Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه که به دوحه سفر کرده است روز دوشنبه از تاسیس دومین پایگاه نظامی ترکیه در قطر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان که در قطر به سر می برد از پایگاه نظامی «طارق بن زیاد» ترکیه-نخستین پایگاه این کشور در دوحه- دیدن کرد.

وی در جریان این دیدار گفت: فرقی میان امنیت کشورش با امنیت قطر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اردوغان تاکید کرد: برخی خواستار بستن پایگاه نظامی ترکیه در دوحه شدند اما آنها نمی دانند که ما  در شرایط سخت و دشوار دوست قطر هستیم.

رییس جمهوری ترکیه ضمن اعلام تاسیس پایگاه نظامی جدید ترکیه در قطر با نام «خالد بن ولید»، درباره فرماندهی نیروهای مشترک ترکیه و قطر گفت: این نیروها الگویی برای نشان دادن روح صداقت و راستگویی در روابط میان کشورها و نه نتیجه عقلی سیطره بر منافع یکدیگر است.

اردوغان تاکید کرد که هدف فرماندهی نیروهای مشترک برقراری ثبات و صلح نه تنها در قطر بلکه در سراسر منطقه خلیج فارس است.

رییس جمهوری ترکیه امروز برای شرکت در پنجمین نشست شورای عالی راهبردی ترکیه - قطر  وارد دوحه شد.

قطر به عنوان کشور متحد راهبردی ترکیه در شورای همکاری خلیج فارس محسوب می شود و روابط دو کشور به ویژه بعد از قطع روابط عربستان، امارات، بحرین و مصر از ۱۵ خرداد سال گذشته در همه زمینه ها گسترش بیشتری یافته است.

حجم مبادلات تجاری دو کشور از یک میلیارد دلار عبور کرده است و گفته می شود قطر حدود ۲۰ میلیارد دلار در ترکیه سرمایه گذاری کرده است. گاز مایع که قطر بزرگترین صادرکننده آن در جهان است، ‌ از مهمترین اولویت های آنکارا در روابط با دوحه بشمار می رود.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه حمله چاقویی یک گردشگر ترکیه ای به دو نظامی اسرائیلی در قدس (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترکیه : مجموعه اقداماتی علیه اسرائیل انجام می‌دهیم اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

دیگر خبرها

  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • لحظه حمله چاقویی یک گردشگر ترکیه ای به دو نظامی اسرائیلی در قدس (فیلم)
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند