Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ نعیم قاسم عصر  امروز در دیداری که هیأتی از حزب "اللقاء الوحدوی الاسلامی"  لبنان به ریاست "عمر غندوز" با او داشت، تصریح کرد:  شروط آمریکا برای تشکیل دولت لبنان مردود است.

به گزارش شبکه المنار لبنان، وی تاکید کرد:  دولت جدید باید یک دولت نجات باشد که اصلاحات و مبارزه با فساد را آغاز کند

معاون دبیر کل حزب الله همچنین اظهار داشت: همه مردم و احزاب سیاسی لبنان به طور مشترک در خصوص آغاز اصلاحات و بررسی اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور اتفاق نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد دولت جدید باید مبارزه با فساد و مجازات عوامل آن را در سطح وسیع آغاز کند و از بهره برداری سیاسی و دخالت های طرف های بیگانه جلوگیری بعمل آورد.

اظهارات شیخ نعیم قاسم در حالی است که سفارت آمریکا در بیروت هفته گذشته اعلام کرد از تظاهرات مردمی این کشور و مطالبات آنان حمایت می کند و در پی آن جفری فلتمن سفیر سابق آمریکا در لبنان (۲۰۰۴-۲۰۰۸) در کنگره حضور یافته و علیه حزب الله سخن گفت.

اظهارات فلتمن موجب شد جمعی از لبنانی ها در اعتراض  به مواضع مداخله جویانه وی روز گذشته در مقابل سفارت آمریکا در بیروت تجمع کنند.

لبنان از بیش ازیک ماه پیش صحنه تظاهرات مردمی در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و نیز اعمال مالیات بر تماس های واتساپی است. در هفته دوم این تظاهرات سعد حریری با اعلام اینکه به بن بست رسیده است از نخست وزیری استعفا کرد و در پی آن دولت پیشبرد امور به ریاست حریری تا تشکیل دولت جدید اداره امور را به دست دارد.

حریری یک روز پس از استعفا از آمادگی خود برای بازگشت به نخست وزیری خبر داده وآن را به تشکیل دولت فن سالار (تکنوکرات) مشروط کرد؛ خواسته ای که طرف های غربی و پیش از همه آمریکا نیز با توسل به آن به دنبال دور کردن حزب الله از صحنه سیاسی و کاهش نفوذ آن در لبنان هستند.

در این میان "حنا غریب " دبیرکل حزب کمونیست لبنان امروز اظهار داشت: سعد حریری بنا به خواست آمریکا از نخست وزیری لبنان استعفا کرد و سفارت آمریکا در بیروت نه فقط یک سفارت بلکه پایگاه امنیتی و نظامی در منطقه به شمار می آید.

برچسب‌ها تظاهرات اعتراضی شیخ نعیم قاسم پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تظاهرات اعتراضی شیخ نعیم قاسم تظاهرات اعتراضی شیخ نعیم قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۵۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، صنعا پایتخت یمن امروز شاهد برپایی بزرگترین تظاهرات دانشجویی جوانان یمن در حمایت از ملت فلسطین با عنوان «نسل وعده آخرت» بود.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با صدور بیانیه‌ای سکوت و ناتوانی مستمر در قبال جنایات صهیونیست‌ها ضد ملت غزه را به شدت محکوم کرده و دولت آمریکا را مسئول استمرار این جنایت‌ها توصیف کردند.

جوانان یمنی در این راهپیمایی همچنین مواضع شرافتمندانه دانشجویان و عناصر آکادمیک در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در مخالفت با نسل کشی غزه را ستوده و سرکوب و بازداشت دانشجویان در دانشگاه‌های غربی را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی بازداشتی‌ها شدند.

در بیانیه دانشجویان یمنی همچنین از تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و شرکت‌های حامی آنها به عنوان کمترین اقدام در حمایت از ملت و برادران فلسطین حمایت و بر ادامه این روند تاکید شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیشب با صدور بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ارتش جنایتکار و نازیستی صهیونیستی قرار دارد، تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • آمریکا به قطر: اگر رهبران حماس شروط آتش‌بس را نپذیرفتند، آن‌ها را بیرون کنید