Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا در موضعی جانبدارانه از کشورهای عربی خواست با اسرائیل تعامل داشته باشند و دست از تحریم این دولت اشغالگر در راستای "ثبات منطقه‌ای" بردارند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در توییتر نوشت: زمان آن رسیده کشورهای عربی دست از تحریم برداشته اسرائیل برداشته و با آن همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اختلافات در خاورمیانه مساوی است با بی‌ثباتی، شایسته نیست اندیشمندان و نخبگان عرب که برای دفاع از دیدگاه صلح منطقه‌ای و همزیستی با انتقام جان‌شان را به خطر بیندازند، ما نیاز به مذاکره داریم.

این توییت پامپئو در واکنش به بیانیه وزیران خارجه عرب در نشست فوق‌العاده‌شان در روز دوشنبه در قاهره بود که با تصمیم آمریکا درباره غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌ها و مغایرت نداشتن آن با قانون بین‌الملل مخالفت کردند.

وزیران خارجه عرب در بیانیه پایان خود که درباره تصمیم اخیر آمریکا درباره شهرک‌سازی‌ها برگزار شد، ضمن محکوم کردن این تصمیم آن را کاملا باطل و ملغی دانستند که هیچ وجاهت قانونی ندارد. این وزیران همچنین این تصمیم را نقض صریح منشور و قطعنامه‌های سازمان ملل خواندند.

پامپئو ۱۸ نوامبر جاری اعلام کرد، شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری قانونی است در حالی که شورای امنیت به دلیل اینکه این شهرک‌سازی‌ها در خاک فلسطین صورت گرفته‌ آنها را غیرقانونی می‌داند./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/۱۰۷ نماینده کنگره آمریکا بر علیه پامپئو طومار نوشتند

  12:15 :: 1398/9/2

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۹۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه

روزنامه یدیعوت آحارانوت نوشت که به احتمال قوی آنتونی بلینکن در سفر پیش روی خود به فلسطین اشغالی از یک شهرک صهیونیست‌نشین و همچنین گذرگاه کرم ابوسالم در اطراف غزه دیدن کند.

منبع :فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود