Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@13:24:16 GMT

انواع شرکت های قابل ثبت در اداره کل ثبت شرکتها

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۱۴۲۴

انواع شرکت های قابل ثبت در اداره کل ثبت شرکتها

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی از مهمترین اقداماتی که قبل از انجام ثبت شرکت و برند باید انجام دهید این است که اطلاعات خود در این زمینه را کامل کنید. از بهترین روشهای کسب اطلاعاتی در مورد نحوه ثبت شرکت ها و موسسات جستجو در اینترنت است. با جستجو در اینترنت تعدادی وب سایت شما مشاهده خواهید کرد که  در زمینه ثبت شرکت و برند می باشد اما بدون شک اطلاعات کاملی را برای شما ارائه نکرده اند و در برخی از موارد نیز بسیار گنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته باید به این نکته نیز توجه کنید که ثبت شرکت و برند نیازمند تخصص و تجربه بالایی است. برای همین هم شما موقع مطالعه مقالات در مورد ثبت شرکت برخی از مفاهیم را متوجه نخواهید شد. موسسه ثبت شرکت ذهن ناب در راستای ارائه خدمات در زمینه امور ثبتی تا جایی که توانسته است همه چیز در رابطه با ثبت شرکت را در وب سایت خود توضیح داده است.  

مشاوره امور ثبتی در موسسه ثبتی ذهن ناب

برای اینکه بتوانید از روند درست انجام ثبت شرکت کاملا آگاه شوید بهتر است با مشاورین ما در ثبت شرکت ذهن ناب تماس بگیرید. مشاورین ما تخصص بالایی در انجام امور ثبتی دارند و تجربه بالای آنها می تواند در رسیدن شما به اهدافتان یاریتان کند. مشاوره ثبت شرکت و ثبت برند در موسسه ذهن ناب رایگان است و شما می توانید هر گونه سوالی را که در این باره داشته باشید از کارشناسان ما بپرسید:

۰۹۱۲۲۹۳۸۲۱۸

انواع شرکت های قابل ثبت در ایران

طبق ماده ۲۰ قانون تجارت: شرکت های تجاری در ایران به هفت قسم تقسیم می شوند 

۱.    شرکت سهامی خاص

۲.    شرکت مسئولیت محدود

۳.    شرکت تضامنی

۴.    شرکت مختلط غیر سهامی

۵.    شرکت مختلط سهامی

۶.    شرکت نسبی

۷.    شرکت تعاونی تولید و مصرف

در زیر سه مورد از شرکت هایی که در ایران بیشترین ثبت را دارند اشاره می کنیم : ثبت شرکت سهامی خاص، ثبت شرکت سهامی عام و ثبت شرکت با مسئولیت محدود و تعریفی کلی از این سه شرکت را در این بخش ارائه می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روند و هزینه ثبت انواع شرکت می توانید با مشاورین ما در موسسه ثبتی ذهن ناب تماس بگیرد تا از مشاوره رایگان ما بهرمند شوید:

تعریف شرکت سهامی خاص

ثبت شرکت سهامی خاص : طبق قانون تجارت اصلاحی ماده ۴ بند ب به این صورت تعریف می شود یا به زبان ساده تر شرکت سهامی خاص شرکتی است با موضوع بازرگانی (بلکه در موضوع آن موضوعی به غیر از بازرگانی قید شده باشد) که تمام سرمایه‌ آن منحصراً توسط مؤسسین، تأمین‌ گردیده و سرمایه‌ آن به سهام تقسیم شده است و مسئولیت صاحبان سهام، ‌محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها می باشد. تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت، به طور روشن و خوانا قید شود.

تعریف شرکت سهامی عام‌

ثبت شرکت سهامی عام : طبق قانون تجارت اصلاحی ماده ۴ بند الف به این صورت تعریف می شود یا می توان به زبان ساده تر شرکت سهامی‌عام را شرکتی گفت با موضوع بازرگانی (‌بلکه در موضوع آن موضوعی به غیر از بازرگانی قید شده باشد) که سرمایه‌ آن به سهام، تقسیم‌ شده که بخشی از این سرمایه از طریق فروش سهام به مردم تأمین‌ می‌شود.

در شرکت سهامی‌عام، تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد و مسئولیت سهامداران، محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها می باشد. در شرکت سهامی عام، عبارت باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت قید شود و در کلیه‌ اوراق و اطلاعیه‌ ها و آگهی‌ های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

تعریف شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت با مسئولیت محدود : طبق قانون تجارت ماده ۹۴ به این صورت تعریف می شود یا به زبان ساده تر شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد؛ فقط به میزان سرمایه‌ خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است.

در نام شرکت باید عبارت ‌قبل و یا بعد از نام شرکت قید شود. در شرکت های مسئولیت محدود باید کلیه سرمایه تقویم شود و به مدیر عامل تحویل داده شود و مدیر عامل اقرار به دریافت آن مبلغ کند.

برای ثبت شرکت به کجا باید مراجعه کنیم؟

جهت ثبت شرکت باید به اداره ثبت شرکتها مراجعه کنید اگر در شهر غیر از تهران ساکن هستید باید به اداره کل ثبت شرکتهای همان شهر مراجعه نمایید تا راهنمایی های لازم برای ثبت انواع شرکت ها را در آنجا دریافت کنید. باید توجه داشته باشید که با اینترنتی کردن ثبت شرکتها در ابتدای کار نیازی نیست که مستقیم به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید با ورود در سامانه ثبت شرکت ها می توانید کارهای ابتدایی ثبت شرکت را انجام دهید و در نهایت مدارک خود را به آنجا ارسال کنید.

توجه کنیدکه کارهای ثبتی نیازمند به افراد متخصص و با تجربه در این زمینه است و شما بدون داشتن اطلاعات لازم نمی توانید به آسانی اقدام به ثبت شرکت کنید لذا بهتر است قبل از هر اقدامی از موسسه ثبت شرکت و برند ذهن ناب کمک بگیرد. مشاورین ما بطور ۲۴ ساعته آماده ارائه راهنمایی برای ثبت شرکت و برند هستند.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4780423

منبع: مهر

کلیدواژه: ثبت شرکت ثبت برند خدمات مشاوره ایران کیش تاکسی اینترنتی گردشگری سامسونگ تایلند فروشگاه اینترنتی سازمان مدیریت صنعتی موسسه خیریه بهنام دهش پور قیمت سکه بهار آزادی منطقه ۲۲ شهرداری تهران گروه خودروسازی سایپا تپ سی کسب و کار اینترنتی شرکت رسپینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت امروز شنبه ( ۹ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.

به گزارش ایسنا،‌ شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۳ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول  است.

تهران از ابتدای سال، ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است و در هیچ روزی از سال جدید کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار نگرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • امروز در هوای تهران نفس بکشید
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • اینفوگرافیک | عملکرد کمیسیون تخلفات شرکتها، رانندگان و مالکین بخش حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات