Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: وجود اقامتگاه‎های بوم‎گردی کاشمر به دلیل فضای متفاوتی که نسبت به هتل‎ها و اقامتگاه‎های رسمی دارند، موجب حضور زائران و گردشگران و ماندگاری و اقامت بیشتر آن‌ها در شهرستان شده است.

یوسف بیدخوری در تور یک روزه‎ای که با حضور 40 نفر از فعالان صنعت گردشگری استان خراسان رضوی شامل مدیران ارشد شرکت‎ها، دفاتر خدمات مسافرتی استان، راهنمایان گردشگری، مدیران ارشد اداره کل میراث فرهنگی در حوزه گردشگری، مدیران هتل‎های 5 ستاره شهر مشهد و جمعی از خبرنگاران رسانه‎های مختلف برگزار شد، عنوان کرد: هدف ما از راه‎اندازی این تور معرفی هرچه بیشتر جاذبه‎های گردشگری و زیارتی است که در مقصد گردشگری شهرستان کاشمر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگرچه کاشمر شباهت‎های بسیاری به مشهد مقدس دارد اما متاسفانه یکی از مهم‌ترین محورهایی است که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته و باید در راستای معرفی این منطقه با کمک فعالان گردشگری تلاش بیشتری نمود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: یکی از مواردی که طی چند سال اخیر مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان قرار گرفته اقامتگاه‎های بوم‎گردی و فضاهایی هستند که در مناطق کم برخوردار و روستایی قرار دارند.

بیدخوری گفت: با توجه به سرمایه‎گذاری‎های صورت گرفته اکنون 5 اقامتگاه بوم‎گردی در بخش کوهسرخ و دو اقامتگاه دیگر نیز در شهر کاشمر فعال هستند و به زودی سه اقامتگاه بوم‌گردی دیگر نیز به بهره‎برداری خواهند رسید.

وی اظهار کرد: وجود این اقامتگاه‎های بوم‎گردی به دلیل فضای متفاوتی که نسبت به هتل‎ها و اقامتگاه‎های رسمی دارند موجب حضور زائران و گردشگران و ماندگاری و اقامت بیشتر آن‌ها در شهرستان حتی در شب نیز شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: به رغم تمامی برنامه‎های صورت گرفته اما هنوز بسیاری از محورهای گردشگری استان از جمله شهرستان کاشمر در حوزه گردشگری کمتر معرفی گردیده که در همین راستا سعی شده با کمک فعالان گردشگری بتوانیم زمینه حضور گردشگران را بیشتر در این منطقه فراهم کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر 75 اقامتگاه بوم‎گردی دارای مجوز بهره‎برداری و فعال در استان داریم که هفت اقامتگاه مربوط به شهرستان کاشمر است.

کاشمر سالیانه پذیرای 3 میلیون زائر و گردشگر است

در این مراسم فرماندار کاشمر گفت: شهر کاشمر با 105 هزار نفر جمعیت جزء 5 شهر بزرگ استان و دارای پتانسیل‌های فراوانی برای حضور گردشگران است.

مسلم ساقی بیان کرد: کاشمر دومین شهر زیارتی استان است که براساس آمار اعلام شده سالیانه بیش از 3 میلیون زائر و گردشگر در این شهرستان حضور دارند و از اماکن مختلف به خصوص امامزادگان سید مرتضی(ع) و سید حمزه(ع) بازدید می‎کنند.

وی گفت: شهرستان کاشمر به رغم جاذبه‎های طبیعی و بکر فراوانی که دارد اما هنوز بسیاری از آن‌ها ناشناخته هستند، از سویی این منطقه از نظر درمانی امکانات فوق‎العاده خوبی دارد و به عنوان قطب درمانی شناخته می‏‌شود.

فرماندار کاشمر افزود: با وجود تمامی این پتانسیل‎ها اگر نتوانیم از همه این ظرفیت‎های بالقوه و بالفعل به خوبی استفاده کنیم ضرر کرده‌‏ایم.

وی بیان کرد: در حوزه شهرستان کاشمر همه ظرفیت‏‌های دولتی را برای حوزه بخش خصوصی آماده کرده‎ایم و نهایت همکاری و همیاری را با سرمایه‎گذاران به خصوص در بخش گردشگری خواهیم داشت.

ساقی عنوان کرد: براساس اعلام شهردار کاشمر برای کسانی که بخواهند در بخش اقامت سرمایه‏‌گذاری‎هایی داشته باشند پروانه رایگان صادر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقامتگاه های بوم گردی گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد

به گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر‬ به‬ نقل‬ از‬ روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و پلیس راهور فراجا، بلامانع شد.

این طرح در راستای تحقق اهداف «سند انتظار» دولت سیزدهم در خصوص «اولویت های تحولی حوزه گردشگری» و تأکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تسهیل ورود مسافران و ‏گردشگران دیگر کشورها با وسایل نقلیه شخصی به ایران، انجام شد و برای به نتیجه رسیدن آن، طی دو سال اخیر اقدامات مؤثری از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با همکاری سایر سازمان های مسئول انجام شده است.

از آنجایی که گردشگری و سفر با استفاده از وسایل نقلیه شخصی موجب کاهش هزینه های سفر، افزایش سرعت تردد، افزایش تعداد گردشگران و همچنین رونق کسب و کار تمامی صنوف و اقشاری که در مسیرهای گردشگری فعالیت دارند می شود، طرح روان سازی و تسهیل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه شخصی مسافران و گردشگران خارجی به کشور از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه و پیگیری شده است.

سفر زمینی با وسایل نقلیه شخصی یکی از عناصر مورد علاقه و انگیزه های گردشگران دنیاست. این نوع سفر در سال های اخیر طرفداران بیشتری در جهان پیدا کرده است. از این رو، تسهیل تردد بین المللی وسایل نقلیه مسافران و گردشگران خارجی می تواند به رشد گردشگری ورودی و افزایش سهم آن در شاخص های اشتغال زایی و اقتصادی به ویژه تولید ناخالص داخلی کشور موثر عمل کند.

این مشکل، سالیان متمادی موجب نارضایتی گردشگران شده بود که خوشبختانه پس از پیگیری ها و هماهنگی های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با مقامات و مدیران دستگاه های ذیربط در کشور با تأیید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، موضوع بلامانع بودن ورود وسایل نقلیه با پلاک بین ‏المللی به کشور، در فروردین ماه ۱۴۰۳ توسط رئیس پلیس راهور فراجا به تمامی واحدهای ذیربط ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.

در پی اجرای این طرح، زین پس بر اساس کنوانسیون ‏های بین ‏المللی و قانون الحاق ایران به‏ کنوانسیون عبور و مرور جاده‏ای (۱۹۶۸ وین)، ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، بلامانع است و فقط خودروهایی‏ که بدون پلاک بین‏ المللی قصد ورود به‏ کشور را دارند ملزم به نصب فوری پلاک گذر موقت در تمامی مبادی ورودی به کشور، خواهند بود.

کد خبر 6092871 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان