Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار داخلی
**********

* نیویورک - نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با تکرار موضع دیرینه ایران در اصلاح حق وتوی شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت شورای امنیت و اعضای آن باید در قبال عملکرد خود، به جامعه جهانی پاسخگو شوند.

* تهران- غلامحسین دهقانی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه آمریکا به عنوان تنها کشور دارنده سلاح‌های شیمیایی در جهان، تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است، خواهان انهدام هرچه سریع‌تر این سلاح‌ها و نظارت هرچه بیشتر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بر روند امحای سلاح‌های شیمیایی این کشور قبل از ضرب‌العجل مقرر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* تهران- یک شرکت دانش بنیان ایرانی تولید کننده ماسک‌های نانویی، موفق به صادرات محصولات خود به سه کشور دنیا شده است.

* تهران- رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری از ارسال لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارایه خدمات عمومی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

* تهران- سخنگوی شورای نگهبان گفت: آزمون کتبی داوطلبان ورود به مجلس خبرگان رهبری ۲۸ آذر ماه برگزار می‌شود.

* تهران- آیت الله العظمی وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید در تماس تلفنی با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی درگذشت مرحومه «صدیقه فریدون» خواهر رییس جمهوری را به وی تسلیت گفت.

اخبار خارجی
**********

* تهران- وزیر خدمات عمومی و مسکن سوریه دوشنبه شب بر همکاری سوریه با ایران در سایه تحریم‌های ظالمانه علیه دو کشور تأکید کرد و گفت: برای آن که همکاری میان دو کشور تداوم یافته و به نتایج مطلوب برسد، تشکیل شرکت‌های مشترک در زمینه تحقیقاتی و ساخت وساز ضروری است.

* تهران- وزیر اقتصاد آلمان روز دوشنبه در دفاع از سخنان اخیر خود در انتقاد از دولت آمریکا گفت: ایالت متحده قابل اعتماد و صادق نیست.

* بیروت- "شیخ نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب الله لبنان ضمن اعلام مخالفت با شروط آمریکا در خصوص تشکیل دولت جدید لبنان گفت: دولت جدید باید یک دولت نجات باشد که به شرایط نابسامان اقتصادی و مالی پایان دهد.

* تهران- رسانه‌های رژیم صهیونیستی دوشنبه‌شب گزارش دادند: امارات بار دیگر برای خرید جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا ابراز تمایل کرده است، اما بعید است، واشنگتن برای حفظ برتری هوایی حکومت تل‌آویو در خاورمیانه، این درخواست ابوظبی را بپذیرد.

* تهران- با وجود انتقادها از کاستی‌های ارتش آلمان، دولت این کشور قصد دارد با مدرن سازی تجهیزات و تسلیحات نظامی و به کار گیری نیروهای جدید، ماموریت‌های نظامی بیشتری را در ناتو به عهده بگیرد.

* تهران- "مهدی المشاط"رئیس شورای عالی سیاسی یمن دوشنبه شب گفت: با اینکه انصارالله یک طرفه توافق الحدیده را اجرا، حملات موشکی و پهپادی به سعودی را متوقف و شمار زیادی از اسیران را آزاد کرد، اما ائتلاف سعودی در مقابل نه تنها اقدامی در این خصوص انجام نداده بلکه نقض توافق صلح را تشدید کرده است.

* پکن- چین در واکنش به دخالت آمریکا در امور هنگ کنگ برای دومین بار در یک هفته اخیر، سفیر ایالات متحده آمریکا در پکن را به وزارت امور خارجه این کشور احضار کرد.

* پکن- نتایج نهایی انتخابات منطقه ای شوراها در هنگ کنگ نشان می دهد طرفداران معترضان ۳۴۷ کرسی معادل ۷۶.۸ درصد از 452 کرسی این انتخابات را از آن خود کرده اند.

* تهران- احضاریه‌های دفتر تحقیقات دادستانی فدرال نشان می‌دهد که فعالیت تجاری و اقتصادی "رودی جولیانی" وکیل شخصی رییس جمهوری آمریکا در راستای استیضاح دونالد ترامپ و پرونده "اوکراین گیت" مورد بررسی قرار گرفته‌است.

* تهران- به دنبال افزایش انتقاد مقامات پاکستانی و چینی در مورد اظهارات اخیر "آلیس ولز" معاون وزیر امورخارجه امریکا در امور آسیای میانه در مورد کریدور مشترک اقتصادی اسلام آباد و پکن موسوم به «سی پک»، سفیر واشنگتن در پاکستان گفت: از سخنان ولز تفسیر نادرست شده‌است.

* تهران- رژیم صهیونیستی دوشنبه شب "عمر شاکر" مدیر دفتر سازمان دیده‌بان حقوق بشر در فلسطین اشغالی را اخراج کرد.

* تهران- ژنرال "مارک میلی" رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا دوشنبه شب برای نخستین بار پس از انتصاب به این سمت، وارد ریاض شد و با "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان دیدار کرد.

* تهران- خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" دوشنبه شب اعلام کرد، نیروهای اشغالگر آمریکایی یکهزار و ۸۰۰ نفر زن و کودک از اعضای خارجی گروهک تروریستی داعش را از شرق سوریه به عراق منتقل می‌کنند.

* تهران- در حالی که کشورهای اروپایی به دنبال غرق شدن هزاران راس گوسفند در بنادر رومانی، در صدد ممنوع کردن صادرات حیوانات زنده هستند، اهمیتی به غرق شدن مهاجران در دریای مدیترانه نمی‌دهند.

* تهران- وزیر امورخارجه آمریکا بامداد سه شنبه در دیدار همتای عمانی خود گفت: ما به همکاری مشترک برای پشتیبانی از یک راه حل سیاسی در یمن ادامه خواهیم داد.

* تهران- سازمان جهانی هواشناسی سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد: گرمایش زمین به دلیل غلظت گازهای گلخانه ای به رکورد بالایی رسیده است.

* تهران- رییس جمهوری آمریکا در پیامی از وزارت خزانه داری و دادگستری این کشور خواست تا تبعات تحریم های واشنگتن علیه بانک دولتی هالک ترکیه را بررسی کنند.

* تهران- شبکه تلویزیونی "المیادین" لبنان، دوشنبه شب اعلام کرد: جنگنده‌های ناشناس در هفت نوبت، مواضع گروه‌های مورد حمایت ترکیه و چند پالایشگاه نفتی درحومه شمال شرقی حلب را بمباران کردند.

* تهران- وزارت خارجه قزاقستان روز دوشنبه اعلام کرد: چهاردهمین دور مذاکرات آستانه با حضور نمایندگان کشورهای ضامن سوریه، ایران و روسیه با محوریت آزادی زندانیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه در شهر نورسلطان برگزار می‌شود.

* تهران- فرمانده پیشین نیروی دفاعی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت: ایران که دارای تعداد قابل توجهی موشک بالستیک با برد متوسط و کوتاه است، بزرگترین نیروی موشکی در خاورمیانه به حساب می‌آید.

* تهران- "کریستین سندرز" قائم مقام آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) دوشنبه شب گفت: این آژانس با بی‌سابقه‌ترین بحران مالی از زمان تاسیس خود رو به رو است.

* تهران- سازمان عفو بین الملل روز دوشنبه در بیانیه‌ای از دستگاه اطلاعات و امنیت افغانستان خواست تا دو تن از فعالان حقوق بشر را که به تازگی بازداشت شده‌اند، آزاد کند.

* مسکو- نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد: با وجود همه سنگ اندازی ها، کمیته قانون اساسی سوریه به کار خود با هدف حل وفصل بحران سوریه به دست سوری‌ها ادامه خواهد داد.

* تهران- «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب عصر دوشنبه اعلام کرد که موضع جدید آمریکا در مشروعیت‌ بخشی به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی موجب تشدید خشونت و وحشی‌گری شهرک‌نشینان علیه مردم فلسطین می‌شود.

* تهران- در پی اعتصاب سراسری کارکنان ترافیک خط هوایی ایتالیا در روز دوشنبه بیش از ۱۳۰ پرواز خط هوایی آلیتالی لغو شد.

* تهران- ژنرال "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که بیش از ۳۵۰ نفر از نیروهای دشمن شامل نظامیان سعودی، اماراتی و سودانی در استان "تعز" در ساحل غربی یمن کشته یا زخمی شدند.

* تهران- پس از گذشت چندین هفته از عقب‌نشینی آمریکا از شمال سوریه و بازگشت مجدد به این کشور به بهانه محافظت از میادین نفتی، نیروهای آمریکایی و مبارزان کرد سوریه روز دوشنبه بار دیگر عملیاتهای نظامی خود در شمال سوریه را از سرگرفتند.

* تهران- "یوسف بن علوی" وزیر امورخارجه عمان شامگاه دوشنبه اعلام کرد: عربستان و حوثی‌ها برای انجام گفت‌وگو با یکدیگر جدی هستند.

برچسب‌ها شورای عالی امنیت ملی نیروهای مسلح یمن شیخ نعیم قاسم مجلس خبرگان رهبری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای عالی امنیت ملی نیروهای مسلح یمن شیخ نعیم قاسم مجلس خبرگان رهبری شورای عالی امنیت ملی نیروهای مسلح یمن شیخ نعیم قاسم مجلس خبرگان رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۶۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران محدوده مهرویلا و حدفاصل پایانه پل فردیس تا پل کلاک

ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا و حدفاصل گلشهر تا پل حصارک

ترافیک سنگین در آزادراه ساوه - تهران محدوده احمد آباد مستوفی

ترافیک سنگین در محور ورامین - تهران محدوده قلعه نو

ترافیک سنگین در محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع

آخرین وضعیت جوی

بارش باران در برخی از محورهای استان خوزستان

انسدادهای اخیر

محورهای مسدود غیرشریانی

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- حاجی آباد - آهنگران

۶- گلشن - سراوان

محور دارای انسداد فصلی

۱- پونل - خلخال

محدودیت‌های تردد

کارگاه جاده‌ای مهم (منجر به انسداد)

استان البرز

محور کرج - چالوس (محدوده کندر)

انجام عملیات عمرانی (فنس‌کشی سنگ)

از کیلومتر یک تا شش

از مورخ نهم تا یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳

از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۵:۰۰

تردد از ابتدای محور مذکور (ابتدای میدان امیرکبیر) تا کندر در زمان اجرای عملیات ممنوع است و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی افزود: این وضعیت چهارشنبه علاوه بر مناطق مذکور در مناطقی از استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و خلیج‌فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود و پنجشنبه به‌جز استان‌های ساحلی دریای خزر، در زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آن‌ها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: جمعه در جنوب و جنوب شرق کشور، بارش پراکنده و در سایر مناطق، بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: شنبه در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق، شرق، شمال غرب و جنوب غرب و غرب، شاهد بارش پراکنده خواهیم بود؛ همچنین خلیج‌فارس و تنگه هرمز سه‌شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه طوفانی است.

وی با بیان اینکه دریای عمان چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد، در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

کد خبر 749272

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانشاه
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال