Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:53:55 GMT

۶۲۰ مهدقرآنی در هفته بسیج افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۶۵۴۴

۶۲۰ مهدقرآنی در هفته بسیج افتتاح می‌شود

مینو اصلانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در آستانه چهلمین سال تاسیس بسیج و هفته بسیج، بناداریم در ویژه برنامه های چشم اندازهای بسیج جامعه زنان کشور برای ورود به گام دوم و دهه پنجم تشکیل آن را معرفی کنیم.

وی افزود: در این هفته، کنگره ۳۲ هزار شهید بسیجی در تهران و سراسر کشور و دیدار با خانواده های معظم شهدای عزیز کشور به ویژه خانواده هفت هزار زن شهید در تمام پایگاه ها برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به استان های سراسر کشور ابلاغ کرده ایم که به صورت ویژه در زمینه دیدار با خانواده شهدای زن و معرفی آنان به جامعه از طریق چاپ کتاب و کلیپ اقدام کنند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور یادآور شد: همچنین در ۲۰ هزار پایگاه مقاومت، مسابقات فرهنگی، ورزشی و کتابخوانی پیش بینی شده است. ضمن این که نشست های تخصصی و جلسه های اندیشه ورز در بیش از ۴۰۰ شهر در سطح استان ها با محوریت بررسی و تبیین نقش زنان در گام دوم انقلاب و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از طریق بسیج و کارکردهای آن در چهاردهه گذشته پیش بینی شده است که بر اساس ضرورت های تبیینی در مراکز استان ها برگزار می شود.

اصلانی به همایش چهار هزار نفری بانوان بسیجی که روز گذشته در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، اشاره کرد و اظهار داشت: در این همایش به مناسبت چهلمین سال بسیج از چهل بانوی فرهیخته بسیجی تجلیل شد؛ عزیزانی که در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، پزشکی، فرهنگی و کارآفرینی خدمت رسانی و مدیریت کرده بودند.

وی اظهار داشت: در حاشیه این همایش، پیش نویس سند راهبردی بسیج بانوان در گام دوم انقلاب رونمایی شد که با توجه به تجربیات گذشته و نیاز انقلاب در پیش رو تنظیم شده است که بعد از طی مراحل مختلف ابلاغ خواهد شد.

اصلانی در ادامه گفت و گو، در خصوص راه اندازی مهدهای قرآنی گفت: دلیل راه اندازی این مهدها در مساجد تاکید ما بر مسجد محوری است چرا که مسجد محل تربیت دینی و متعهدانه و انقلابی هر انسانی است؛ بنابراین ما مساجد را برای تاسیس مهدها انتخاب کردیم و بناداریم به دلیل استقبال خانواده ها، تا پایان سال ۹۸ این تعداد را به چهار هزار مهد افزایش دهیم. در این مسیر، همکاری بسیار خوب سازمان بهزیستی کشور و وزارت آموزش و پرورش در جهت ارایه تاییدیه های لازم را نباید فراموش کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در این مهدها چهار هزار مربی آموزش دیده فعال هستند که یکی از افتخارات ما هم آموزش و تعلیم و تربیت این مربیان توانمند است که در موضوعات مختلف تربیتی، روانشناسی کودک، بازی و غیره آموزش های خیلی خوبی دیده اند.

اصلانی تاکید کرد: تلاشمان این است که بتوانیم این شجره طیبه را که امام خمینی (ره) آن را بسیج نام نهادند به بهترین شکل ممکن در خدمت رسانی به مردم، بکار گیریم.

برچسب‌ها جامعه زنان انقلاب اسلامی وزارت آموزش و پرورش مهدکودک سازمان بسیج مستضعفین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه زنان انقلاب اسلامی وزارت آموزش و پرورش مهدکودک سازمان بسیج مستضعفین جامعه زنان انقلاب اسلامی وزارت آموزش و پرورش مهدکودک سازمان بسیج مستضعفین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در نشست تبیینی مسئولان کانون‌های بسیج فرهنگیان استان کردستان با اشاره به موضوع جذب در آموزش و پرورش و تحولات رقم خورده در این زمینه، آن را محصول تلاش انقلابی فرهنگیان جوان بسیجی عنوان کرد و گفت: ریل جذب آموزش و پرورش بعد از ۸۰ سال توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد.

سجاد صدیقی با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص جنگ در عرصه تعلیم و تربیت، جذب در بسیج فرهنگیان را از مهم‌ترین فعالیت در این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: عمق نفوذ انقلاب اسلامی از این طریق باید در مسأله‌ها صورت گیرد.

وی، مکانیزم تربیت نسل توسط دشمن را قاعده‌ای باطل دانست که باید به دست انقلابی‌ها از بین برود.

صدیقی افزود: بسیج فرهنگیان باید آمادگی لازم را برای پیاده‌کردن موضوع تقابل با نقشه دشمن در تعلیم و تربیت را به دست آورد.

وی پایه اساسی هویت بسیج را مردم و حضور آنان دانست و بیان کرد: باید مکانیزم‌ها را برای حضور گسترده و عملی مردم فراهم نماییم.

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، مأموریت بسیج فرهنگیان را پاسخ به دغدغه رهبری دانست و با بیان اینکه بسیج باید قاعده بد مانع در برابر تحول را بر هم بزند، عنوان کرد: موضع‌گیری بسیج فرهنگیان در برابر کج‌روی‌های دولت در آموزش و پرورش باید بدون اغماض باشد.

وی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت آموزش و پرورش ببرد، تلاش این توده را در راستای تحول در آموزش و پرورش ضروری خواند و گفت: این قشر باید مأموریت‌های خود در آموزش و پرورش را مسأله‌محور نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش