Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی شجاعی، دوشنبه‌شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: تا زمانی که آموزش و پرورش به زمین برای ساخت مدرسه نیاز دارد، حق تغییر کاربری آن وجود ندارد و هرگونه تغییر کاربری باید به آموزش و پرورش اعلام شود.

وی گفت: در شهر شیروان، مواردی وجود دارد که بدون توجه به نیاز آموزش و پرورش، زمین تغییر کاربری یافته و در این زمینه بی قانونی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان شمالی خواست در ۴۸ ساعت آینده، گزارشی از تمام موارد تغییر کاربری زمین های آموزشی شیروان، که در چند سال اخیر صورت گرفته است، ارائه شود.

وی در خصوص زمین های شناسایی شده در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین برای ساخت مدرسه نیز اظهار داشت: تمام زمین هایی که بر اساس اعلام راه و شهرسازی، در سه شهر مزبور متعلق به شهرداری است، باید به آموزش و پرورش واگذار شود.

شجاعی با اشاره به مشکل تامین زمین ارزان‌قیمت برای ساخت مدارس غیرانتفاعی در شهرهای استان، تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود که بخش خصوصی ترغیب به توسعه فعالیت خود شود تا در شاخص سهم بخش غیردولتی از آموزش، به میانگین کشوری برسیم.

استاندار خراسان شمالی افزود: در این زمینه، هم در واگذاری زمین و هم در دادن معافیت ها، باید بررسی ها و برنامه ریزی لازم انجام شود.

پیشنهاد ایجاد شهرک مدارس غیردولتی

شجاعی گفت: ایجاد مجتمع و یا شهرک های مدارس غیردولتی در چند نقطه از شهر، پیشنهادی است که می تواند به بخش خصوصی کمک کند.

وی افزود: می توان زمین ارزان قیمت در چند نقطه از حاشیه شهر شناسایی و در اختیار بخش خصوصی قرار داد تا با ساخت مدارس و مجتمع های آموزشی، هزینه ها هم کاهش یابد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به کمبود زمین برای ساخت مدرسه در برخی روستاهای حاشیه شهر بجنورد، گفت: نیازها در این زمینه برای روستاهای اطراف شهر بجنورد شناسایی شده است، اما برای شیروان و اسفراین این اقدام صورت نگرفته است.

شهرداران به دنبال انتفاع صرف نباشند 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با تاکید بر اینکه رویکرد شهرداری ها در واگذاری زمین به بخش آموزش، نباید انتفاع باشد، گفت: وقتی پای آموزش و پرورش و تامین فضای آموزشی در میان است، شهرداری ها نباید به دنبال انتفاع باشند، بویژه در شرایط کنونی که به شدت در فضای آموزشی در تنگنا هستیم.

ولی الله حیاتی اظهار داشت: کمبود فضای آموزشی در مرکز استان، به حد انفجار رسیده که یک چالش جدی برای حوزه آموزش و پرورش به شمار می رود.

کمبود حاد فضای آموزشی در بجنورد  

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به مشکل فضای آموزشی در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین گفت: مشکل در مرکز استان حادتر از دیگر مناطق است و تلاش داریم تا از سه نوبته شدن مدارس جلوگیری کنیم.

عباس سعیدی اظهار داشت: زمین هایی در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین شناسایی شده که واگذاری آن برای ساخت و ساز مدرسه در دست پیگیری است.

وضعیت فضای آموزشی استان 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی پیش‌تر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشته بود که این استان برای رسیدن به وضعیت مطلوب در فضای آموزشی، ۳۰۹ مدرسه دیگر باید در شهرهای استان ایجاد شود که بیشترین آن مربوط به شهرستان بجنورد، بویژه در مرکز استان است به طوری که در این شهرستان در مجموع به ۱۴۲ مدرسه جدید نیاز است.

سعیدی گفته بود که شهر بجنورد با کمبود ۱۰۲ مدرسه مواجه است و شهرک گلستان ۱۵ مدرسه، کلاته محمدعلی پهلوان ۱۰ مدرسه، باقرخان هفت مدرسه، چناران شهر و حصار گرمخان نیز هر کدام چهار مدرسه کم دارند.

وی با بیان اینکه در نقاط شهری شهرستان شیروان هم باید ۴۸ مدرسه جدید به فضای آموزشی افزوده شود، افزوده بود در شهر شیروان ۳۶ مدرسه، زیارت چهار و خانلق هشت مدرسه جدید باید ساخته شود.

به گفته وی شهرهای مانه و سملقان هم برای رسیدن به وضعیت مطلوب آموزشی به ۱۹ باب مدرسه جدید نیاز دارند و در شهر اسفراین هم ۵۶ مدرسه، جاجرم ۱۸ مدرسه، فاروج پنج مدرسه، بام و صفی آباد ۲ مدرسه،  گرمه ۱۳ مدرسه و راز و جرگلان ۶ مدرسه باید به فضای آموزشی اضافه شود.

۱۶۵ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم مشغول به تحصیل هستند.  

برچسب‌ها بجنورد فضای آموزشی خراسان شمالی آموزش و پرورش مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد فضای آموزشی خراسان شمالی آموزش و پرورش مدرسه سازی بجنورد فضای آموزشی خراسان شمالی آموزش و پرورش مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار خاطر نشان کرد: کاهش پرونده‌های قضائی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشور از طریق نظارت ماهواره‌ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزها، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

کد خبر 6087229

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران