Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای نخستین بار جشنواره هنرهای تجسمی فجر در نمایشگاه بین المللی ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برای نخستین بار جشنواره هنرهای تجسمی فجر در نمایشگاه بین المللی ایران برگزار می شود. سید محمد مجتبی حسینی، معاون هنری وزیر ارشاد در این باره گفت: تفاهمی بین معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران منعقد شد که براساس آن جشنواره هنرهای تجسمی فجر امسال در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ایران برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جشنواره هنرهای تجسمی با هدف رونق اقتصاد فرهنگ و هنر در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ایران برگزار می شود.

حسینی با ابراز خرسندی از برپایی نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی در نمایشگاه بین المللی گفت: طرح چگونگی برگزاری این جشنواره به زودی به شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران ارائه خواهد شد.

بهمن حسین زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران نیز در این باره گفت: آمار تعداد نمایشگاه های برگزار شده در نمایشگاه بین المللی امسال با رشد قابل توجه ای روبه رو است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش تعداد نمایشگاه های تخصصی در نمایشگاه بین المللی گفت: در همین راستا به وزارت ارشاد پیشنهاد دادیم که نمایشگاه های هنری در رشته های مختلف را در نمایشگاه بین المللی برگزار کنند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با اشاره به فرصت مناسب اکسپو ۲۰۲۰ دبی به منظور معرفی هنر ایرانی به جهانیان بیان کرد: انتظار می رود که معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه ای برای حضور هنرمندان ایرانی در اکسپو ۲۰۲۰ دبی فراهم کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد بسیج هفته بسیج اغتشاشات اخیر در کشور راهپیمایی کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد اغتشاشات خبرگزاری شبستان اردبیل جشنواره هنرهای تجسمی فجر نمایشگاه بین المللی تهران نمایشگاه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارفراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، مجید منادی عصر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای تصریح کرد: فراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در سه بخش تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه‌ای و تئاتر کودک و نوجوان در استان خوزستان (طرح شهید آوینی) منتشر خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: اولویت‌های موضوعی آثار طبق سرفصل طرح شهید آوینی ضرورت افزایش جمعیت، خدمات پیشرفت نظام و خدمات خاص دولت انقلابی، نقش مقاومت در مقابله با استکبار، افشای فتنه ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی ادامه داد: آثار متقاضی توسط شورایی متشکل از نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و کارشناسان مجرب اداره کل فرهنگ و ارشاد استان که توسط معاون هنری این اداره کل معرفی می‌شوند، بررسی و انتخاب خواهند شد.

منادی اظهار کرد: در حوزه تئاتر کودک و نوجوان نیز نمایشنامه‌های نویسندگان بومی خوزستان که با در نظر گرفتن اولویت‌های موضوعی طرح شهید آوینی از شاخصه‌های بومی بهره برده باشند در اولویت پذیرش خواهد بود.

وی افزود: در بخش‌های خیابانی و صحنه‌ای اولویت با تولیدات جدید خوزستان خواهد بود و این آثار نباید قبلاً توسط هیچ گروهی اجرا شده باشد. تولید در قالب و گونه‌های مختلف نمایشی بلامانع است ولی ایده‌ها و شیوه‌های اجرایی خلاقانه و نو در اولویت پذیرش است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: به منظور عدالت در تخصیص منابع حمایتی، هر کارگردان یا نویسنده می‌تواند با یک اثر در این برنامه حمایتی شرکت کند.

کد خبر 6099692

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را افتتاح کرد
  • درهای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران به روی مخاطبان گشوده شدند
  • غزه در هنرهای تجسمی
  • اولین نمایشگاه بین‌المللی جاذبه‌های تحصیل در ایران ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • انتشارفراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان
  • نشست تخصصی قرآن پژوهی برگزار می‌شود/ بازخوانی مصحف شریف کوفی
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی