Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس گفت: در بخش صادرات غیرنفتی از جمله پسته موفق نشدیم شرکت‌هایی راه‌اندازی کنیم که به‌صورت تخصصی کار و صادرات داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین امیری در جشنواره پسته زرندی ضمن گرامیداشت هفته بسیج و شهدای بسیج از برگزار کنندگان این جشنواره تشکر کرد و اظهارداشت: به برکت افزایش محصول پسته امسال نیز دومین جشنواره پسته ممتاز زرندی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس با بیان اینکه پسته محل رزق و روزی در استان کرمان است، عنوان کرد: بحث آب و خاک و تکنولوژی که حاکم شده بر صنعت آبیاری و مبارزه با آفات و بحث غنی‌سازی خاک و افزایش بهره‌وری و با روش‌های سنتی قابل کشت نیست و در پسته باید از روش‌های نوین آبیاری استفاده کنیم.

امیری ادامه داد: در بحث بهره‌وری ۳۴ هزار هکتار حدود ۲۰ هزار تن محصول داشتیم و حدود ۶۰۰ کیلو در هر هکتار که ضرورت دارد بحث بهره‌وری را مورد توجه ویژه قرار داد در حالی که رقبای ما در دنیا چیزی حدود ۴ تن محصول پسته در هکتار برداشت دارند.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس با بیان اینکه در بخش صادرات غیرنفتی موفق نشدیم شرکت‌هایی راه‌اندازی کنیم که به‌صورت تخصصی کار و صادرات داشته باشند، افزود: دو سال است که بازار بورس شکل گرفته و آرامش خوبی در خصوص قیمت‌ها شکل گرفته و باغداران محصول خود را با آرامش برداشت می‌کنند.

امیری تصریح کرد: تولید محصول باید تخصصی شود و شرکت‌های تخصصی ‌در بحث صادرات هم شکل بگیرد.

 

بیشتر بخوانید: مطلع شدیم برخی نمایندگان خارج از نوبت خودرو دریافت کرده اند/ هنوز مستنداتی در این مورد به دستمان نرسیده است حضور ۲۳ دانشگاه ایرانی در لیست دانشگاه‌های برتر دنیا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسیج صادرات غیرنفتی صنعت نماینده مردم مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی

احمد شانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات حوزه صمت در استان همدان اظهار کرد: باتوجه به سیاست گذاری های دولت و تکلیفی که به صورت قانونی برای ادارات تعریف شده، در این موارد سعی شد تا تمام موارد و مسائل طرح جوانی جمعیت به صورت مناسب به انجام رسد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع باید بتوانیم با ایجاد اشتغال و بسترسازی حوزه واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی که هرکدام به نوبه خود ارزش افزوده بسیار خوبی را در استان به صورت غیرمستقیم در حوزه جوانی جمعیت ایجاد خواهند کرد.

مدیرکل صمت استان همدان تصریح کرد: همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی که افراد منجر با این می شوند که نسبت به اقتصاد خانواده که یکی از ارکان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

شانیان با بیان اینکه اشتغالزایی بسیار خوبی را در استان شاهد هستیم، افزود: در استان همدان امروز، کار هست اما کارگر و کارمند در بخش خصوصی نداریم.

وی با اشاره به اینکه نیازهای مردم ما در حوزه بازار در شهرستان های همدتن متفاوت عمل می کنند اما در مجموع اگر بخواهیم مرکز استان را ملاک قرار دهیم، در دسترس بودن اقلام و کالاهای که باید برای ابتدای زندگی را شاهدیم.

شانیان با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف و تخفیفات متعدد نیز از افزایش قدرت خرید مردم سخن گفت.

وی افزود: استان همدان یکی از استان های است که تورم کمتری را نسبت به سایر استان ها تجربه کرده که این امر به صورت مستقیم با سفره و معیشت مردم و خانواده ها و تشکیل خانواده برای افراد موثر خواهد بود.

وی در تشریح این موضوع اظهار کرد: اقلام اولیه مانند شیرخشک، پوشک و سایر موارد که برای فرزندان باید در دسترس باشد، در دسترس مردم است و نرخ آنها نیز در سیاست گذاری های وزارت صمت گنجانده شده است.

کد خبر 6092915

دیگر خبرها

  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد