Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، اعلام کرد تصمیم اخیر دولت آمریکا برای به رسمیت شناختن شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، به معنای عبور آمریکا از ایفای نقش خود در خاورمیانه یا روند صلح است. 

او در سخنرانی خود در نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه کشور‌های عضو این اتحادیه در قاهره، گفت: این تصمیم آمریکا، تاثیر منفی بر چشم‌انداز تحقق صلح در آینده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم بی‌سابقه است و در حالی اتخاذ شد که دولت‌های متعدد آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته، نقش میانجی را بین اسرائیل و فلسطینی‌ها ایفا می‌کردند. 

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: این تصمیم به معنای عبور آمریکا از ایفای نقش خود در خاورمیانه یا روند صلح است. بر اساس قوانین بین‌المللی، نیروی اشغالگر حق ندارد اهالی خود را به مناطق اشغال شده منتقل کند. نادیده گرفتن این اصل اساسی، باقی مانده مشروعیت اخلاقی آمریکا را در این پرونده از بین برد و اعتبار آن را به عنوان یک قدرت جهانی که باید به قوانین بین‌المللی پایبند باشد و برای تحقق آن تلاش کند، مخدوش کرد.

ابوالغیط در ادامه گفت: ما این تصمیم تاسف‌آور را که به معنای زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی است، به شدت محکوم می‌کنیم و از همه کشور‌های جهان می‌خواهیم با چنین رویکردی مقابله کنند. از اجماع نظر جهانی در مخالفت با این تصمیم آمریکا، استقبال می‌کنیم. جلسه شورای امنیت که بیستم این ماه برگزار شد، بیانگر این موضع‌گیری بود و ۱۴ کشور عضو شورای امنیت به جز آمریکا، تاکید کردند شهرک‌سازی، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

او تاکید کرد: تلاش آمریکا برای تثبیت این اصل که ”قدرت حق را ایجاد می‌کند“، مفهوم خطرناک و غیرقابل قبول است. تاکید می‌کنیم سیاست‌های داخلی یک کشور، نمی‌تواند قانون باشد. قانون بین‌المللی تاکید می‌کند شهرک سازی هر چه هم که از آن بگذرد، غیرقانونی است و باید از بین برود. ما به این مسئله باور داریم و از آن دفاع می‌کنیم. تا زمانی که این شهرک‌سازی پایان یابد، به حمایت از ملت فلسطین ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست

متاسفانه طی سال‌ها و دهه اخیر، بعد از رها شدن فضای مجازی و رشد قارچ‌گونه‌ی کانال‌ها و صفحات وطن‌فروش رفته‌رفته مخاطب با این سوال رو به رو شد که آتش‌زدن پرچم آمریکا و اسرائیل و مرگ فرستادن بر آنها کار درستی بوده است؟

پاسخ این سوال را در روزهای اخیر، براندازها با زبان بی‌زبانی داده‌اند: وقتی دانشگاه‌های غرب مرگ بر بچه‌کش و حامیانش سر می‌دهند یعنی هیچ بعید نیست، تصمیم‌سازهایی در جهان غرب در آینده بالا‌نشین شوند که مسائل را از زاویه نگاه جمهوری اسلامی و مردم ایران می‌بینند.

در واقع شعارهای مرگ بر اسرائیل و آمریکا طی ۴۵ سال و آتش‌زدنِ پرچم‌ها جرقه‌ای بود که زده شد تا این آتش بالاخره شعله‌ور شد. و حالا جواب داده و پژواک این صدا نه از کشورهای مسلمان که از پایتخت‌های غربی به گوش جهانیان می‌رسد.

رسانه دانلود

دیگر خبرها

  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد