Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی گل نرگس را بخشی از هویت بومی و محلی خوزستان دانست و گفت: برگزاری آیین برداشت محصولات کشاورزی خوزستان به معرفی آن محصول، پیشرفت اقتصادی و ایجاد نشاط اجتماعی در استان کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» ظهر امروز (دوشنبه 4 آذر) در کارگروه گردشگری استان که در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، با تأکید بر برگزاری کارگروه گردشگری به صورت مرتب در استان اظهار کرد: اهمیت جایگاه میراث فرهنگی و گردشگری بر کسی پوشیده نیست، خوزستان در ثبت جهانی بناهای میراثی در کشور جزء استان های پیشرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندرا خوزستان ادامه داد: خوزستان آمادگی و شرایط  ثبت جهانی کردن سایر بناهای تاریخی در شهرستان هایی همچون ایذه، بافت سازه های آبی دزفول، سدهای عظیم و رودخانه های پرآب استان را دارد که باید با جدیت دنبال شده و به محلی برای گردشگری در استان تبدیل شوند.

 

وی به جشنواره گل نرگس در بهبهان اشاره کرد و افزود: برگزاری این جشنواره به صورت ملی بسیار کار ارزشمند و قابل ملاحظه ای است که باید فرماندار، شهردار، اداره میراث فرهنگی و دیگر ادارات مرتبط به طور ویژه تلاش کنند تا کیفیت این جشنواره هم نسبت به سال های گذشته متفاوت و در سطح ملی باشد. 

 

شریعتی با بیان اینکه گل نرگس بخشی از هویت بومی و محلی خوزستان است تصریح کرد: این جشنواره می تواند گام جدی در راستای نشاط اجتماعی و تقویت بنیه پژوهشی باشد که باید با تلاش بیشتر آن را به عموم معرفی کنیم. 

 

وی با اشاره به جشنواره چای ترش که سال گذشته در شهرستان کارون برگزار شد عنوان کرد: این جشنواره و تبلیغات آن از طریق فضای مجازی باعث شد تا چای ترش و روستای محل کشت آن به دنیا معرفی شود. 

 

استاندار خوزستان اضافه کرد: بعد از این جشنواره گردشگران خارجی و داخلی از جمله رایزن فرهنگی کشور فرانسه به این روستا سفر و از مزارع بازدید کردند و به پیشرفت اقتصادی، خلق ثروت و ایجاد اشتغال در استان و روستا کمک کرد.

 

وی با بیان اینکه برگزاری این گونه جشنواره ها در معرفی محصولات کشاورزی خوزستان به دنیا بسیار اثرگذار و ارزشمند است و عنوان کرد: این جشنواره ها کم هزینه و پردرآمد هستند و به توزیع عادلانه پول کمک می کند.

 

وی در پایان با تأکید بر اینکه گل نرگس مانند چای ترش ظرفیت بالایی برای شناساندن آن به دنیا دارد ابراز کرد: انتظار می رود مسئولان شهر و اداره میراث فرهنگی با برگزاری جشنواره و آیین برداشت گل نرگس آن را به دنیا  معرفی و از لحاظ اقتصادی و گردشگری پیشرفت خوبی را حاصل کنند.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته بسیج راهپیمایی مسجد مسجد مساجد بسیج جشنواره گل نرگس بهبهان استاندار خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۰۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت: این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود: همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد: میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد