعالیت‌هایی نظیر برپایی مرکز واکسیناسیون کرونا در دانشگاه جهت دانشجویان و عموم مردم، ضدعفونی اماکن عمومی و دانشگاهی به‌منظور جلوگیری از شیوع این ویروس، برگزاری اردوی راهیان نور بصورت مجازی، کاروان‌های نیکوکاری و اروهای جهادی، برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و بسیای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در آن زمان یاد کرد.

خبرنگار: نرگس نوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1226830

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی