Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:22:41 GMT

«کنفرانس ملی اویونیک» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۹۷۱۳۴

«کنفرانس ملی اویونیک» برگزار می‌شود

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این رویداد ۱۳ و ۱۴ آذرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود تا شاهد ارتباط حداکثری صنعت و دانشگاه باشیم.

نجفی دبیر اجرایی این رویداد درباره برگزاری آن بیان کرد: این رویداد هر دو سال به صورت ملی برگزار می‌شود و در آن شاهد گردهمایی متخصصان، پژوهشگران و صنایع درگیر با این حوزه هستیم تا گامی برای پیشبرد دانش اویونیک در کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: «کنفرانس ملی اویونیک» محلی برای ارائه آخرین دستاوردهای صنعتی، آکادمیک، دانشگاهی و محصولات به روز و نوآورانه در این حوزه است. علاوه بر این در آن چالش‌ها و نیازها مطرح می‌شود تا پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان برای رفع این نیاز اقدام کنند.

نجفی هدف از برگزاری این رویداد را جمع کردن بازیگران این زیست بوم زیر یک سقف دانست و افزود: همچنین نمایشگاه جانبی همزمان با رویداد برگزار می‌شود تا شرکت‌های دانش بنیان و صنایع،آخرین محصولات فناورانه و دستاوردهای خود را در آن نمایش دهند و فرصتی برای توسعه بازار این محصولات است. برگزاری ۱۴ کارگاه تخصصی در زمینه‌های صنعتی این دانش از دیگر برنامه‌های این رویداد است. البته سعی شده تا با ارائه مقالات نوآورانه مرتبط با مهندسی اویونیک گامی دیگر برای ارتقاء این حوزه برداشته شود.

به گفته وی، برگزاری این کنفرانس همگرایی بیش‎تر صنایع و دانشگاه‌های بزرگ کشور را به دنبال دارد و بستری برای رشد علمی و صنعتی این حوزه در کشور است.

نجفی در بخش بعدی سخنان خود درباره رشته اویونیک گفت: اویونیک در رشته‌های مختلف همچون مهندسی برق، الکترونیک، کنترل مخابرات و مهندسی کامپیوتر که در هواگردهای مسافربری و تجاری مطرح است، کاربرد دارد. در دنیا این رشته از نظر فناوری و آکادمیک در مرز علم برق و الکترونیک است. زیرا در صنعت هوایی به پیشرفته ترین فناوری‌ها نیاز است. از سویی بیش از ۳۰ درصد صنعت هوایی از نظر تجاری مربوط به این حوزه است و گردش مالی بالایی دارد.

با توجه به پیشرفت‌های این صنعت این سهم در حال افزایش است. در کشور ما نیز در دهه اخیر به علت توجه به ساخت هواگردهای تجاری و نظامی این حوزه مورد توجه بیشتری قرار گرفته است و با ورود صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شاهد رونق بیشتر آن هستیم.

چهارمین دوره کنفرانس ملی اویونیک با حمایت ستادهای فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها دانشگاه صنعتی اصفهان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری چهارمین دوره کنفرانس ملی اویونیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اصفهان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانشگاه صنعتی اصفهان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری رویدادی با مشارکت معاونت علمی، جهاد دانشگاهی، صندوق نواوری و شکوفایی، کانون مدیریت مالکیت فکری و قوه قضائیه برگزار شد.

در این رویداد روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه مالکیت فکری باید به صورت جدی در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: معتقدیم اگر قرار باشد ساختمان و بنای اقتصاد دانش بنیان در کشور بنا شود نیاز به بن سازه‌ای دارد که این بن‌سازه فقط مالکیت فکری است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور مزیت نسبی اقتصاد دانش بنیان را ارزشی دانست که توسط علم و فناوری در مقابل دارایی‌های فکری ایجاد می‌کند و گفت: ما سال‌ها در حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان کار کرده‌ایم ولی مشاهدات نشان می دهد حدود ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا مربوط به دارایی‌های نامشهود است.

دهقانی ضمن بیان این مطلب که ان چیزی که برای شرکت‌ها ایجاد ارزش می‌کند، نیروهای‌ انسانی، فناوری‌ها، اعتبار و برند است، خاطرنشان کرد: در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم و باید با سرعت بسیار زیادی در حوزه مالکیت فکری، ارزیابی و اعتبار بخشی کاری کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور همچنین از توافق با مدیر وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) برای برگزاری دوره‌هایی در حوزه مالکیت فکری برای اعتباربخشی به مجموعه های کارگذاری در ایران خبر داد و گفت : امیدواریم به زودی چندین تجربه موفق را در حوزه دارایی های نامشهود شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که ۹۰ درصد دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان دارایی‌های نامشهود است، گفت: امیدوارم با توجه به عزم جدی که در مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وجود دارد به زودی شاهد یک نظام کارا برای ارزیابی و اعتبار بخشی در کشور باشیم.

کد خبر 6090812 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان