Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی رستمی مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران با اشاره به اینکه نیاز سالانه ایران به سولفات پتاسیم ۲۰۰ هزار تن است که ۱۰۰ هزار تن از این میزان به کشور وارد می‌شودگفت: ایران از واردکنندگان بزرگ سولفات پتاسیم است که با راه‌اندازی طرح توسعه سولفات پتاسیم در استان سمنان این واحد معدنی ۱۶ تا ۲۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور ایجاد می‌کند و  با تکمیل و راه‌اندازی این طرح، نیاز کشور به واردات این ماده معدنی تا حدی کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سولفات پتاسیم در بازدهی باغات اثر مطلوبی دارد و این ماده در کاهش طیفی از آفات و بهبود مصرف آب تولیدات کشاورزی اثر دارد.

رستمی اظهار داشت: هزینه طرح توسعه سولفات پتاسیم این واحد معدنی یک‌هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال در راستای این طرح سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران تاکید کرد: با راه‌اندازی این طرح، ۱۵۰ اشتغال مستقیم و بیش از ۳۰۰ اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

رستمی تصریح کرد: مراحل بعدی این طرح نیز در دستور کار است که با تحقق آن‌ها ایران از واردات سولفات پتاسیم بی‌نیاز می‌شود.

انتهای پیام / م

راه اندازی طرح توسعه سولفات پتاسیم در استان سمنان زمینه ایجاد اشتغال۴۵۰ نفر در این استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، عطا حسن پور با اشاره به آخرین مرحله از کاوش باستان شناسان از تپه قلعه فلک الافلاک خرم آباد گفت: اولین لایه نگاری به روش نوین، علمی و هدفمند در تپه قلعه انجام شد و در آخرین کاوش‌ها به این نتیجه رسیدیم که سکونت انسان در این تپه به دوران قبل از عصر مفرغ یعنی مس و سنگ و حدود پنج هزار و ۴۰۰ سال پیش برمی گردد.

وی اظهارداشت: در اجرای فصل جدید کاوش باستان شناسان از تپه قلعه فلک الافلاک، عرصه‌ای به طول ۲۵ متر و عرض دو متر مورد کاوش و بررسی قرار گرفت که بقایای سکونت انسان در چندین دوره تاریخی کشف شد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، پرونده قلعه فلک الافلاک و دره خرم آباد سال گذشته برای ثبت در میراث جهانی به عنوان سهمیه ۲۰۲۴ ایران به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو، ارسال شده است که این کاوش هدفمند و علمی با شناخت لایه‌های دقیق باستان شناسی برای پیوست تاریخی و علمی پرونده ثبت جهانی بسیار بااهمیت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • گامی دیگر برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک خرم آباد
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!