Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : دولت به استان کرمانشاه هزار میلیارد تومان تسهیلات کارآفرینی در مشاغل خرد، خدماتی و ... اختصاص داده که کارآفرینانی که واقعا کننده کار، صاحب ایده، خلاقیت و طرح هستند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ضعف ارتباطی بین دانشگاه، دولت و بخش صنعت (خصوصی) گفت : بین راهبرد‌های کلان اقتصادی دولت با دانشگاه‌ها و صنعت در کشور و به تبع آن در استان ارتباط ضعیفی وجود دارد و این باعث شده بیشترین آمار بیکاری در بخش دانش آموختگان دانشگاهی داشته باشیم، صنعت و کارآفرینان به افراد صاحب مهارت دسترسی نداشته باشند و این از عدم توازن بین این سه ضلع مهم توسعه است.

او به تشریح برنامه‌های اقتصادی استان کرمانشاه پرداخت و گفت: در نظر داریم کرمانشاه را جزء ارزان‌ترین استان‌های کشور قرار داده، آمار بیکاری آن را تا رده میانگین متوسط کشور کاهش دهیم و کرمانشاه را از نظر جذب سرمایه گذاری یک استان جذاب در کشور قرار دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به برخی از قوانین و ساختار اداری دست و پاگیر پیش روی کارآفرینان گفت: کارآفرینی در تولید، خلق ثروت، ارزش افزوده و اشتغال مقوله بسیار مهمی است، لذا دربحث صدور مجوز‌ها و در ارائه خدمات و تسهیلات و ... نباید جزیره‌ای برخورد شود سیستم بانکی، اداری و بخش خصوصی باید به مانند یک اکوسیستم عمل کنند.

حاتمی تولید و فرهنگ کارآفرینی را دارای ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: به هر کشور و جامعه توسعه یافته‌ای نگاه کنیم می‌بینیم اقتصاد آن کشور متاثر از فرهنگ کار و معقولات اجتماعی پیرامون آن است.

او خدمات را مکمل تولید کالا‌ها دانست و افزود: ۸۰ درصد اشتغال و درآمد توسعه جوامع پیشرفته از بخش خدمات است در حالی در کشور ما ۵۱ درصد است و اگر این فاصله پر شود بیکاری از بین می‌رود، اما باید دقت داشته باشیم ما نیاز به چه نوع خدماتی داریم و آن را در دستور کار قرار دهیم.

او گفت: بنگاه‌های تولیدی و کارآفرینان استان در بخش امور مالی دچار ضعف هستند بنا داریم در این بخش ۲۰۰، ۳۰۰ نفر آموزش ویژه دهیم که بتوانند دراین بخش به کارآفرینان کمک و مشاوره دهند و کارآفرینان نیز باید برای موفقیت بیشتر به سمت آموزش، پژوهش مشاوره و بکارگیری نیرو مهار بروند.

حاتمی با بیان اینکه تمام تلاش مسوُولان حفظ واحد‌های تولیدی موجود است و کمتر برای رفع دیگر موانع وقت پیدا می‌کنند، افزود: کارآفرینان نیز باید در رفتارهایشان اصلاحاتی انجام دهند و بدون ایراد نیستند.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: باتوجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور توجه به وضعیت کارآفرینان برای رونق تولید ضروری است، زیرا تولید بدون توجه به کارآفرینان امکان پذیر نیست.

جهانبخش شکری، تهیه بانک اطلاعاتی کارآفرینان استان و ارتباط مستمر با آن‌ها و آموزش را مهم دانست و گفت: کارآفرینان، کارگران هستند که بیشتر از بقیه دغدغه و فشار روانی مالی و ... دارند.

او شناسایی مزیت‌های اقتصادی و معرفی آن‌ها به کارآفرینان را بااهمیت دانست و از بهره بالای بانکی در کشور انتقاد کرد.

شکری از اینکه دانشگاه‌ها نمی‌توانند کارآفرین پرورش دهند، انتقاد کرد .

 

 

انتهای پیام/د

رونق تولید بدون توجه به وضعیت کارآفرینان امکان پذیر نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، نود و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست استاندار یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ از نظر اقدامات اتاق بازرگانی در مقایسه با سال های قبل از آن سال مطلوبی بود، اظهار کرد: انتظار داریم بعد از هر نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گره ای از حوزه صنعت، معدن و تجارت به واسطه تصویب و پیگیری مصوبات در سطح ملی، باز شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با حضور مدیران ملی، تاکید کرد.

فاطمی با بیان اینکه اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت‌ دانشگاه های یزد در حوزه علمی و همچنین اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باعث ارتقا حوزه صنعت و تولید و دانشگاه می‌شود.

استاندار یزد در ادامه عنوان کرد: در راستای بررسی مسائل حوزه صنعت از نزدیک، نشست های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل صنایع برگزار شود.

وی از «ارتقا سطح آموزش ها» به عنوان یکی از وجوه برجسته اتاق بازرگانی استان یزد در سال ۱۴۰۲ نام برد و افزود: مجموعه این اقدامات شایسته تقدیر بوده و باید تقویت شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های هیات های تجاری و سفرای دیگر کشورها به منظور بهره گیری از قراردادهای بین المللی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارآفرینان و بخش خصوصی توانمند استان با محوریت اتاق بازرگانی زمینه های مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد به منظور تحقق شعار سال را دنبال کنند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228473 برچسب‌ها استان یزد اشتغالزایی و کارآفرینی اقتصاد ایران کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی

دیگر خبرها

  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور