Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@16:07:28 GMT

فروش انواع فلومتر

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۲۸۷۸

فروش انواع فلومتر

کسانی که در پروژه‌های پالایشگاهی و صنعتی نیاز به کنترل دقیق حجم مواد ورودی و خروجی به یک فرآیند را دارند، باید از فلومتر یا جریان‌سنج استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ابزار سنجش آریا، طراحی و ساخت این ابزار به شکلی است که می‌تواند جریان ورودی یا خروجی به یک سیستم را تحت کنترل داشته باشد و از این طریق موازنه بین مواد ورودی و خروجی را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی‌ که نرخ بازدهی در یک پروژه به این محاسبات بستگی دارد، عملکرد فلومترها می‌تواند تاثیر بسزایی در نتایج داشته باشد. برای کسانی که قصد خرید فلومتر را دارند در اینجا در مورد نحوه عملکرد آن‌ها صحبت خواهیم کرد و سپس دو مورد از معروف‌ترین برندهای تولیدکننده در سطح بازار را معرفی می‌کنیم.

فلومتر چیست؟

فلومتر یک ابزار صنعتی برای اندازه‌گیری سرعت جریان و حجم سیال عبوری در واحد زمان است که معمولاً در سیستم‌های لوله‌کشی و سیستم‌های انتقال سیالات به کار گرفته می‌شود. نتایج به‌دست‌آمده از این ابزار بسیار مهم هستند و مهندسین فرایند می‌توانند از این نتایج در محاسبات صنعتی و غیر صنعتی خود استفاده کرده و به موازنه فرآیندهای مختلف بپردازند.

دستگاه جریان‌سنج انواع مختلفی دارد هرکسی با توجه به سیستم خود می‌تواند یک نوع خاص از آن‌ها را انتخاب کند. در برخی موارد مشخص بودن چگالی ماده و جرم مولکولی آن نیاز ما را به یک دستگاه فلومتر پیشرفته از بین می‌برد و ما صرفاً به یک سیستم معمولی نیاز داریم که بتوانیم فقط سرعت جریان عبوری را محاسبه کنیم. این در حالی است که در برخی موارد چگالی و دانسیته مواد عبوری مشخص نیست و مجبور به استفاده از مدل‌های خاص هستیم که فلومتر کوریولیس یکی از آن‌هاست. به همین دلیل می‌توانیم ادعا کنیم که انتخاب جریان‌سنج می‌تواند پیچیده‌تر از سطح تصور ما باشد. از پرکاربردترین انواع فلومتر می‌توان به فلومتر توربینی یا تورباین فلومتر و فلومتر مغناطیسی یا مگنتیک فلومتر اشاره کرد.

نحوه کارکرد جریان‌سنج

معرفی نحوه کارکرد دستگاه فلومتر با یک الگوی کلی نمی‌تواند چندان درست باشد و ما با مدل‌های مختلفی از این دستگاه‌ها مواجه هستیم که هر کدام از آن‌ها از یک شیوه متفاوت بهره می‌برد. با توجه به تنوعی که در حال حاضر در بازار وجود دارد انواع مختلف این ابزارها را می‌توان در گروه‌های زیر قرار داد:

· فلومترهای فشار تفاضلی

· فلومتر های جابجایی مثبت

· فلومترهای سرعت

· فلومترهای جرمی یا مس فلومتر

· فلومترهای کانال باز

هر کدام از این ابزارها شیوه اندازه‌گیری متفاوتی دارند و در مورد سیالات متفاوتی به کار گرفته می شوند؛ اما اگر بخواهیم به‌طورکلی یک الگوی استاندارد برای آن‌ها تعریف کنیم به این صورت است که در دستگاه یک حسگر یا سنسور سرعت جریان سیال استفاده‌ شده است. عبور سیال از داخل دستگاه جریان‌سنج باعث تغییر وضعیت حسگر و سنسور در بخش داخلی آن شده که این تغییرات منجر به تغییر یک مبدل می‌شود. حرکت مبدل در قسمت داخلی دستگاه به حرکت عقربه یا تغییر وضعیت یک صفحه‌نمایش دیجیتال ترجمه می‌شود که درنهایت عدد نشان داده‌شده به‌عنوان سرعت جریان سیال است. البته از این نتایج می‌توان برای محاسبه سایر پارامترها هم استفاده کرد.

معروف‌ترین برندهای تولیدکننده فلومتر

برندهای مختلفی در سطح دنیا در زمینهٔ تولید جریان‌سنج فعالیت می‌کنند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاصی در محصولات خود دارند. این موضوع باعث شده که توجه به برندهای تولیدکننده به‌عنوان یک معیار در تشخیص کیفیت محصول در نظر گرفته شود. در بین محصولات موجود در بازار ما دو مورد را انتخاب کرده‌ایم که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

فلومتر روزمونت

شرکت روزمونت یکی از شرکت‌های معروف در زمینهٔ تولید تجهیزات ابزار دقیق است که به‌عنوان بخشی از شرکت امرسون پروسس فعالیت می‌کند و یکی از محصولات آن‌ها هم جریان‌سنج رزمونت است. این شرکت مدلهای مختلفی از این فلومترها تولید می‌کند که در مورد ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به طراحی بدون واشر برای ایمنی بهتر و همچنین قابلیت استفاده در فشارهای بسیار بالا اشاره کرد.

فلومتر روزمونت یکی از معدود وسایلی است که قابلیت اندازه‌گیری سیالات داغ مانند بخارآب و روغن را دارد. این ابزارها از لحاظ حداکثر میزان اندازه‌گیری درصد اطمینان بالایی دارند و از پردازش سیگنال پیشرفته برای حذف نویز در آن‌ها استفاده‌شده است. از دیگر ویژگی‌هایی که در مورد جریان‌سنج روزمونت می‌توان به آن اشاره کرد خروجی پالس مقیاس‌پذیر بین ۴ تا ۲۰ میلی‌آمپر به‌صورت هارت است که از ولتاژ ۹۰ تا ۲۵۰ ولت استفاده کرده و فرکانس خروجی آن‌ها هم بین ۵۰ تا ۶۰ هرتز است.

فلومتر اندرس هاوزر

جریان‌سنج اندرس هاوزر یکی دیگر از محصولات با کیفیت بازار است که برای سیالات خورنده و سیالات گازی شکل انتخابی فوق‌العاده محسوب می‌شود. از ایمنی بالا و درصد اطمینان بالا به‌عنوان اصلی‌ترین ویژگی این برند یاد می‌شوند و برای کنترل شدت‌جریان و تبدیل سرعت جریان انتخاب مناسبی است. از جمله محصولات این شرکت می‌توان به فلومترهای کوریولیس اندرس هاوزر، فلومترهای الکترومغناطیسی اندرس هاوزر، فلومترهای التراسونیک اندرس هاوزر، فلومترهای ورتکس اندرس حاضر، فلومترهای اختلاف فشار اندرس هاوزر و فلومترهای حرارتی اندرس هاوزر اشاره کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلومتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

جدیدترین قیمت انواع لپ تاپ‌های ایسر (ACER) موجود در بازار را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید.

منبع: اقتصاد ۲۴

tags # لپ‌تاپ سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است!

دیگر خبرها

  • قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۲ اردیبهشت
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • زمان حراج جدید سکه اعلام شد
  • مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی