Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشاد مقیمی در نشست با معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: تحقق بومی‌سازی صنعت خودرو نیازمند همکاری مستمر این صنعت با دانشگاه، مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان است که در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به روند کاهشی خودروهای کف و دارای کسری قطعه، خاطرنشان کرد: خودروهای دارای کسری قطعه از 61 هزار دستگاه در هفته اول شهریورماه هم‌اکنون به  کمتر از 25  هزار دستگاه رسیده که تا پایان دی‌ماه به صفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقیمی از افزایش  آمار تولید خودروی کامل و بدون کسری با همکاری سازندگان خبرداد و افزود: ‌افزایش تولید بدون کسری (‌عبور مستقیم) ‌از سه درصد تولید روزانه در هفته اول مهر به 51 درصد در انتهای آبان‌ماه رسیده است.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به وجود 7 هزار ون فرسوده در کشور، تصریح کرد: تولید ون وانا با موتورEF7  پایه گازسوز درصورت تامین نقدیندگی مورد نیاز از دوماه آینده آغاز می‌شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: در تفاهم نامه با تاکسی‌رانی 6هزار دستگاه ون وانا با موتورملی طی سه سال تحویل این ناوگان خواهد شد.

وی درخصوص تعهدات معوق در فروش فوری محصولات افزود: تعهدات معوق در فروش‌های فوری، در هفته اول شهریورماه سه هزار و 700 دستگاه بوده که تمامی آن تا هفته اول آبان ماه عمل شده و درحال حاضر فروش فوری، تعهد معوقی ندارد.

مدیرعامل ایران خودرو تاکید کرد: در سال جاری و سال‌های آینده ارتقا و طراحی پلتفرم‌های به‌روز برای تولید محصولاتی با نشان ایرانی در جهت حفظ و توسعه صادرات و بومی‌سازی قطعات مورد نیاز در فرآیند تولید خودرو و توسعه دانش طراحی در قطعه‌سازان در دستورکار ایران خودرو قرار دارد.

در ادامه معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد:‌ تمرکز وزارت صمت بر تولید داخلی است و به عنوان نمونه در صنعت خودرو، بومی‌سازی۳۵۰ میلیون یورویی قطعه‌ و مجموعه‌ خودرو هدف‌گذاری شده است.

سعید زرندی با اشاره به ‌این‌که براساس قانون، ۴۰درصد منابع بانک مرکزی باید به بخش صنعت و معدن اختصاص یابد افزود: باید روش‌های جدید تأمین مالی تولیدکنندگان در بانک و بورس ایجاد شود.

وی در زمینه تامین نقدینگی و سرمایه در گردش خودروسازان اظهار کرد:‌ طرح ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت در تولید و جذب سرمایه‌های مردمی یکی از راه‌های تامین نقدینگی است که خودروسازان باید در این مسیر گام بردارند.

زرندی تاکید کرد:‌ استفاده از طرح تامین مالی زنجیره تامین از طریق ابزارهای مالی نوین، مسیر دیگری برای تامین مالی برای رونق تولید است.

گفتنی است معاون وزیر صمت و هیات همراه از خطوط تولید ایران خودرو، ‌مرکز تحقیقات، ‌طراحی و تکوین محصول و عرضه محصولات جدید این شرکت بازدید کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فن آوري ايران خودرو دانش بنيان جهاد خودكفايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛مدیرکل بازرسی خاطرنشان کرد: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند