Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:12:44 GMT

یادواره ۷۲ شهید محله « دربقلعه» ابرکوه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۶۸۴۶

یادواره ۷۲ شهید محله « دربقلعه» ابرکوه برگزار شد

در این یادواره که جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان و قشرهای مختلف مردم منطقه حضور داشتند، یکی از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اسلام بخشی از خاطره حماسه رزمندگان اسلام و خود را تشریح کرد.

محمود سعیدی با بیان دستاوردها و ارزش های والای انقلاب گفت: جمهوری اسلامی که به رهبری امام خمینی (ره) با حضور قشرهای مختلف در ایران پایه گذاری شد و به پیروزی رسید ، نظامی اسلامی بی نظیری در دنیاست .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امام امت با دیدگاه الهی  خود مبارزه را در دوران خفقان رژیم منحوس پهلوی آغاز کرد و امروز انقلاب و نظام با نام نیک آن امام (ره) و خلف صالح ایشان ، مقام معظم رهبری در دنیا شناخته شده و الگویی برای دیگر کشورهاست.

این رزمنده دفاع مقدس در ادامه جنگ تحمیلی ، تحریم اقتصادی ، تهاجم فرهنگی ، ترور شخصیت ها را از جمله توطئه های دشمنان و استکبارجهانی که در صدر آنها آمریکای جنایتکار قرار دارد و برای براندازی نظام تلاش می کنند، تصریح کرد: به فضل خداوند متعال با حضور مقتدرانه ملت در صحنه های انقلاب توطئه های آنها تاکنون نقش برآب شده است.

همچنین عضو هیات علمی مراکز آموزش عالی استان یزد گفت: دشمن با جنگ نرم و تخریب بنیان های اعتقادی و ترویج بی بند و باری برای مقابله با انقلاب تلاش دارد.

احمد آبایی با بیان اینکه دشمنان و استکبارجهانی با کمک صدام حسین جنگ تمام عیاری را به مدت هشت سال علیه ایران آغاز کردند، ولی موفق نشدند افزود: در ۲۰۰ سال اخیر هر جنگی در ایران رخ داد، دشمنان بخشی از خاک ایران را جدا کردند، اما در جنگ تحمیلی با وجود تحریم ، حتی یک وجب از خاک ایران منفک نشد.

وی اظهار کرد: با اراده الهی انقلاب اسلامی به بار نشست ، با این وجود دشمان روز به روز توطئه کردند از تحریم اقتصادی، کودتا، انزوای سیاسی، جنگ ،ولی رزمندگان و بسیجیان در برابر همه این توطئه ها مقاومت کردند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز مردم سوریه، لبنان، غزه و یمن در برابر توطئه های آمریکا ایستاده اند و این مقاومت نشات گرفته از اقتدار ایران و پیروی از ولایت است.

وی با اشاره به نقش بسیج در حفظ و حراست از اسلام ناب محمدی (ص) و ارزش های انقلاب تاکید کرد: امروز ترویج فرهنگ اسلامی عالمگیر شده است.

مصطفی کریمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ابرکوه هم در حاشیه برگزاری این یادواره به خبرنگار ایرنا گفت: برای ترویج فرهنگ شهادت در جامعه، یادواره و بزرگداشت شهدا با مشارکت خانوادهای معظم شهدا در محلات و روستاهای شهرستان به مناسبت های مختلف برگزار می شود.

ابرکوه ۲۷۵ شهید، ۵۷۰ جانباز و ۳۳ آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها دفاع مقدس شهدا ابرکوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس شهدا ابرکوه دفاع مقدس شهدا ابرکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد که در مسجد ملااسماعیل برگزار شد، با اشاره به اینکه حجاب یک مسئله شخصی و فردی نیست، افزود: رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است و آنان می‌خواهند نوجوانان و جوانان ما را گمراه و نسبت به دین بی تفاوت کنند.

وی افزود: بدخواهان این مرز و بوم همواره نواقص و مشکلات را بزرگنمایی می‌کند تا با ایجاد تفرقه به اهداف شوم خود برسند.

امام جمعه یزد تأکید کرد که توطئه‌های مستمر دشمنان نظام اسلامی به فضل خدا و رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه‌ای ناکام مانده و نظام در همه عرصه‌ها سرافراز است.

وی با اشاره به اقدامات بازدارنده فرزندان این ملت در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی گفت: شجاعت و ایستادگی نیرو‌های مسلح در برابر دشمن نیازمند تقدیر و شکرگزاری است.

ناصری با گرامیداشت هفته کار و کارگر گفت: کارگر‌ها یک رکن اقتصاد و کار در کشور هستند و باید در جامعه رشد کنند. با همکاری و همراهی شرکت‌های دانش بنیان و فعالان اقتصادی می‌توانیم در حوزه‌های مختلف خودکفا شویم.

وی همچنین روز معلم را گرامی داشت و تصریح کرد: معلمان نقش مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارند و باید نسبت به این مسائل احساس مسئولیت کرده و کتاب‌های شهید مطهری را در زمینه‌های مختلف مطالعه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: شهید مطهری یک دانشمند و عالم برجسته و دلسوز و دغدغه‌مند مردم بود و زمینه سازی بزرگ برای پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • رواج بی حجابی در جامعه توطئه دشمنان است
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است