Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@02:54:40 GMT

افزایش ۳۰ درصدی تولید خاویار در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۵۸۳۳

به گزارش اکوفارس، حسین عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آبزی پروری در کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوا و بارندگی‌های اخیر، تولید آبزی پروری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی درباره آخرین وضعیت تولید میگو افزود: هم اکنون بیش از ۳۰ هزار تن میگو برداشت شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت به ۴۵ هزار تن تا ۵۰ هزار تن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالحی ادامه داد: براساس برنامه قرار بود امسال تولید میگو به ۴۲ هزار تن برسد که به سبب شرایط مساعد آب و هوایی ۱۰ تا ۱۵ درصد تولید از برنامه جلوتر بوده است.

این مقام مسئول درباره تاثیر شیوع بیماری لکه سفید بر میزان تولید بیان کرد: اگرچه در گلستان پیش بینی می‌شد تولید میگو به ۴ هزار تن برسد، اما به سبب شیوع بیماری لکه سفید و خسارت سنگین به تولیدکنندگان تنها ۱۰ درصد این میزان محقق شد.

سرانه مصرف آبزیان به ۱۴ کیلوگرم می رسد

به گفته وی، بنابر آمار شیوع بیماری لکه سفید در سایر استان هاچندان چشمگیر نبوده است و همواره برآورد می‌شود که در خوزستان حدود ۳۰۰ هزار تن، هرمزگان و بوشهر به عنوان تولیدکنندگان عمده هر یک حدود ۲۱ تا ۲۲ هزار تن میگو تولید شود.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ۲۶۲ هزارتن آبزیان در کشور تولید شد، گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید آبزیان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته باشد.

وی مجموع تولید خاویار پرورشی سال گذشته را ۶ تن و گوشت خاویاری ۲ هزار و ۸۰۰ تن اعلام کرد و افزود: امسال پیش بینی می‌شود که مجموع تولید خاویار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یابد.

عبدالحی با اشاره به اینکه کماکان صید تجاری خاویار ممنوع است، بیان کرد: براساس تصمیمات کمیسیون منابع زنده از سال ۲۰۱۱ صد تجاری تنها برای تحقیقات و رهاسازی مجاز است و بنابرآخرین تصمیمات این کمیسیون، صید تجاری خاویار در سال ۲۰۱۹ همچنان ممنوع است.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات در پایان درباره آخرین وضعیت سرانه مصرف آبزیان تصریح کرد: در اوایل انقلاب سرانه مصرف آبزیان حدود یک کیلوگرم بود که این میزان در سال گذشته به ۱۱ کیلیوگرم رسید و براساس برنامه ششم توسعه در نظر داریم که سرانه مصرف را به ۱۴ کیلوگرم افزایش دهیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد ژاپن دست پُر آمد

آمارها نشان داد که تولید کارخانه ژاپن در مارس ۳.۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و این در مقابل میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۳.۵ درصدی بود.

به گزارش ایسنا، تولیدکنندگانی که وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن مورد بررسی قرار داد، انتظار دارند که تولید فصلی تعدیل شده در آوریل ۴.۱ درصد افزایش یابد و در ماه می ۴.۴ درصد افزایش یابد.

داده‌های جداگانه نشان می‌دهد که فروش خرده فروشی ژاپن در ماه مارس نسبت به سال قبل ۱.۲ درصد افزایش یافته است و این نتیجه پایین‌تر از میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۲.۲ درصدی بود اما بیست و پنجمین ماه متوالی رشد را نشان داد.

طبق گزارش رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد که خرده فروشی در ماه مارس ۱.۲ درصد در مقایسه با ماه قبل، کاهش یافته است که پس از افزایش ۱.۷ درصدی در فوریه است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان