Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده پایگاه بسیج وکلای خراسان رضوی در این گردهمایی گفت: هیچ قشری نمی‌تواند مانند وکلای بسیجی حقوق قانونی ملت را پیگیری کند زیرا این وکلا آشنا به تعاملات مردمی و اداری هستند.

محمد یوسف علیزاده با بیان اینکه جایگاه خالی حقوقدانان بسیجی در نظام قضایی کشور به خوبی ملموس بود افزود: با افتتاح پایگاه بسیج مرکز وکلای استان در ۲۵ مرداد ماه امسال گامی موثر و مثبت در راستای کمک به اقشار مختلف مردم برای دستیابی به حقوق قانونی خود برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اکنون ۱۱۰ نفر از همکاران وکیل و ۵۰ نفر از کارشناسان حقوقی با این پایگاه همکاری داوطلبانه دارند و علاوه بر برگزاری جلسات مستمر هم اندیشی برای حل مشکلات جامعه در حال فراهم آوری مقدمات برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط هستیم و همکاران عضو بسیج این پایگاه بر اساس وظایف تکلیفی و شرعی خود برقراری عدالت اجتماعی و رفع تبعیض، مبارزه با فساد و اعاده حقوق قانوی ملت را مد نظر دارند.

وی گفت: در همین راستا واحدهای امور علمی، اجتماعی و روابط عمومی و فضای رسانه در پایگاه بسیج این نهاد راه‌اندازی شده که همه همکاران می‌توانند ضمن همکاری با این واحدها نقطه نظرات و پیشنهادات خود را برای بهتر شدن امور خدمت رسانی ارائه دهند.

علیزاده افزود: به پیشنهاد رییس قوه قضاییه طرح بسیجی هر مسجد یک حقوقدان را کلید زده‌ایم که در اجرای آن همکاران حقوقدان بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده در مساجد محل‌های مختلف حضور یافته و در باره مسایل حقوقی به مردم مشاوره می‌دهند که می‌تواند کمک بسیار موثر در راستای کاهش ورود پرونده‌ها به قوه قضاییه باشد.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۳۵ نفر از همکاران این پایگاه در این طرح شرکت دارند.

رییس مرکز وکلای خراسان رضوی نیز گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، نقشه راه همه مسوولان و متولیان کشور را مشخص کرده و در این زمینه وکلای بسیجی باید با مطالعه  جایگاه و نقش قانونی خود وظایف محوله را انجام دهند.

علی غفوریان افزود: وکلای بسیجی سه وظیفه عمده در راستای تبیین اهداف بیانیه گام دوم بر عهده دارند، اول اینکه باید خدمات حقوقی و مشاوره رایگان و داوطلبانه به بسیجیان، ایثارگران و خانواده شهدا داشته باشند، دوم اینکه مسایل و مشکلات وکلا را رسیدگی کنند و سوم اینکه در زمینه‌های مختلف حقوقی کمک مردم باشند.

وی اظهار داشت: مطالبه‌گری عمومی را هیچ مجموعه‌ای بهتر از وکلای بسیجی نمی‌تواند سامان دهد و راهکارهای اجرایی به مجلس و قوه قضاییه برای حل مشکلات ارائه دهد. 

برچسب‌ها مشهد خراسان رضوی کانون وکلای دادگستری قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد خراسان رضوی کانون وکلای دادگستری قوه قضاییه مشهد خراسان رضوی کانون وکلای دادگستری قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم با هدف تکریم خانواده بزرگ همکاران شهرداری قم و استعدادیابی فرزندان کارکنان شهرداری قم برگزار می‌شود.

مجید محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری با خانواده‌ای به بزرگی بیش از ۶۰۰۰ نفر کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، پشتیبانی و حمایت از خانواده این عزیزان به‌خصوص قشر کارگران مدیریت شهری، در رشد و ارتقای بنیان‌های خانواده و ارتقا کیفی فرهنگی و آموزشی فرزندان این عزیزان است.

وی افزود: در راستای پشتیبانی و اجرای فعالیت‌های علمی، فرهنگی هنری و ورزشی در شهرداری قم، شناسایی و ایجاد زمینه‌های لازم برای پرورش استعدادهای فرزندان کارکنان شهرداری قم اعم از کارگران رسمی و قراردادی و همکاران عزیز در حوزه‌های پاکبان و باغبان، کارمندان و سایر پرسنل مدیریت شهری، شهرداری قم بر آن شده است تا اولین جشنواره استعدادیابی این فرزندان عزیز را به عنوان جشنواره «آتیه سازان شهر» در سال ۱۴۰۳ برگزار کند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ادامه داد: این جشنواره تا پایان سال و در حوزه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی ورزشی و علمی در قالب مسابقات متنوع برگزار خواهد شد.

رضاخانی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی استعدادها و نخبه‌های فرزندان عزیز و ایجاد زمینه‌های لازم برای رشد و پرورش و کمک به ایجاد آینده بهتر برای این قشر آینده‌ساز است که نخستین دوره از آن سال جاری برگزار خواهد شد.

وی گفت: بستر نرم‌افزاری این رویداد برای جمع‌آوری اطلاعات فرزندان کارکنان در حال اجرا است که پس از بارگذاری آدرس سامانه اعلام خواهد شد و همکاران گرامی با ورود به سامانه اعلام شده مشخصات فرزندان و زمینه‌های مورد علاقه ایشان را اعلام می‌کنند تا متناسب با آن شهرداری قم نسبت به برگزاری رویدادهای این جشنواره اقدام کند.

کد خبر 748858

دیگر خبرها

  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر (عکس)
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم