Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@23:36:21 GMT

دومین محموله بزرگ قاچاق پرندگان کشف شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۲۹۸۶

دومین محموله بزرگ قاچاق پرندگان کشف شد

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: محموله بزرگ سهره های طلایی گیلان که در حال انتقال به تهران بودند، از اتوبوس کشف شد.

مصطفی فلاح مجاور در گفت و گو با ایسنا از کشف دومین محموله بزرگ قاچاق پرندگان خبر داد و گفت: این محموله حاوی ۱۰۵ قطعه پرنده سهره طلایی بوده که توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست آستارا از قاچاقچیان پرندگان در این شهرستان کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تعداد سهره طلایی که غیرقانونی توسط متخلفان صید شده و با اتوبوس در حال انتقال به تهران بود، در یک عملیات غافل گیرانه شبانه کشف و ضبط شد. 

فلاح مجاور ادامه داد: شکارچیان غیرقانونی و فاقد مجوز برخلاف مقررات شکار و صید این تعداد پرنده زیبا را در زیستگاه های شهرستان زنده گیری کرده و برای فروش به تهران می بردند.

وی افزود: از این متخلفان دو قفس نگهداری پرنده نیز کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: متخلفان با تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل شدند که طبق قانون ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از صید و قاچاق سهره به ازای هر قطعه دو میلیون ریال است که دادخواست مطالبه آن در این پرونده با توجه به تعداد سهره کشف شده به مبلغ بیش از دویست میلیون ریال نیز به مرجع قضایی ارسال شده است.

فلاح مجاور گفت: سهره ها از جمله پرندگان آوازخوان هستند که در ایران فقط نوع سهره طلایی وجود دارد که آن را سهره پیشانی قرمز نیز می دانند و سهره طلایی یکی از محبوب ترین انواع سهره در اروپا به شمار می رود.

وی افزود:چهره این نوع سهره قرمز رنگ و گونه های سفید و پیشانی سیاهی دارد که دو خط سیاه از پیشانی به سوی گردن می رود. رنگ پرهای پشت خاکستری و بالهای آن سیاه بوده و لکه های زرد بر روی آن دیده می شود که نر و ماده آن شبیه بوده و پرنده نر خوش نقش و نگارتر است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۲۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: تمام مراحل و اقدامات جهت کاهش آلایندگی نیروگاه برق حرارتی شازند اراک در قالب ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و از طریق یک کارگزار تخصصی با مدیریت ستاد و کمیته فنی ذیل آن راهبری خواهد شد تا نهایتا به یک الگو و مدل قابل تسری به دیگر نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ کشور برسیم.

به گزارش ایسنا، سید مهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست طی سخنانی در نخستین نشست هماهنگی در راستای پیگیری فراخوان کاهش آلایندگی نیروگاه برق حرارتی شازند اراک، اظهار کرد: هدف از این نشست هماهنگی، تشکیل کارگروهی از خبرگان برای رسیدن به راه حل‌هایی جهت کاهش آلودگی نیروگاه شازند است. در این راستا، می‌کوشیم تا این موضوع را در سه بخش اصلاح سوخت نیروگاهی و سولفورزدایی مازوت، اصلاح فرآیندهای داخل نیروگاه و ارتقای راندمان و بهره‌وری و نهایتا حذف آلاینده‌های خروجی و اصلاح فضای سبز پیرامونی پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: تمام مراحل و اقدامات جهت کاهش آلایندگی این نیروگاه در قالب ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و از طریق یک کارگزار تخصصی با مدیریت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست و کمیته فنی ذیل آن راهبری خواهد شد تا نهایتا به یک الگو و مدل قابل تسری به دیگر نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ کشور برسیم.

وی ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فعال در حوزه مسائل زیست محیطی را برای پیشبرد ایده کاهش آلایندگی نیروگاه شازند، ضروری دانست و دراین راستا به فراخوانی که به تازگی از سوی ستاد منتشر شده، اشاره کرد و گفت: در این فراخوان ما به دنبال ایجاد کارگزار تخصصی برای تشکیل این کنسرسیوم هستیم و تا به امروز هفت شرکت دانش‌بنیان اعلام آمادگی کرده‌اند.

نوربخش همچنین به ابزارهای حمایتی معاونت اشاره کرد و اعطای اعتبار مالیاتی، ابزارهای تنظیم‌گری و وضع قوانین و مقررات و تسهیلگری جهت اجماع سازی شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله این ابزارها برشمرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری،  وی در  پایان خاطرنشان کرد: اقدام بعدی در راستای پیگیری موضوع، تشکیل کمیته فنی و بررسی پیشنهادهای دریافتی خواهد بود. پس از انتخاب کارگزار تخصصی، تدقیق فهرست خدمات و انتظارات و تدوین نقشه راه با راهبری کمیته فنی، انجام خواهد شد که انتظار می‌رود بتوانیم تا پایان سال، بخش‌هایی از این اقدام مثبت را به مرحله اجرا درآوریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • رهاسازی ۵ پرنده در طبیعت تالاب بیشه دالان بروجرد
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)