Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@17:26:36 GMT

رضایی: رسانه ملی در شفاف‌ سازی مسائل کمک کند

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۴۶۱۱

ساعت 24- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رسانه ملی بایستی در شفاف‌سازی مسائل کمک کند و مردم حرف‌هایشان را بیان کنند.

آقای محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که عصر روز دوشنبه همراه با مردم ولایتمدار تهران به سوی میدان انقلاب به راهپیمایی پرداخت در گفتگو با رسانه ها، به ابعاد توطئه دشمنان انقلاب در سوء استفاده از مطالبات معیشتی مردم و توفیق نظام در متوقف کردن اغتشاشات آشوبگران پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: راهپیمایی امروز ملت ایران در تهران و شهرهای دیگر در روزهای گذشته در محکوم کردن دخالت‌های خارجی در حوادث داخلی ایران، بیانگر این است که ملت ایران می‌خواهد برای چندمین بار این نکته را اعلام کند که ما خودمان در داخل کشور، قادر هستیم که مشکلات خود را حل کنیم.

رضایی افزود: لذا این راهپیمایی برای جداکردن صدای مردم از صدای اشرار است. صدای مردم باید شنیده شود، ولی به اشرار نباید اجازه داده شود که امنیت مردم را از بین ببرند. دارایی‌های مردم را از بین ببرند و ناامنی به وجود بیاورند. مسئولان کشور هم باید با تدبیر عمل کنند. خیلی از کارهایی که صورت می‌گیرد، اگر با تدبیر بیشتر انجام شود، به مردم آسیبی وارد نمی‌شود. همین مساله بنزین را نخبگان کشور و کارشناسان نظر داشتند که با شیوه‌های بهتری می‌توان عمل کرد. بعضی معتقد بودند که اگر دولت می‌خواهد به ۶۰ میلیون نفر از جمعیت ایران یارانه بدهد، بهتر است که بنزین را طوری در اختیار آن‌ها قرار بدهد که خودشان در قیمت گذاری سهیم بشوند. حتی بعضی عنوان می‌کردند که به هر نفر از ۶۰ میلیون جمعیت یک لیتر بنزین در روز داده شود. هر خانوار می‌شود ۴ لیتر، هر ماه ۱۲۰ لیتر می‌شود و این مقدار اگر بنزین لینری هزار تومان می‌بود مبلغی حدود ۱۲۰ هزار تومان در ماه واگر لیتری دوهزار تومان باشد دوبرابر برای مردم ایجاد می‌کرد و خود مردم نمایندگانی انتخاب می‌کردند و این نمایندگان، قیمت گذاری جدید می‌کردند تا دولت بنزین را که می‌فروشد، بر اساس قیمتی که خود مردم تعیین می‌کردند و سهم خودشان بود و این پول به مردم می‌رسید؛ این یک راهکار است و راهکارهای مختلفی وجود داشت که به نظر من دولت باید با تدبیر و مشورت بیشتری عمل کند. از طرف دیگر مردم ما الحمد الله نشان دادند که صفشان را از خارجی‌ها و دخالت بیگانگان جدا می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موضوع جالبی که در حوادث اخیر و همچنین حوادث سال ۹۶ روی داد این بود که به محض اینکه آقای ترامپ و وزرای خارجه آمریکا آمدند و در مسائل داخلی، دخالت آشکار کردند، مردم از حضور در خیابان خود را کنار کشیدند. این اتفاق بیانگر این است که ملت ایران به هیچ وجه، حاضر نیست در مسائلی که حق خودش می‌داند به خارجی‌ها اجازه دخالت بدهد.

وی افزود: راهپیمایی امروز مردم ایران نشان می‌دهد که ملت ایران با همه وجود، نظام، کشور و امنیت خودشان را قبول دارند و خودشان قادر هستند که مشکلات خودشان را حل و فصل کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صداوسیما بایستی صدای مردم باشد. ما مسئولان هم باید با صداقت با مردم خود گفتگو و صحبت کنیم. مردم بیش از ما مسئولان خود را متولی این انقلاب می‌دانند و عدم صداقت را به هیچ وجه از ما نمی‌پذیرند، لذا صدا و سیما بایستی در این مساله جدی باشد. رسانه ملی بایستی در شفاف سازی مسائل کمک کند و مردم حرفهایشان را بیان کنند. هر چه مردم مسئولان را صادقانه‌تر ببینند، وفاداریشان به آرمان‌های انقلاب بیشتر می‌شود.

امروز مردم تهران با فریادهای «مرگ بر آشوب‌گر»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» خشم و انزجار خود را از مواضع خصمانه آمریکا اعلام کرده و اغتشاشات اخیر بدخواهان کشور را محکوم کردند.

باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محسن رضایی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۴۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند

به گزارش جماران؛ ایلنا نوشت: رقم بی‌سابقه قرارداد ۲.۷ میلیارد یورویی شهرداری تهران با طرف‌های چینی برای خرید اتوبوس، تاکسی و دیگر وسایل نقلیه برقی به همراه برخی تجهیزات حوزه هوشمندسازی و… و البته ابهامات موجود درباره این قرارداد، به وقوع اتفاق بی‌سابقه‌ای در جلسه دیروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شورای شهر تهران دامن زد؛ به نحوی که وقتی برخی اعضای منتقد شهردار تهران ایراداتی را نسبت به قرارداد چین وارد دانستند و نسبت به این که قراداد مذکور پیش از این که به دست اعضای شورا برسد، به بیرون درز پیدا کرده و در فضای مجازی منتشر شده است، اعتراض کردند، بعضی دیگر از اعضای شورا، صحبت‌هایی را علیه همکاران خود مطرح کردند که باعث ناراحتی آن‌ها شد.

این مساله باعث شد که پس از ارائه گزارش آخرین اقدامات انجام‌شده در حوزه حمل‌ونقل عمومی توسط محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، صحن شورا به صحنه اعتراض برخی اعضا به ابهامات مطرح‌شده درباره قرارداد چین و البته جدال لفظی بعضی اعضای شورای شهر با یکدیگر تبدیل شود. ظهر دیروز در حالی که جلسه شورا برخلاف روال معمول که ساعت ۱۲ به پایان می‌رسد، تا ساعت ۱۲:۳۰ طول کشیده بود، دیالوگ‌های پینگ‌پنگی برخی اعضای شورای شهر با یکدیگر، کار را به جایی رساند که مهدی چمران، رئیس شورای شهر از تمام اعضای شورا درخواست کرد که پاسخ همدیگر را ندهند و تاکید کرد که «اعضا می‌توانند جواب یکدیگر را در اتاق خودشان بدهند و نباید وقت مردم را بگیرند، چون صحن شورا محل جواب دادن اعضا به صحبت‌های یکدیگر نیست.»

در چنین شرایطی بود که تعدادی از اعضای شورای شهر از ارائه تذکرات خود به صحبت‌های معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و ابهاماتی که نسبت به قراداد کلان شهرداری تهران با یک شرکت خصوصی چینی داشتند، منصرف شدند و سپس علیرضا زاکانی پشت تریبون شورا حاضر شد تا پاسخ ابهامات و انتقادات مطرح‌شده توسط را بدهد. در این زمان، چون رای‌گیری اولیه برای تمدید زمان قانونی برگزاری جلسه شورا نیم ساعت بود و ساعت به ۱۲:۳۰ رسیده بود، مهدی چمران از اعضای شورا خواست که با تمدید مجدد زمان جلسه به مدت ۳۰ دقیقه دیگر موافقت کنند، اما هفت نفر از اعضای شورای شهر تهران شامل مهدی اقراریان، سید جعفر شربیانی، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، ناصر امانی، علی اصغر قائمی و سوده نجفی، نه‌تنها با تمدید زمان جلسه موافقت نکردند، بلکه در حین شروع صحبت‌های شهردار تهران، جلسه شورا را ترک کردند.

در همین راستا از «مهدی اقراریان»، رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران درباره علت ترک صحن شورا توسط هفت نفر از اعضا در جلسه دیروز سوال کردیم و او نیز در پاسخ به خبرنگار ایلنا توضیح داد: جلسه شورای شهر تهران در شرایط عادی تا ساعت ۱۲ طول می‌کشد و در برخی مواقع که مذاکرات طولانی می‌شود، رئیس جلسه از اعضای شورا درخواست می‌کند که برای تمدید زمان جلسه به مدت ۱۵ یا ۳۰ دقیقه دیگر رای بدهند. همین اتفاق در جلسه دیروز نیز رخ داد و با رای اعضای شورا، جلسه تا ساعت ۱۲:۳۰ تمدید شد. وقتی هم که ساعت به ۱۲:۳۰ رسید، زمان قانونی برگزاری جلسه صحن به پایان رسیده بود و باید برای ادامه برگزاری جلسه از اعضای حاضر رای‌گیری می‌شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در زمانی که آقای چمران می‌خواست برای تمدید مجدد زمان جلسه رای‌گیری کند، بخشی از نمایندگان شورا با این کار مخالف بودند و اعتقاد داشتند که با توجه به حساسیت موضوع حمل‌ونقل عمومی و مباحث مطرح‌شده درباره قرارداد شهرداری با طرف‌های چینی، می‌توان صحبت‌ها را در جلسه دیگری به صورت مفصل ادامه داد تا دوباره شهردار محترم و معاون شهردار در صحن شورا حضور پیدا کنند و درباره موضوعات و ایرادات مطرح‌شده توضیح بدهند و اعضای شورا نیز بتوانند سوالات بیشتری را مطرح کنند تا درباره تمام مسائل مربوط به قراداد مذکور که برای جمعی از اعضای شورای شهر و البته شهروندان تهرانی ابهاماتی را ایجاد کرده است، رفع ابهام شود.

رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: خروج هفت نفر از اعضای شورا از صحن جلسه به معنای قهر کردن نبود، بلکه این تعداد از نمایندگان پارلمان شهری با تمدید زمان جلسه موافق نبودند. البته قبل از ساعت ۱۲:۳۰ نیز تعدادی از دوستان با اجازه رئیس شورا از جلسه خارج شده بودند و با خروج هفت نفر از جلسه، صحن از حد نصاب قانونی تشکیل جلسه خارج شد و عملا نباید که برگزاری جلسه ادامه پیدا می‌کرد، زیرا بخش مهمی از اعضا با تمدید دوباره زمان جلسه دیروز موافق نبودند. علت این مخالفت نیز آن بود که تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند.

وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه در جلسه دیروز شورای شهر، چه قبل از این که تعدادی از اعضا جلسه را ترک کنند و چه بعد از آن، بعضی دیگر از اعضای شورا ادبیات خاصی را علیه برخی دیگر از اعضا استفاده کردند. در واقع در جلسه دیروز که اتفاقا با «روز ملی شوراها» مصادف بود، شاهد وقوع حادثه تلخی در زمینه شکل نامناسب پاسخ‌دهی برخی اعضای شورا به بعضی دیگر که به انجام وظیفه قانونی خودشان در حوزه نظارت بر عملکرد شهرداری می‌پردازند، بودیم.

دیگر خبرها

  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»