Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشیرالحق عابدی روز دوشنبه در دومین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد افزود: آنچه اولویت دارد افرادی است که در سامانه اشتغال ثبت نام کردند و در مرحله‌ای از دریافت تسهیلات قرار دارند.

وی گفت: از بانک‌های عامل کشاورزی، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و پست بانک به دلیل همکاری در جذب و پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری قدردانی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه چهارمین مرحله تسهیلات اشتغال روستایی در استان مانند سراسر کشور ابلاغ شده است گفت: در ابلاغیه این مرحله تسهیلات اعتبارات متمم نیز ضمیمه شده است.

وی ادامه داد: برخی طرح‌های اشتغال به دلیل نوسانات قیمتی دچار افزایش هزینه شده‌ که بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد به اتمام مرحله ۱۰۰ درصدی نیاز دارد و برابر اعلام معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا ۴۰ درصد سهم متمم از محل اعتبارات استان باید تامین شود.

عابدی تاکید کرد: قرار نیست افرادی که طرح اشتغال خود را ثبت کردند و در مرحله دریافت تسهیلات قرار دارند کنار گذاشته شوند و طرح‌های جدید در لیست پرداخت قرار گیرد.

وی اشتغال تعهد شده طرح‌های اشتغال پایدار روستایی استان را بیش از هشت هزار نفر بیان کرد و گفت: نظارت و بازرسی از طرح‌های اشتغال توسط اداره تعاون و با هماهنگی معاونت اقتصادی استانداری باید انجام شود تا هیچ گونه اجحافی در حق دریافت کنندگان تسهیلات نباشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به اعتبارات تبصره بند الف تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: سال ۹۶ ایراد اساسی بر اعتبارات بود که بحث سرمایه در گردش لحاظ نشده بود و تا ماه پایانی زمان معین برای هزینه اقدامی نشد اما با تدبیر استاندار این موضوع به سرانجام رسید.

وی افزود: از محل اعتبارات سال ۹۷ دستگاه‌های اجرایی به ویژه سازمان صمت، جهاد کشاورزی و صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری پای کار بودند و در اعتبارات سال ۹۶ نیز تنها اداره پیشران در اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی بوده است.

عابدی تصریح کرد: آنچه مهم است موضوع تخصیص اعتبارات و تلاش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای ابلاغ و تخصیص ۲۰ درصدی اعتبارات است که دستگاه‌های اجرایی بر این اساس برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند.

وی یادآور شد: نه تنها در خراسان جنوبی که در کلان کشور ۲۰ درصد اعتبارات به سازمان صنعت، معدن و تجارت اختصاص یافته است اما خراسان جنوبی در سفر وزیر صمت به استان ویژه دیده شد و ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شود اما سازمان برنامه‌ریزی استان بایستی جذب این اعتبار را پیگیری کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در کارگروه‌ اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ۲۹ شرح وظیفه دیده شده است که اقدامات و فعالیت‌هایی که در کمیته‌های مختلف این کارگروه انجام گرفت بسیار به موقع است و اگر دستور کار جلسات بر اساس وظایف کارگروه باشد بدون شک موفق خواهیم بود.

وی بیان کرد: تدوین سند توسعه اشتغال استان دقیقا مطابق با شرح وظایف کارگروه مربوطه و براساس نظرات کارشناسی اعلام شده است که می‌طلبد نظرات مدیریتی برای بومی سازی آن نیز اعمال شود.

عابدی افزود: سند توسعه اشتغال استان اینگونه نیست که یک مرتبه نوشته شود بلکه مسؤولان دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دهند تا سند مجدد اصلاح و بازنگری شود.

وی گفت: سند توسعه اشتغال مانند سند آمایش سرزمینی استان نقشه راه برای کلان موضوع تثبیت و ایجاد اشتغال خواهد بود لذا باید نقد بر موضوعات حتما وجود داشته باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: سنوات گذشته سند اشتغال استان تدوین شده اما باید دید این سند در چه سمت و سویی بود و تا چه میزان قابلیت اجرا داشته است لذا قبل از تدوین سند جدید باید از این سند استفاده شود.

وی با بیان اینکه قرار است تمامی موضوعات در استان بومی سازی شود افزود: به عنوان مثال بحث توسعه کشت‌های گلخانه‌ای یا تبدیل استان به هاب منطقه‌ای شتر باید مورد توجه واقع شود.

عابدی با تاکید بر اینکه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی یکی از اولویت‌های استان است عنوان کرد: مردمان خراسان جنوبی اگر تمام هم و غم خود را به دارا بودن سومین مدرسه ایران ربط می‌دهند به خاطر افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

وی گفت: تعداد بالای فراغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌تواند در تثبیت و ایجاد اشتغال نقش بسزایی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان درخصوص تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری باید نظارت ویژه‌ای در پرداختی‌ها داشته باشند چراکه به هیچ عنوان پسندیده نیست از منظر دستگاه طرح قابلیت اجرا نداشته باشد اما در بانک تایید و تسهیلات پرداخت شود.

برچسب‌ها وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی کارگروه اشتغال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی کارگروه اشتغال وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی کارگروه اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، اکبر پورات در نشست با معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران که با حضور مدیر عامل و کارکنان پتروشیمی بوشهر در عسلویه برگزار شد اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و خدمات رسانی پتروشیمی بوشهر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، ارزشمند بوده و امروز هم تعداد ۸۸۸ بسته معیشتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تدارک دیده اند که امیدواریم این اقدامات تداوم یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: ارتباط و تعامل خوبی توسط مجموعه استان بوشهر با حوزه‌های مرتبط وزارت نفت برقرار است که قطعا این سیاست گذاری‌های وزارت نفت می‌تواند در عمق بخشی به این تعاملات اثرگذار باشد.

پورات عنوان کرد: تاکنون اقدامات مناسبی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی صورت گرفته ولی مطالبه استان بیش از این مقدار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش فرهنگی نیاز استان بیش از آن چیزی است که تاکنون محقق شده و در کنار آن تسریع در پرداخت‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پورات خاطرنشان کرد: تعهدات وزارت نفت در بخش بهداشت و درمان و اقدامات آنان در سطح استان بوشهر نیازمند توجه اساسی و بازنگری جدی است و باید با تلاش و پیگیری ویژه در جهت ایجاد زیرساخت‌های نوین در حوزه بهداشت و درمان و ساخت مراکز درمانی وزارت نفت در استان بوشهر نقش به سزایی ایفاء کند.

وی تاکید کرد: در حوزه اشتغال نیز با توجه به پیگیری‌های مستمر کمیته جذب ۵۰ درصدی نیرو‌های بومی و تاکید رئیس جمهور بر تحقق این موضوع و تلاش‌های استاندار بوشهر، این مصوبه تاکنون محقق نشده است که وزارت نفت باید در این رابطه به تعهدات خود عمل کند.

پورات در پایان با بیان اینکه اقدامات و عملکرد پتروشیمی بوشهر قابل تقدیر است، اذعان کرد: در حال حاضر در این پتروشیمی ۷ هزار نفر مشغول به کار هستند و جایگاه پتروشیمی بوشهر در اشتغال، توسعه منطقه، ارزش آفرینی اقتصاد و اقتصاد ملی بسیار ارزشمند است که امیدواریم در ادامه در بحث مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال نیرو‌های بومی این روند توسعه و تداوم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • اسکان مردم روستای سیل زده نوده در روستای آبیز / تکلیف داوطلبین کنکور روستای نوده چه می‌شود؟
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد