Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@15:46:18 GMT

سفر به کربلا با کمتر از ۲ میلیون تومان

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۵۴۱۱

سفر به کربلا با کمتر از ۲ میلیون تومان

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، با افزایش هزینه‌های سفر به عتبات و درخواست خیل مشتاقان این سفر معنوی، سازمان حج و زیارت با ارائه طرحی اقدام به راه‌اندازی اعزام‌های ارزان‌قیمت به عتبات کرد تا از این طریق افراد کم‌برخوردار که از سفر به کربلا باز مانده بودند، بتوانند به عتبات مشرف شوند.

بر همین اساس، در هر دوره چند کاروان در طرح اعزام‌های ارزان‌قیمت پیش‌بینی می‌شد و زائران بسیاری با این کاروان‌ها همراه شده و به عتبات اعزام می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا اینکه سال گذشته با توجه به نوسانات قیمت ارز و افزایش هزینه‌های سفر به عتبات، اعزام این کاروان‌ها متوقف شد.

امسال با توجه به اینکه مذاکرات ایران و عراق برای حذف هزینه ویزای عراق به نتیجه رسید، قیمت سفر به عتبات نیز تا حدودی کاهش یافت؛ چرا که دیگر زائران نیازی به پرداخت هزینه روادید عراق نداشتند، بر همین اساس هزینه سفر هوایی به عتبات از حدود ۴ میلیون تومان به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

این روند طولی نکشید که با افزایش هزینه‌های سفر به عتبات مجدد به همان مبلغ اولیه رسید؛ به طوری که هم‌اکنون هزینه سفر هوایی به عتبات حدود ۴ میلیون تومان است.

بر همین اساس، سازمان حج و زیارت پس از بازگشایی مرزهای زمینی و برنامه‌ریزی به منظور از سرگیری کاروان‌های زمینی، مجدد اقدام به راه‌اندازی سفرهای ارزان‌قیمت به عتبات کرده است.

در طرح سفرهای ارزان‌قیمت به عتبات که در شهرهای مختلف پیش‌بینی خواهد شد، کاروان‌ها همچون کاروان‌های عادی عتبات به مدت یک هفته در عراق حضور دارند؛ به طوری که ۳ شب در کربلا، ۳ شب در نجف و یک شب در کاظمین اقامت می‌کنند و سفر دوره‌ای سامرا را نیز در برنامه خواهند داشت.

همچنین هزینه سفرهای ارزان‌قیمت به عتبات یک میلیون و ۷۶۵ هزار و ۴۷۹ تومان در نظر گرفته شده است و تمام اعزام‌ها به صورت زمینی خواهد بود؛ به طوری که تمام این کاروان‌ها از مرز زمینی مهران به عتبات تشرف می‌یابند.

به گزارش فارس، هم‌اکنون تنها سفرهای هوایی به عتبات در حال انجام است و اعزام‌های زمینی به عتبات از ۱۰ آذرماه آغاز می‌شود و اعزام کاروان‌های ارزان‌قیمت نیز از همین تاریخ به کربلا مشرف خواهند شد. هم‌اکنون ظرفیت اعزام کاروان‌های ارزان‌قیمت به صورت محدود و تنها در استان تهران باز شده اما قرار است تا نیمه آذرماه برای سایر استان‌ها نیز این اعزام‌ها در نظر گرفته شود. بر همین اساس، علاقه‌مندان همراهی کاروان‌های ارزان‌قیمت عتبات می‌توانند با داشتن گذرنامه معتبر به یکی از ۲ هزار و ۵۰۰ دفتر مجاز حج و زیارت مراجعه و در فهرست سفرهای ارزان ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/

20 / 20 اعزام کاروان‌های ارزان‌قیمت سفر به کربلا سفر به کربلا با کمتر از ۲ میلیون تومان افزایش هزینه‌های سفر به عتبات عالیات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سفر به کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۵۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده

اسماعیلی مدیر حج و زیارت مازندران گفت: با توجه به دستور سازمان حج و زیارت مقرر شد قبل از آغاز سفر‌های حج تمتع در یک بازه زمانی، چند کاروان به سفر حج عمره اعزام شوند.

او افزود: قرار است سه کاروان از مازندران به حج عمره اعزام شوند که از این سه کاروان، شامل دو کاروان از مازندران به ظرفیت ۱۷۰ نفر و یک کاروان از استان گلستان به ظرفیت ۸۵ نفر ساعت ۱۶ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی اعزام شوند.

اسماعیلی گفت: کسانی به این سفر اعزام می‌شوند که قبلا" برای اعزام به عمره مفرده ثبت نام کرده و هزینه سفر را واریز کرده باشند و با توجه به تاریخ واریز وجه به این سفر عزیمت خواهند کرد.

اعزام به حج تمتع از ۶ خرداد
اسماعیلی مدیر حج و زیارت مازندران گفت: زائران حج تمتع استان مازندران از ۶ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

او افزود: زائران حج تمتع مازندران که همگی مدینه قبل هستند با ۱۸ پرواز از فرودگاه شهدای ساری عازم سرزمین وحی خواهند شد.

اسماعیلی گفت: این زائران در قالب ۳۲ کاروان به تعداد ۴۲۴۰ زائر برای به جای آوردن مناسک حج تمتع به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کاروان زائران حج عمره از اصفهان اعزام شد
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس
  • عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده